Skocz do zawartości

Goofer

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Goofer

  • Urodziny 21.04.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jest:E61 LCI N53b30+AT
    Było: E61 M57d30+AT; E39 523i M52B25TU+AT
  • Lokalizacja
    Ząbki

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Goofer

  1. Dzień dobry, Poproszę o wycenę na poniższe elementy: 13517616170 13537537319 13537614317 Ceny ze sklepu znam, zależy mi na atrakcyjniejszej ofercie 😉
  2. Goofer

    (e61) brak klimatyzacji

    Mała aktualizacja i jednocześnie prośba o podpowiedź. Zauważyłem jeden "klucz" który zmienia sposób załączania/rozłączania sprężarki. Przy mocnym, gwałtownym przyspieszeniu znacznie częściej klima się załącza. Jak działa i dostanie np. kick-down, to potrafi rozłączyć (z tego co mi wiadomo tak ma działać) i już nie załączyć. Ale, zauważyłem również przy okazji aktualizacji softu panelu, że jest od wersji wyposażenia z S1CA (zakres CO2 - żaluzja chłodnicy). Moje auto z uwagi na ACC nie jest wyposażone w S1CA (ale jednocześnie brak błędów dotyczących żaluzji) więc panel według realoem mają inne numery. Czy może mieć to wpływ? Obecnie zamontowany ma numer 64119248708, według VINu powinien być 64119248706. Przy okazji może ktoś posiada dostęp do instrukcji naprawczej REP-64 11 324 ? W realoem jest info o zapoznaniu się z nią w przypadku wymiany panelu, niestety google nie znajduje takowej. No i odświeżę zapytanie o serwis który zna się na systemie klimy w BMW i potrafiłby zdiagnozować usterkę bez wymiany połowy auta. Nie musi być mazowieckie, dojadę wszędzie 😁
  3. Polecam lekturę https://bimmerprofs.com/n53-mystery-cylinder-no3/ Mi osobiście pomógł rozwiązać większość moich problemów z autem (skorzystałem również z odpłatnej diagnostyki u niego). Niestety tanio nie było 😞 (termostat + NOXEM +3 wtryski - dokładnie tej kolejności).
  4. Goofer

    (e61) brak klimatyzacji

    Dzięki, ale odpięcie AUC było pierwsze co zrobiłem odkąd walczę z klimą 😉 Cytowany przez Ciebie temat nie jest podobny bo u mnie nie ma problemu z przełączaniem na obieg a wyłącznie z uruchamianiem i pracą klimy. Ale żeby nie było ponownie odpiąłem go i nic, zero róznicy. Czekam na kolejne propozycje...
  5. Goofer

