Skocz do zawartości

morte36

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E61 530xi, silnik N52, moc 258KM, rok 2006.

Osiągnięcia morte36

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. morte36

    Problem z MULF

    U mnie akurat ptaszka nie da się zaznaczyć.
  2. morte36

    Problem z MULF

    Czyli jak naprawię MULFa to nie uda mi się go podpiąć samodzielnie?
  3. morte36

    Problem z MULF

    Witam w moim aucie serwis nieautoryzowany stwierdził po podłączeniu komputera brak komunikacji z modułem MULF. Za około 500 zł mogą go naprawić ponieważ jest to standardowa usterka. Objawy są takie że nie działa mi bluetooth oraz zmieniarka płyt CD. W serwisie również podpowiedzieli że często po usterce tego modułu zaczyna wariować radio itp. więc właściciele odłączają ten moduł po czym problem znika ale znikają też takie bajery jak bluetooth. W necie jak i na forum kilka osób polecają za 300 zł naprawę u gościa gdzie trzeba wymontować wysłać on naprawia montujesz i działa. Zabrałem się więc do wymontowania modułu który się znajdował głęboko pod podłogą bagażnika mojej E61. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to to że do modułu dochodzi z jednej strony chyba cienki koncentryk a z drugiej duża wielo-pinowa kostka i jeszcze powinna być jedna kostka chyba ze światłowodem ale nic tam nie było podłączone. Jednak do modułu dochodzi coś ala 2 żyły światłowodu tylko że nie wchodzą do modułu a zostały połączone ze sobą gumową rurką. Czy to jest normalne czy ktoś coś kombinował? Fotki poniżej. https://photos.app.goo.gl/955HJTaHhtUz9Goc8 https://photos.app.goo.gl/rBbCGsBT7ZV1cLXX7 https://photos.app.goo.gl/Wv6AN1xRHNQZUUTf6 PS: jaki to jest MULF 1 ? 2? bo chyba różne były?
  4. Faktycznie niemiecki komunikat mówi coś o 1 litrze oleju ale wolałem się upewnić co do działania tego wskaźnika. Jak następnym np. będę wymieniał olej w silniku to warto wiedzieć czy można ufać w 100% wskaźnikowi iDrive czy lepiej małymi porcjami dolewać, odczekiwać i sprawdzać.
  5. Witam wszystkich na początku. Drodzy forumowicze może ktoś z was wytłumaczy mi jak mogę prawidłowo dolać olej do silnika. Po ostatniej wymianie oleju Motul 5W40 zaświeciła mi się kontrolna żółta o niskim poziomie oleju. Dokupiłem olej na dolewki i okazało się że w moim aucie nie ma klasycznego bagnetu. Doczytałem że poziom można sprawdzić w iDrive i szybko znalazłem tą opcję (menu DE, IT, FR niestety). I teraz pytanie jaka jest procedura dolewania. Z tego co doczytałem i sprawdziłem to iDrive wskazuje poziom tylko na odpalonym silmiku więc zastanawiam się jaka jest dokładność tego pomiaru. W poprzednich autach zawsze poziom sprawdzało się bagnetem jak auto trochę stało i olej spłynął do miski. Czy mam wlewać olej na odpalonym aucie i co chwilę sprawdzać stan i przestać aż będzie max? Czy mam np. dolać 100ml potem pojeździć i sprawdzić i znowu 100ml? Nie chciałbym aby po dolaniu oleju na max auto po jakimś czasie mi brzęczało że przekroczony stan max czy coś w tym rodzaju :) PS: tak wiem że olej w zależności o temperatury zmiana swoją objętość. A drugie pytanie ile taki silnik może pochłaniać oleju? W sensie wiadomo że to zależy od stanu silnika ale jaka jest górna granica i kiedy mam się tym martwić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.