Skocz do zawartości

BogusMeteor

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525i 2003
    F800R

Osiągnięcia BogusMeteor

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Hej, te dwie gumy idące od przeplywki są wymienione, kolektor był uszczelniany. Sprawdziłem dise, odma jest nowa, silniczek krokowy wymoczylem w benzynie i wyglądał ok. Czy jest na Śląsku jakiś zakład gdzie sprawdza mi metoda dymu szczelność całego dolotu?? Pozdrawiam
  2. Cześć, od dwóch lat mam problem z falującymi obrotami. Wymieniłem już całkiem sporo rzeczy w tym kupiłem nowy przepływomierz vdo. Jak się okazało, obroty falują nadal, czy to na gazie czy benzynie (jedynie nie ma falowania podczas grzania się silnika - powyżej niebieskiego wskaźnika zaczyna się falowanie). Ostatnio odpiąłem przepływomierz i okazało się że samochód jeździ normalnie i nie ma falowania (z przepływomierzem często przy zmianie biegu było lekkie szarpnięcie, teraz tego nie ma). Moje pytanie brzmi, co się dzieje po odpięciu przepływomierza? Zakładam że jest on sprawny (wcześniej jeździłem na używanych i dalej było to samo). Czy ma ktoś pomysł czego szukać? Czym grozi jazda bez przepływomierza? Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.
  3. Dzięki za info, poszukam i spróbuję coś z tym zrobić. Mam nowe spostrzeżenia. Falowanie obrotów występuje tylko do czasu aż się zatrzymam tzn. jak puszczę samochód podczas jazdy na luz to wtedy obroty skaczą jak oszalałe. Jak już zatrzymam samochód to może z 1-2 razy obroty podskoczą i wszystko jest ok. Czy to może być związane z ABS`em? Czy mogę jakoś wyeliminować ABS? Pamiętam, że jak kupiłem samochód to w bagażniku znalazłem "stary" moduł ABSu. Pozdrawiam Radek
  4. Wymieniłem alternator na 120A Bosch regenerowany. Niestety problem jak był tak jest. Teraz jak włącze ogrzewanie tylnej szyby to obroty falują (wcześniej przestawały falować :/). Z tego co widzę nadal np. przy uruchomionych kierunkowskazach widzę ze podświetlenie deski przygasa w tempo migania. Natomiast jak wyłącze ogrzewanie (całkowicie wyłącze nawiew) wszystko jest ok. Czy ktoś się z czymś podobnym spotkał? Macie może zdjęcie gdzie znajduję się przewód masowy (oprócz tego w bagazniku). Dzięki za info.
  5. Hej, Miałem podobną sytuację jak kupiłem uszkodzony używany przepływomierz. Po wymianie na inny samochód odpalił normalnie.
  6. Hej, chcę się zabrać za wymianę tego alternatora 90A na 120A tylko zastanawia mnie jeden fakt. Te falowanie obrotów jest dużo większe na gazie niż na benzynie. Czy instalacja gazowa może mieć jakiś wpływ na działanie alternatora a co za tym idzie zwiększanie efektu falowania? Również jak wypnę przepływomierz (jest założony fabrycznie nowy z vdo) to falowanie nie występuję zawsze tylko co jakiś czas (niezbyt często z porównaniem tego co się dzieje z wpiętym przepływomierzem i uruchomioną instalacją gazową). Wymieniłem już sporo rzeczy i trochę obawiam się, że ten alternator może nie pomóc. Dziękuje wszystkim za pomoc! Dodatkowo, dzisiaj odkryłem, że jak wyłączę nawiew to też nie ma problemów z obrotami.
  7. Obserwowałem przez dluższy czas, przy uruchomionym nawiewie napięcie skacze z 13.8 - 13.9, bez nawiewu jest 14.0, natomiast przy uruchomionym nawiewie + ogrzewaniu szyby, napięcie spada na biegu jałowym (przy dojezdzaniu do swiateł) na 12.6 , 12.8 a następnie wraca na 13.8. Co dziwne, przy takich skokach napięcia nie ma falowania (a obstawiałbym inaczej :/ ).
  8. Hej, wybaczcie ze nie informowalem co dalej ani nie nagrałem filmiku. Miałem inne problemy niz samochód. Wracając do tematu, w międzyczasie mechanik wymienił mi odmę, samochód tak jakby plynniej teraz przechodzi między biegami ale falowanie jak było tak nadal jest. Zauważyłem też dziwną sprawę. Jak uruchomię ogrzewanie tylnej szyby to falowanie całkowicie ustępuje (ale wraz z dodaniem gazu mocniej świecą kontrolki). Czy ma ktoś może pomysł o co chodzi? Do tego ostatnio ruszając na jedynce za każdym razem czułem szarpnięcia (takie jakby zajączkowanie) - odpiąłem przepływomierz następnie po 2 dniach podpiąłem spowrotem i do dzisiaj nie ma tego "zajączkowania". Dodam jeszce ze mam alternator valeo 90A - może on jest za mały? Czy może to być problem z regulatorem napięcia? W weekend postaram się nagrać film z inpy o lepszej jakości. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