    (e61) brak klimatyzacji

    Odgrzeję kotleta bo mam podobne objawy co autor tematu. N53B30 LCI, wrzesień 2007, czynnik jest w odpowiedniej ilości, olej również uzupełniony, układ szczelny, niemniej klima żyje swoim życiem. Czasami działa od razu po odpaleniu, czasami muszę pojeździć żeby zadziałała. Temperatura silnika nie ma znaczenia. Mam wrażenie że również temperatura otoczenia nie robi wielkiej różnicy. Nieraz budzi się do życia na wolnych obrotach, czasami jak mu "doklepie". Jak się nie uruchomi to wentylator stoi. Jak się załączy to wentylator działa na jakieś 7-15% (według inpy). Po odpięciu czujnika ciśnienia wchodzi na max obroty. Również po wysterowaniu z inpy wchodzi na zadane prędkości (do 95% max). Ale ani razu nie uruchomił się na max gdy np. auto stoi na pełnym słońcu i po odpaleniu ustawiam temp na min (w trybie Auto). Nadmuch oczywiście pompuje ile może ale klima nie wstaje. Panel raczej sprawny, nie sypie błędami (prócz standardowego błędu AUC), VIN dopisany prawidłowo, kodowany pustym MAN. Wskazanie czujników temperatury (zewnętrznej jak i wewnętrznej wyglądają prawidłowo). Ciśnienie HP 15 bar (klimiarz sprawdzał polewając parownik zimną wodą że spada do 8-10 bar). Twierdzi że to wina parownika, ale tekst "od czegoś musimy zacząć" nie wzbudził u mnie zaufania. Wymieniać bez poprawnej diagnozy uważam za głupotę i niepotrzebne generowanie kosztów. Podpowiedzcie proszę co jeszcze mogę sprawdzić, bo zaczynam odchodzić od zmysłów. Jakiś inny sposób na weryfikację wentylatora? Ewentualnie możecie polecić jakiś serwis w mazowieckim który zna się na klimatyzacji w BMW?
  6. Aktualizacja. Nadal nie wiem którędy idzie przewód, na szczęście ucięty kabel leżał zawinięty w głębi deski. Polutowane I działa 😁. Temat do zamknięcia.
  7. Cześć, Szukałem na forum ,ale niestety wszystkie tematy dotyczące anteny mają to samo rozwiązanie - wiązka klapy :) Mój problem jest trochę inny. Pacjent to E61 LCI z 2007r ze zmienionym CCC na CIC (przez poprzedniego właściciela). Majster montujący odwalił fuszerę i kabel antenowy z niewiadomego mi powodu wyprowadził "na krótko" do podsufitki po stronie pasażera :shock: :duh: czego efektem jest słaby zasięg FM. Chce to przywrócić do oryginału, dlatego też prośba do Was. Którędy leci główny przewód FM od Diversity do jednostki? Wiem że lewą stroną (kierowcy), ale zanim zacznę pruć całość podpowiedzcie czy np. schodzi w słubku B do podłogi, czy leci dalej aż do słupka A ? Któredy dalej? Z góry dzięki :D
  8. Diagnostyka mu powie tylko tyle że ma uszkodzony czujnik LT, bo nie widzi sygnału z niego. Oczywiście nie zaszkodzi taką diagnostyką, niemniej jeżeli ma specjalnie jechać do kogoś na kompa to w mojej opinii strata czasu i kasy. Mi też inpa pokazywała lewe tylne koło, czasami wszystko ok. Potem zaczęły się przygody z zegarami - ekonomizer i prędkościomierz raz działa raz nie. Żeby było ciekawiej czasami wystarczyło zgasić i ponownie uruchomić auto, czasami samo w trakcie jazdy się naprawiało. Po przeczytaniu jeszcze kilku wątków na różnych forach, zdecydowałem że najpierw wyślę moduł ABS do regeneracji (bardziej przecież nie popsuję :wink: ), a jak to nie pomoże to zostanie już tylko czujnik. Upewniłem się jeszcze w trakcie rozmowy z osobą która regenerowała mi moduł, że te wszystkie "usterki" zawdzięczane są pourywanym (a raczej odlutowanym) "ścieżkom" w sterowniku (choć nie jest to zbyt silny argument, bo to w sumie jego chleb :wink: ) Jeżeli chcesz to dla upewnienia się, możesz zamienić tylne czujniki miejscami - w ten sposób teoretycznie wyeliminujesz czujnik, ale trzeba uważać bo często czujniki niechętnie wychodzą i można je uszkodzić. Powodzenia.
  9. Ooo. Wczoraj ponad godzinę szukałem tego tematu :) Witajcie, Autko w moim posiadaniu od listopada 2017r, e39 w kolorze Saharabeighe z automatem i lpg power ;) Parenaście usterek, wad i zaniedbań poprzednich właścicieli usunąłem z pomocą tegoż forum nie rejestrując się, aż w końcu mądrzejszy o kilka doświadczeń postanowiłem się zarejestrować i pomóc innym "w potrzebie". Pozdrawiam Rafał
  10. Cześć, Przerabiałem dokładnie ten sam problem, z dokładnie takimi samymi objawami - u mnie winny był moduł ABS - wysłałem do regeneracji i od tamtej pory spokój.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.