
lutan
Zarejestrowani-
Postów
29 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E61 525i 2004r.
Osiągnięcia lutan
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
guzior2 i mariusz.pasterski dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :) mam jeszcze tylko jedno pytanie, silniki M54B25 141KW były fabrycznie zalewane olejem o lepkości 5W30?
-
Dzięki za radę, przyznam że nie słyszałem wcześniej o PMO i fajnie że mają swój sklep internetowy więc raczej mamy pewność, że kupi się oryginał :D Odnośnie ravenolu to jaka wersja? bo jest ich od groma w tej marce..
-
Dzięki za odpowiedź, a mógłbyś uzasadnić dlaczego wysoki TBN?? Bo znajduję w internecie wiele sprzecznych informacjii... jedni piszą, że musi być wysokie a inni że niskie. Ogólnie skłaniam się bardziej ku wyższemu.. Motul x-cess 5w-40 ma TBN na poziomie 10, norma a3/b4 i wg. karty produktu przeznaczony jest również dla silników zasilanych lpg. Ale jest tez 5W-30 z tbn 7 norma C3 i też niby do lpg... Bądź tu mądry.
-
Witam! Model: E61 2004 Silnik: M54B25 Przebieg: 240 000 km Styl jazdy: Mieszany Użytkowanie: Trasa 70% / Miasto 30% (trasa dojazdy do pracy 30km w jedną stronę) Zużycie bieżące na l/1000km: 0,5l Instalacja LPG: Tak DPF: Nie Dotychczas: Castrol 5W30 C3 Prawdę powiedziawszy to już mam mały mętlik w głowie.. im więcej czytam o olejach tym mniej wiem :lol: spór pomiędzy W30 a W40 wydaje się chyba nie do rozwiązania. Na chwilę obecną najbardziej zastanawia mnie czy do M54 z lpg używać oleju z normą C3 czy A3/B4?? a może to nie ma znaczenia? Chcę zrobić płukankę i przejść na Motula 5W30 lub 5W40 tylko z jaką normą?
-
roofii1 , bosch platinum czy platinum plus? bo te plus mają jeszcze cieńszą elektrodę środkową niż Denso IK20TT i głównie przez to się nad nimi zastanawiam.
-
A więc ok kilku dni jeżdżę na nowych Bosch Platinum Plus. Elektroda plusowa cieniutka i z boku całkiem zakryta izolatorem. Elektroda minusowa z podcięciem wewnatrz. Od pierwszej jazdy już nie czułem szarpania :o Raz i tylko raz się zdarzyło, gdy auto się toczyło i z dwójki zmieniłem na jedynkę to trochę czułem bicie na sprzęgle. Na razie obserwuję bo już raz się cieszyłem z poprawy po zmianie softu i po dwóch tygodniach problem powrócił. Cewkę mam jedną nową Bosch i trzy stare też Bosch. Nowe - wadliwe Delphi pojechały na reklamację, która została przyjęta. Jakby ktoś pytał... Nie, nie jestem w żaden sposób powiązany z firmą i produktami Boscha :) Witam, odświeżam temat bo nie chcę zakładać specjalnie nowego i zaśmiecać.. Zbliża się u mnie wymiana świec, chciałem kupic Denso IK20TT ale teraz się zastanawiam nad tymi Bosch Platinum Plus. Ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi? I jak z tą magiczną przerwą?? faktycznie na lpg powinna mieć te ok. 0,85mm?
-
nikt nic? Proszę tylko o podanie wskazania na ekonomizerze podczas jazdy :)
-
Witam, jak w temacie, podajcie proszę jakie spalanie wskazuje wam ekonomizer przy prędkościach 120 km/h oraz 140 km/h. Pytam ponieważ wydaje mi się, że do tej pory wskazywał mi 8l przy 140 a w tej chwili jest 10. Zauważyłem również, że coś szwankuje chyba wtyczka od przepływomierza bo pewnego razu wskazywał 20kg/h na wolnych. Jak poruszałem wtyczką a raczej ją jakby bardziej wcisnąłem chociaż była wciśnięta do końca (niestety mam wyłamane zabezpieczenie przy przepływomierzu do wtyczki) to pokazał 12/13kg/h i w sumie od kilku dni po powrocie z pracy jak sprawdzam to trzyma te wskazania. Teraz nie wiem czy to wina wtyczki czy tego, że nie ma tego zabezpieczenia przez co z czasem może się coś bardzo delikatnie wysuwać ..