  9. Kurcze. Gumy wymieniłem na nowe, krokowca kupiłem na allegro uzywanego i wymoczylem go w benzynie a disa wyglądała ok. Ale rozbiore raz jeszcze wszystko, porobie zdjęcia itp. może kupię kolejnego krokowca dla pewności...
  10. WItam, Dzisiaj rano odpaliłem INPE i starałem się nagrać odczyty ale nie przygotowałem się zbytnio i zamiast nagrać pulpit kompa nagrywałem komórką. Jutro postaram się przygotować lepszy zrzut. Samochód jest po skasowaniu adaptacji (zrobiłem z 200km tylko na benzynie). Od 7 sekundy obroty zaczynają falować na postoju po lekkim dodaniu gazu i trwa to do ok 1:50 następnie wywołałem te falowanie obrotów po raz drugi. (jedyny sposób na przerwanie falowania to dodanie gazu lub poczekanie do ustania lub czasem zgaśniecia samochodu). Dodam jeszcze, że film został nagrany na zimnym silniku. Po rozgrzaniu nie dałem rady wprowadzić go w te falowanie. Dzięki wielkie za pomoc!
  11. Skasowałem dzisiaj adaptacje (był jeden błąd z przepływomierzem z częstością występowania 1). Zrobię z 200 km na benzynie (tak, wczesniej nie wspomniałem o tym, że jest instalacja gazowa ale problemy występują na benzynie (15% mniejsze objawy) jak i na gazie - kiedyś jeżdziłem 2 miesiące tylko na benzynie po skasowanych adaptacjach i problem powracał). Następnie wrzucę na jakiś hosting live date + zachowanie obrotościomierza. Co zdążyłem już zauważyc. Po skasowaniu adaptacji przy wyłączonej dmuchawie obroty nie skaczą przy dojezdaniu do świateł. Natomiast z dmuchawą widzę już że zaczynają skakać (wskazówka obrotościomierza nie zatrzymuję się w granicach 750 RPMów tylko odpada niżej, tak jakby nie trzymał ciśnienia - nie wiem czy nie gadam głupot :)). Zastanawia mnie to, bo kiedyś demontowałem przy wymianie świec te wejścia od filtrów kabinowych (to coś co wchodzi w podszybie w obu stron), może to mięc jakiś wpływ na obroty, trzymanie ciśnienia? Pozdrawiam
  12. To wymieniłem dokładnie tą samą (składało się to z 2 gumowych elementow ). Zauważyłem też dziwny objaw (nie wiem czy tak wszystkie m54b25 mają) ale jak lekko musnę gaz to wskazówka obrotów idzie w górę po czym drugi raz obroty sa podbijane - nie wiem czy to dobrze wytlumaćzyłem. Jestem z Katowic.
  13. Chodzi o korekty sond lambda? Czy mam nagrywać to i poruszać się samochodem czy wystarczy na postoju? Czy jest możliwość żebyś wskazał mi o którą gumę od dolotu Ci chodzi? Bo tak reszta była zrobiona. Najgorsze jest to, że sam słabo się znam na mechanice a w okolicy Katowic nie znalazłem żadnego warsztatu bmw, który by się za to zabrał (jeden się poddał, drugi twierdzi, że nie jezdzi samochodem klientów a problem nie wystepuje na postoju :) a trzeci powiedział mi, że po spryskaniu wodą silnka zauwazył mnóstwo lewego powietrza i że będzie mnie to kosztowało około 3 k zł (nie dowiedziałem się od niego co trzeba wymienić, tylko tyle ze raczej wszystko :) ). Pozdrawiam i dzieki za pomoc.
  14. Dzięki za info z tym testem nr 9. Pojezdziłem trochę wczoraj i komputer pokazuje spadki przy falowaniu ale nie sa takie duże (normalnie jest 13.8V a czasem przy duzym falowaniu spadało do 12.8V a przy mniejszym 13.5V). Natomiast zauważyłem, że nawiew zmniejsza napięcie o 0.2V (przy wyłączonym mam 14.0 - 13.9) - czy to jest normalne? Rok temu regenerowałem alternator. Na co powinienem zwrócić uwagę? Regulator? Pozdrawiam serdecznie
  15. Napiecie to jedynie sprawdzałem w inpie i wyglądało ok. Alternator był regenerowany, akumulator ma z rok czasu. Hmm ale jak teraz tak myślę to problemy zaczęły się chyba po tej regeneracji..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.