Skocz do zawartości

Arcziwroc

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 Coupe 2002

Osiągnięcia Arcziwroc

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. od kilku miesięcy szukam E46 Coupe / Cabrio w silnikiem R6 z rocznika po 2001. Mam na ten cel 27k. Powiem krótko większość sprzedających powinno dostać wipier... kilka min po oględzinach . Nie da się tego inaczej powiedzieć. Pird... przez tel że samochód jest ok. Zadaję przy tym konkretne pytania dotyczące silnika układu przeniesienia napędu a mimo to wszyscy kłamią jak z nut. MAKABRA najgorsze z tych aut to 330ci cabrio w czarnym lakierze z miejscowości HAźlach, niech nikt broń boże tego nie kupuje. Jestem po szkole "Mechaniczne techniki wytwarzania" ale pracuje w zawodzie mechanika i wiem co mówię . Zastanawiam się nad wyjazdem za granicę po samochód . Myślicie że można by tam wychaczyć cos ciekawego czy może poczekać aż skończą się wakacje i coś się ruszy ? Interesuje mnie E46b coupe/Cabrio w fabrycznym m-pakiecie z silnikiem M54 2.5 lub 3.0. Polski rynek aut z drugiej ręki to jakieś pier... nieporozumienie. Szukałem też CLK po 2003 lub S3 8L . Obejrzałem około 20 aut na terenie dolegośląska i okolic i t tylko jeden sprzedający okazał się uczciwy i powiedział jak wygląda sytuacja w rzeczywistości.
  2. Rozwiązałem problem. Ułamał się jeden z kabli dochodzących do automatu rozrusznika. Kable są w kolorze czarno-żółtym jeden jest grubszy od drugiego. U mnie ułamał się ten grubszy a w zasadzie nie sam kabel tylko blaszka z oczkiem do której był zarobiony. Zarobiłem nową końcówkę skręciłem i po temacie. Cała operacja trwałą 3 godz. Zamieszczam poniżej zdjęcie ułamanego kabla oraz schemat elektryczny układu rozruchowego do N42B20 (może komuś się przyda). Ten kabelek który nie łączył jest schowany za odmą więc bez demontażu kolektora ssącego nie da rady tego zauważyć. Muszę zainwestować w kamerkę inspekcyjną , bardzo by mi się przydała w takiej sytuacji. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Zdjęcie https://zapodaj.net/397aa73898541.jpg.html Schemat elektryczny http://uploadfile.pl/pokaz/1460151---jqzv.html
  3. Z tego co widziałem to do rozrusznik dochodzi stały plus grubym przewodem od alternatora oraz masa wzięta bezpośrednio z bloku silnika. Jak wygląda załączanie tego rozrusznika ? Jest jeden dodatkowy kabel plusowy na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na rozruch czy jest może więcej przewodów. Nie za bardzo widzę co się tam kryje ponieważ zasłania mi kolektor ssący. Jest jakiś patent aby sprawdzić rozrusznik bez demontażu?
  4. Może źle to ująłem ale mi chodzi o ten element do którego przykręcana jest półoś w dyfrze. Znajomy oglądał to i stwierdził iż jest to przegub wewnętrzny. Dźwięk w każdym bądź razie dochodzi z wnętrza dyferencjału po prawej stronie.
  5. Samochód zastrajkował. Całe szczęście pod domem a nie gdzieś na odludziu. Silnik to wspomniane wcześniej N42B20A. Podpiąłem komputer aby sprawdzic co jest nie tak i ku mojemu zaskoczeniu nie ma absolutnie żadnych błędów (Sprawdzałem interfejsem Auto-coma oraz inpa). Wszedłem w dane EWS i wynika z tego że kluczyk nadaje i jest zezwolenie na rozruch silnika. Odpaliłem wiec auto na pych i zaskoczyło niemal natychmiast. Po zgaszeniu dalej nie kreci. Sprawdziłem miernikiem kostkę stacyjki, klemę pirotechniczną oraz bezpiecznik rozrusznika w schowku. Wszystko jest ok. Samochód do tej pory jedził bez zastrzeżeń . Wróciłem wczoraj wieczorem do domu zgasiłem silnik i dziś rano już nie zakręcił. Stukałem w niego młotkiem poprzez metalowy pręt i to także nie pomogło. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? To możliwe żeby rozrusznik nagle się zaciął na amen. Miał ktoś taki problem w silniku N42. Zastanawiam się czy czegos nie pominąłem. Zdemontował bym rozrusznik ale znajduje się on pod kolektorem i wolę najpierw sprawdzić wszystko inne . Dodam też że po przekręceniu kluczyka kontrolki nie przygasają, akumulator jest naładowany, a sam rozrusznik nie daje żadnych o znaków życia . Jeśli ktos ma jakieś sugestie chętnie posłucham.
  6. półoś występuje tylko z przegubem zewnetrznym (tzn tym od strony koła). Z tego co się zorientowałem to nie ma absolutnie żadnych zamienników przegubów wewnętrznych,
  7. Arcziwroc

    318CI N42B20 Dyferencjał

    Witam. Zaobserwowałem dzisiaj iż z dyferencjału po prawej stronie dochodzi cichy stuk. Nie słychać tego w samochodzie podczas jazdy natomiast słychać podczas ruszania gównie na wstecznym, Obejrzałem tylne zwieszenie na kanale i doszedłem do wniosku iż dźwięk dochodzi z wewnątrz dyferencjału. Sprawdzałem do na zapiętym biegu poruszając całym autem w tył i w przód. Dziek dochodzi z dyfra po prawej stronie. Znajomy mechanik obejrzał to i stwierdził że to przegub wewnętrzny prawy. Niestety takie części nie są nigdzie dostępne poza aso. DYFER o przełożeniu 3.38 Następną dziwną rzeczą jest to iż nie posiadam w tym dyferencjale korka spustowego oleju. Dziwne nie ? Zakładam iż nie uda mi się kupić przegubu tak więc penie kupie cały dyfer i po prostu go wymienię. Jak to jest z tą wymiana oleju. Mogę go wymienić na jakiś odpowiednik np motula ? W skrzyni olej też niby loglife a po wymianie na motula jest wyraźna poprawa. Zakładam że żeby wymienić olej będę go musiał wyssać strzykawką z wężykiem z wnętrza dyfra przez korek wlewowy bo chyba nie ma innej opcji (mówie tu o wymianie na samochodzie , wiadomo po demontażu można przechylić dyfer i wylać ze środka zawartość tylko czy warto zmieniać ten olej ? ps może jest ktoś z okolic Wrocławia kto posiada taki dyfer (3,38) na sprzedaż?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.