-
Witam, czy jest możliwość dostania nowej wiązki kabli do wtryskiwaczy oraz cewek? Szukam pół dnia i niestety nic nie mogę znaleźć... Może ktoś niedawno wymieniał/naprawiał? jakieś rady? Używane z demontażu jakieś znalazłem ale no nie ufam takim...;/
-
Witam, również dorzucę coś od siebie, ponieważ niedawno uporałem się z problemem wypadającego zapłonu, mnie uratowała próba dymna. Okazało się, że łapał lewe powietrze. Szukając rozwiązania problemu bardzo łatwo przypisywałem i kojarzyłem ze sobą różne dziwne zachowania silnika wysnuwając coraz gorsze scenariusze, więc jeżeli jeszcze nie zrobiłeś tej próby dymnej to ją zrób. Pomijam już to, że mechanicy (wydawałoby się, że rozgarnięci) nawet o czymś takim nie pomyśleli (jeden chciał nawet wymieniać mi katalizator :shock: )
-
Długo się nie odzywałem bo chciałem mieć pewność, że już wszystko jest OK. Drodzy forumowicze jeżeli ktoś kiedyś będzie czytał posty z tego tematu w celu rozwiązania podobnego problemu, mam dla Was wszystkich małą przestrogę... nie idźcie proszę w moim kierunku, nie zakładajcie od razu najgorszego (chociaż i tak starałem się zacząć od "pierdół") bo stracicie przede wszystkim sporo czasu jak i pieniążków. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło, ponieważ dzięki moim działaniom wiele się nauczyłem :8) . Nie ma co też ukrywać, że stracony czas wynikał głównie z braku możliwości znalezienia konkretnych informacji przez co do wielu rzeczy musiałem dojść sam i w pewnym momencie byłem już zrezygnowany. W tedy pojawił się wpis Blade1984, za co serdecznie Ci dziękuję :cool2: Zaciekawiła mnie ta próba dymna, nie znałem tego wcześniej.. ja zainspirowałem się tym: Po zadymieniu silnika okazało się, ze z tyłu kolektora leci dymek, dosyć mocno. Przyczyną była popękana gumowa zatyczka króćca, prawie identycznie jak na poniższym zdj. Po wymianie problemy zniknęły... wreszcie!! :norty:, przy okazji wymieniłem ten separator oleju, uszczelkę pod kolektorem,poczyściłem wszystko i auto dużo lepiej się zbiera itp. Podsumowując, jeżeli masz problemy z wypadaniem zapłonu zacznij proszę od próby dymnej, jest to najtańsza opcja (mnie wyniosło jakieś 20zł) a dzięki niej na 100% wyeliminujesz lewe powietrze.. jeżeli nie będzie lewego powietrza, możesz iść dalej po nitce do kłębka, czyli zamiana miejscami cewek itp. itd. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie ;)
-
Niestety muszę odświeżyć temat, od czasu rozwiązania problemu z jakiegoś powodu komputer przestawia się w tryb transportowy. NIVO nie pompuje się automatycznie, jak wyłączę w inpie tryb transportowy to oczywiście natychmiast się pompuje. Rano przed pracą wsiądę w auto to jeszcze się pompuje a jak wracam to już kaplica... podłączam inpe i oczywiście tryb transportowy aktywny.. i tak w kółko.. :mad2: Ktoś jakiś pomysł ma? :)
-
A powiedzcie mi proszę jak z tą odmą.. kupować zwykłą czy ten "zimny klimat" ? ktoś ma z tym jakieś doświadczenia? (bardziej trwała czy coś). Ktoś jest w stanie polecić jakąś firmę? Najlepiej z wypośrodkowanym stosunkiem cena/jakość :) Z tego co widzę to najczęściej przewijają się maxgear albo febi.
-
No póki co tak zrobię. Może jakieś podpowiedzi/doświadczenia gdzie najczęściej zdarzają się przetarcia itp? Muszę zlokalizować w którym miejscu podpięte są wiązki wtryskiwaczy LPG do PB, być może w tym miejscu coś... Wiązka z wtryskiwaczy idzie przez całe auto do któregoś modułu w bagażniku czy od razu do sterownika..?
-
Blade1984, jak pisałem wyżej, pomiar ciśnienia na cylindrach wydaje się OK, nieszczelności szukałem -nie znalazłem, ale poszukam jeszcze raz jakoś dokładniej.. Wydaje mi się, że może warto pochylić się nad tą odmą chociażby profilaktycznie, nie zaszkodzi jej wymienić. Z tym niestety muszę poczekać aż zdobi się trochę cieplej albo przed wymianą oleju (za niecałe 2 tys.). Saico, kiedyś już odpiąłem przepływkę i nie dało się jechać, na jałowym było ok ale jak tylko chciałem się rozpędzić to obroty strasznie falowały i chyba wywaliło mi wtedy dużego checka.. nie pamiętam, chyba muszę jeszcze raz to sprawdzić. A jeżeli chodzi o "Na pewno wersja INPY nie ma tu nic do pracy auta", no to mam ciekawostkę. Po skasowaniu błędów moją inpą pojawił się problem jak opisywałem, przez 2 dni musiałem się z tym męczyć na nowo, pożyczyłem od kolegi fejsa Delphi, skasowałem błędy i jak na razie od 350km cisza... Czuć na wolnych obrotach delikatnie nierówną pracę silnika ale nie wywala cylindra. Dodatkowo tamten program z Delphi cały czas pokazuje błąd "P0205 Obwód wtryskiwaczacylindra 5/ Przerwany". Po skasowaniu natychmiast wraca.. I o co tu chodzi..?