Skocz do zawartości

whn4

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 525i 2005

Osiągnięcia whn4

  1. whn4

    Duże zużycie oleju - 525i

    Myślę, że warto odkopać temat i opisać, jak zakończyła się historia. Ostatecznie skończyło się remontem silnika, wymianą tłoków na Kolbenschmidt. Od tego czasu praktycznie nie dolewam nic od wymiany do wymiany.
  2. whn4

    Duże zużycie oleju - 525i

    Ok. Dopytam. Mechanik sugeruje wymianę tłoków na produkowane przez firmę Kolbenschmidt (podobno lepsza konstrukcja). Myślicie, że może to rozwiązać problem?
  3. whn4

    Duże zużycie oleju - 525i

    Witam ponownie, chciałbym odkopać temat. Został zrobiony gruntowny remont silnika, (pierścienie, panewki, uszczelki etc). Problem poboru oleju nie ustąpił. Wymieniono też odmę na oryginał (wcześniej był zamiennik). Problem poboru oleju nadal pojawia się w sytuacji szybkiej jazdy (np. autostrada). W cyklu miejskim nie widać aż takiego zużycia. Mechanik, który walczy z tematem sugeruje wymianę tłoków (podobno BMW przyznało się, że tłoki w tym silniku nie są zbyt dobre i na rynku pojawiły się poprawione, z innym rozmieszczeniem pierścieni?). Co o tym myślicie? Czy taka diagnoza (problem z tłokami) ma sens?
  4. whn4

    Duże zużycie oleju - 525i

    Jak wspomniałem, zrobiona została odma i zalano silnik olejem motul 5w40. Od tamtego momentu do wskazania minimalnego stanu oleju (dolej litr) przejechałem 713 km. Czy to jest realne, by silnik spalał litr na 700km? Czy raczej gdzieś musi być jakiś wyciek? Przymierzam się na dniach do postawienia auta do mechanika, by znalazł przyczynę znikania oleju...
  5. whn4

    Duże zużycie oleju - 525i

    Jestem z okolic Lublina, więc interesowałby mnie warsztat tutaj. Przebieg był potwierdzany w serwisie (w salonie), więc powinien być ok...
  6. Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem E60 525i 218km 2005 z przebiegiem 140 tys km. Od pewnego czasu zauważyłem wzmożony pobór oleju. Elektroniczny wskaźnik potrafi na przestrzeni 1000 - 1100 kilometrów zmienić wskazanie z max na min stan oleju. Zalany olejem 5w40. Jeden z mechaników był przekonany, że problem leży w separatorze oleju (nie był nigdy wymieniany). Dokonał wymiany - niestety, problem nadal występuje. Inny w pierwszej chwili sugerował, że problem może leżeć w uszczelniaczach zaworowych, jednak po testach uznał, że nie ma w tym problemu (wspominał, że w przypadku problemu z uszczelniaczami, przy rozgrzanym silniku z rury powinny wydobywać się spaliny zabarwione na niebiesko - czy to prawda?). Czy ktoś spotkał się z takim problemem i ma pomysł, gdzie może znajdować się przyczyna? Nie mam już siły do odbijania się od kolejnego "magika", który stawia błędną diagnozę... Będę wdzięczny za każdą sugestię.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.