Skocz do zawartości

ktosiek2018

Zarejestrowani
  • Postów

    192
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana ktosiek2018 w dniu 28 Kwietnia

Użytkownicy przyznają ktosiek2018 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ktosiek2018

Wielki entuzjasta marki

Wielki entuzjasta marki (7/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

13

Reputacja

  1. Za 150 tysięcy, to wolę żeby go jeszcze pomęczyć rok-dwa, bo to by już oznaczało utratę wartości 200 tys. w dwa lata. Nie każdemu odpowiada "nowa buda", z fatalnej jakości plastikami, obsługą wyłącznie dotykową, bez dociągów, laserów, komfortowego dostępu z tyłu itd...
  2. Lasery jak najbardziej są. Wnętrze akurat standardowe. Najwięcej cenę podnoszą wszelcy asystencie, kamery, lasery. Być może sprzedaż za ponad 200 tysięcy jest faktycznie nierealne, ale jeśli tak jest to znaczy, że w dwa lata samochód stracił ponad 150 tysięcy na wartości, co jest dla mnie bolesne (poprzednie Audi A6 po 4 latach straciło 90 tys.)
  3. Dzięki za porady. Oczywiście, wszystko to ma sens, ale ostatecznie ciężko kupować auto (zwłaszcza nowe), kierując się tylko małym spadkiem na wartości Ja akurat mam taki problem, że wszystkie dodatki mają dla mnie duże znaczenie i wolę mieć bardzo bogato doposażoną 520d, niż coś z mocniejszym silnikiem, ale bez większości udogodnień. Ja naprawdę nie widzę powodu, żeby do 5-tki w Touringu konieczny był dużo mocniejszy silnik, bo nawet to 2.0 całkiem wystarcza i dobrze się zbiera, w porównaniu do np. VAG. W każdym razie jedyna nadzieja na dobrą sprzedaż to w tym, że trafi się ktoś, kto ma podobne preferencje i bardziej patrzy na wyposażenie opcjonalne, niż na przebieg i jednostkę napędową.
  4. Zamawiałem jesienią 2022, wtedy były jeszcze braki wyposażenia (covidowe), ciągłe podwyżki (inflacja) i długie czasy oczekiwania. Przyjechał w maju 2023, gdy akurat weszły bardzo wysokie rabaty, ze względu na koniec modelu. Z pewnością czysto finansowo trafiłem możliwie najgorzej (słaby rabat + wchodzący nowy model), ale zależało mi na nowym aucie, skonfigurowanym konkretnie pode mnie. Sporo podróżuję w warunkach zimowych i np. ogrzewanie postojowe jest dla mnie bardzo istotne, a tego nie mają żadne stockowe egzemplarze. W każdym razie chyba ogłoszenie zostawię, jak będzie ktoś zainteresowany bogato wyposażonym egzemplarzem i zaproponuje uczciwą cenę to sprzedam, a jak nie to jeszcze z rok pojeżdżę. Kwestia trafienia na takiego kupującego, który doceni wszystkie dodatki, a nie będzie patrzył tylko na przebieg, silnik i rocznik.
  5. Silnik niestety 2.0, czyli 190 KM w X-Drive, co też pewnie dodatkowo obniża wartość auta. katalogowo kosztowało 385 tys. (w wyposażeniu wszystkie możliwe dodatki typu asystenci, dociąg, indukcja, ogrzewanie postojowe, lasery, head-up, EDC). Ubezpieczone jest na 262 tys. (w maju odnawiałem) i taka wartość była dla mnie sensowna. Natomiast to, co widzę na otomoto to jakiś dramat. Jeśli mam sprzedać auto za 200 tys. (a to pewnie i tak byłby sukces) to wolę jednak jeszcze rok z nim pojeździć (gwarancję mam do 4 lat / 120 tys. km). Nie mam ciśnienia na zmianę samochodu już teraz, chociaż ze względu na większe potrzeby terenowe i bagażowe rozglądam się obecnie za SUV-ami.
  6. Witam, Od 2 lat jestem właścicielem Bmw 5 G31, zakupionego w salonie. Po 2 latach chciałem przymierzyć się do zmiany auta, ale okazuje się, że utrata wartości tego modelu jest olbrzymia. Gdy rozglądam się po Otomoto to auta z tego rocznika zaczynają się już od 140 tys. PLN (oczywiście bezwypadkowe), a z bogatym wyposażeniem, gwarancją to poziom 180-190 tys. Oznaczałoby to, że po 2 latach użytkowania G31 mój egzemplarz stracił na wartości około 160-180 tysięcy (kupiony za 347 tys. po rabatach). W przeszłości miałem już kilka aut i utrata wartości po 2 latach nie była nawet zbliżona do tego poziomu. Poprzednie A6 zakupiłem za 290 tys. i po 3 latach sprzedałem za 200 tys. Czy to normalne w BMW, że auta tak tracą na wartości, czy też po prostu mam pecha, że akurat wyszedł nowy model + lata 2022-2023 były trudne dla nabywców nowych aut (małe rabaty, sprzedawcy robili łaskę, że nie podnoszą jeszcze cen w oczekiwaniu na auto)? A może te oferty na Otomoto nie są wymierne i tak naprawdę 2-letnie G31 są więcej warte niż wynika z tych ogłoszeń?
