Skocz do zawartości

Uwek

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F34 320xD 2014

Osiągnięcia Uwek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Zaglądałem czasami na forum, ale nigdy niczego nie napisałem. Postanowiłem, więc zrobić porównanie użytkowanych przeze mnie samochodów. Będzie to porównanie dalekich ale i bliskich sobie samochodów rodzinnych - Citroen i BMW :wink: Citroen C6 2007 r. - diesel V6 2.7L 204KM, długość 4907, rozstaw osi 2901 - 241 000 zł (po rabacie) - bezramkowe szyby, a do 180 km/h cisza w kabinie - rewelacyjnie działający spojler, który w trakcie gwałtownego, awaryjnego hamowania staje pionowo, dociskając tylną oś tak, że wydaje się, że za samochodem otworzył się spadochron (zdarzyło się 2 razy w ciągu 3 lat) - Head Up jak na 11 letnie auto rewelacja, choć nie wyświetla wskazań nawigacji - zawieszenie hydropneumatyczne - bajka, bezusterkowe i praktycznie żadnych wstrząsów. Po ustawieniu na SPORT, całość się obniża i twardnieje, tak, że auto jedzie jak po szynach (proponuję zobaczyć odcinek TopGear gdzie porównują w zabawny sposób zawieszenie C6 z BMW - ). Po podniesieniu prześwit taki, że wysokie garby na leśnej drodze nie są problemem. - czujniki parkowania - bezproblemowo i dokładnie - ostrzeganie o przekroczeniu linii - w zależności od strony, która została przekroczona drży prawa lub lewa strona siedzenia kierowcy - światła xenonowe i adaptacyjne doświetlanie zakrętów - bardzo pomocne - sterowanie głosem - co prawda komendy trzeba podawać po angielsku ale całe menu samochodu jest po polsku - nawigacja z 10GB dyskiem na muzykę - bez zastrzeżeń - bagażnik - duży ale mało ustawny, na plus pod jego płytą jest pełnowymiarowe 18 calowe koło z oponą :cool2: - tylna szyba - element wyróżniający, gdyż jest wklęsła a nie wypukła. Co to daje? Pomimo braku wycieraczki nic nie zalega, zwłaszcza zimą i przez to jest dobra widoczność - skrzynia biegów - 6 biegowy automat - najsłabszy punkt napędu, nie ma z nią problemów technicznych, ale jest mułowata i często jeździłem przełączając manualnie - ściemniane lusterko wewnętrzne i zewnętrzne - OK - czujnik deszczu - słabo dopasowuje prędkość do intensywności opadów - klimatyzacja 2 strefowa - bardzo szybko działająca, dodatkowo chłodzony schowek - wskaźnik ciśnienia powietrza w oponach - działa - kierownica ustawiana elektrycznie, zapamiętywanie położenia oraz opcja wysiadania (podnosi się po otwarciu drzwi) - rewelacja - podłokietnik - regulowana w 2 pozycjach wysokość i duży podwójny schowek - skóra siedzeń - 14 lat (tak!) a jest w stanie bardzo dobrym - ilość miejsca z tyłu - duża i wygodne siedzenia - wykończenie w środku to drewno BMW F34 xDrive 2014 r. - diesel 2.0L - 185KM, długość 4824, rozstaw osi 2920 - nowa 238 000 zł (po rabacie) - bezramkowe szyby i od 140 km/h hałas, przy 180km/h praktycznie nie da się rozmawiać, dodatkowo przymarzają kilka razy częściej niż w C6 - spojler to jakiś kosmetyczny gadżet, który nic nie daje, a dodatkowo są z nim problemy zimą (co nigdy nie zdarzyło się w C6) - Head Up - wielki plus, ponieważ posiadam nawigację Professional, Speed Limit Info i Driving Assistant to praktycznie nie potrzebuję innych wyświetlaczy - zawieszenie - średnica i nie można podwyższyć - czujniki parkowania - przednie, często działają z opóźnieniem ! - ostrzeganie o przekroczeniu linii - drży cała kierownica (rozwiązanie moim zdaniem dużo gorsze niż w C6) - światła xenonowe i adaptacyjne doświetlanie zakrętów - jak w C6 - sterowanie głosem - jak chcę go używać to muszę zmienić język całego menu :( - nawigacja Professional z 20GB dyskiem na muzykę - czasami posiadany przez mnie system Real-Time Traffic Information, prowadził mnie w gorszy korek na drogę, z której nie otrzymywał informacji z tego systemu - wyłączyłem - bagażnik - duży, ustawny, niestety brak zapasowego koła - czujnik deszczu - praktycznie bezobsługowy - tylna szyba - uważam, że powinna mieć wycieraczkę - skrzynia biegów - 8 biegowy automat, jak dla mnie działa bardzo sprawnie i jest dobrze dopasowana do tego silnika - ściemniane lusterko wewnętrzne i zewnętrzne - OK - klimatyzacja 2 strefowa - szybko ale już nie bardzo szybko - wskaźnik ciśnienia powietrza w oponach - działa - kierownica ustawiana manualnie :( - podłokietnik - brak regulacji wysokości i schowek żart (na komórkę) - skóra siedzeń - 4 lata, a wygląda gorzej niż w C6 (miejscami na oparciach jest pofalowana i odstaje od podkładu) - ilość miejsca z tyłu - duża ale twarde i krótsze jest siedzisko kanapy - wykończenie w środku plastik malowany na drewno :roll: Inne dodatki tylko w BMW - asystent świateł drogowych - jak dla mnie dyskoteka, która mi bardziej przeszkadza niż pomaga (ale przecież ma to służyć innym aby ich nie oślepiać - chociaż motocykli nie rozpoznaje ...) - dach panoramiczny - dzieciom się podoba i jest jaśniej, ja lubię opcję przewietrzania Ocenę porównania pozostawiam forumowiczom, chociaż jak dla mnie to szkoda, że w 2012r. nie rozpoczęli produkcji następcy C6 czyli C6 Metropolis - Z drugiej strony w sierpniu b.r. ogłosili, że F34 będzie produkowana tylko do 2020r. :shock: Jest to kolejna wspólna cecha tych samochodów ...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.