  7. Czy w X3 nie ma regulowanej elektrycznie kolumny kierownicy?
  8. Czy ktoś może mierzył, jaka jest wysokość bagażnika w X3 od podłogi do dachu? Zapomniałem sprawdzić na jeździe testowej, a chciałbym zmieścić psa A inna sprawa, to co jest z tymi ładowarkami indukcyjnymi w autach, że nawet w nowych modelach albo wcale nie ładują, albo w tempie żółwia? W X3 nie udało mi się zyskać ani procenta przez dwie godziny na tacce (iPhone 16 Pro), a do tego raz wywaliło komunikat, że smartphone się przegrzał...
  9. Taka jeszcze dygresja, że nie rozumiem, dlaczego auta premium generalnie mają słabą ergonomię kabin, mało schowków, miejsca, źle przemyślane miejsca na telefony. W takiej Skodzie, czy VW są łatwo dostępne ładowarki indukcyjne na telefon i to dwa, na dodatek wentylowane. Głębokie schowki, flokowane kieszenie, nawet schowek na okulary w podsufitce. A czy to w BMW, czy w Audi - wszystko ciasne, małe i słabo przemyślane
  10. Jak pisałem, generalnie lubię Audi i mam ogromny sentyment - nawet do zapachu wewnątrz, czy faktury plastików, materiałów. Ale jeździłem A6 w latach 2019-2023 i jak wsiadam do Q7 to czuję się jakbym odkupił swoje stare auto Jestem przekonany, że pod względem wykonania, prowadzenia jest to kawał dobrego samochodu, ale dużo niuansów jest na korzyść BMW. Chyba też odzwyczaiłem się od obsługi Audi bo zarówno sterowanie z kierownicy jak i cały system infoteinment jest dla mnie nieintuicyjne. Nawet jeśli chodzi o monitoring martwego pola teraz mi się już nie podoba sygnalizacja w obudowie lusterek. Zgodzę się, że miejsca z tyłu jest duużo więcej.
  11. Jeździłem dziś dwie godzinki Q7 i muszę przyznać, że ciężko znaleźć obiektywnie cokolwiek, co byłoby lepsze niż w X5. A dodam, że generalnie jako markę/stylistykę wolałem zawsze Audi. Natomiast po przejechaniu się Q7 jestem rozczarowany tym autem, przykładowo: - Lag po wciśnięciu pedału gazu (to już powszechnie wiadomo od lat) - System infotainment straasznie trąci myszką, odczucia są takie jak bym wrócił do roku 2018. Carplay niby działa, ale ekran jest tak mały, że nazwy ulic, napisy są dla mnie ledwo widoczne. Co gorsze bardzo trudno jest przejść z menu np. radia na google maps w Carplay - HUD też wygląda jak sprzed 10 lat. Mniej wyraźny, bardzo podstawowe funkcjonalności typu prędkość i wskazówki nawigacji (brak możliwości zmiany radia/utworu itp.) - ergonomia kabiny to dramat. Telefon to w zasadzie tylko w podłokietniku, albo w kieszeni drzwi. Nie mieści się nawet w uchwyty na napoje (bardzo małe) - Mój egzemplarz niemożliwie gwizdał przy 120 km/h, podobno Audi już wie, że trzeba wymienić uszczelkę (samochód testowy miał 3 tys. przebiegu) - Bagażnik może i większy, ale tego nie widać za bardzo - Audio (B&O w wersji małej) gra słabiej niż podstawowy Harmon w X5. Dźwięk jest taki szeleszczący, mało jest mocy. - Przyciski na kierownicy - fajnie, że fizyczne, ale klikają tak twardo i tandetnie, że zupełnie nie robi to wrażenia premium - Kierownica S-line bardzo twarda i niezbyt przyjemna do trzymania - wrażenia z samego prowadzenia też gorsze, bo gabaryty są jakby mocniej odczuwalne i wciąż musiałem się pilnować, czy mieszczę się w pasie - kamery - obraz mały i też niezbyt wysokiej jakości Generalnie jeśli cena jest podobna to ciężko znaleźć realistyczny argument na korzyść Audi.
  12. ktosiek2018

    Rabaty na g05

    No to już konkret. Czyli oceniam, że wszystko w okolicach 20% jest już dobrym rabatem
  13. ktosiek2018

    Rabaty na g05

    Wracając trochę do głównego tematu, to jaki jest maksymalny rabat, jaki można obecnie wywalczyć u dealera na G05? Chodzi o zakup 1 auta, nie floty. I jakie są aktualnie dobre warunki leasingowe? W sensie, jakie jest minimalne oprocentowanie przy maksymalnej 1-szej wpłacie i najkrótszym okresie finansowania?
  14. Mam właśnie wrażenie, że ucierpiała tu mocno praktyczność i efektywność nawiewu przez te udziwnienia stylistycznie. Ale jakoś ten wielki tablet trzeba było wkleić
  15. Koledzy, a jak oceniacie skuteczność pracy klimatyzacji w G05? Czy jest problem z wydajnością lub trzeba ciągle korygować w słoneczne dni? Generalnie przeczytałem kilka opinii, że BMW ma problemy z klimatyzacją i jest ona dużo mniej wydajna niż w innych markach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.