Skocz do zawartości

TrezAr

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 318i 2016

Osiągnięcia TrezAr

Debiutant

Debiutant (2/14)

1

Reputacja

  1. Uszczelka nie jest w cale pewna. Testowales zawartosc co2 w zbiorniczku od plynu? Te silniki sa dosc niezawodne ale turbiny jak dla mnie maja jakas wade konstukcyjna/materialowa. Mi zwyczajnie pekla w poblizu wastegate i objawy byly takie, ze zaczynal mocniej dymic na bialo po paru minutach. Znajomy mechanik, zajmujacy sie tylko BMW potwierdza to i zna problem. Ja bym sprawdzil czy na pewno to kwestia glowicy bo tanim kosztem mozna to zweryfikowac. Ja sprawdzilem, zdjalem tez turbo i ledwo, ale bylo widac pekniecie. Wymienilem na uzywke i jest ok.
  2. Mam ten sam silnik. To tak ma. Mozesz poszukac na zagranicznych forach ale nie znajdziesz sensownego rozwiazania. Mi w ASO nawet proponowali wymiane turbo ale zapewnili, ze to nie zniknie.
  3. U mnie była delikatnie peknieta turbina w poblizu wastegate, od strony katalizatora. Saczyl sie plyn i po kilku min od uruchomienia dymil dosc intensywnie na bialo. Mechanik moze miec dobry trop bo ta turbina jest chlodzona plynem, a sprawdzenie jej to niewiele roboty w porownaniu do zdejmowania glowicy i dalszych prac. W przypadku pekniecia turbiny albo nawet uszkodzonej uszczelki pomiedzy turbo, a glowica potencjalnie moga przedostawac sie spaliny do plynu.
  4. A konkretnie jaki silnik? Ja mialem podobna sytuacje. Plyn ubywal przez kilka miesiecy. Zadnych wyciekow, wszystkie czujniki ok, zero bledow. Sprawdzilem co2 i bylo ok. Ani olej w plynie, ani plyn w oleju co tez by moglo sugerowac glowice. Swiece Az nadszedl dzien, ze zaczal bardziej niz normalnie dymic na bialo i kapalo z wydechu. Dosc specyficzny zapach, gryzacy, cos jak spalony plastik czy co takiego. Dym pojawial sie po 2-3min od uruchomienia silnika. Kazdy mechanik do ktorego dzwonilem twierdzil, ze UPG ale mi to nie pasowalo, sam podejrzewalem turbine. W garazu dosc szybko to rozebralem i okazalo sie, ze wydech caly mokry, wrecz cieklo z niego. Odkrecilem, wydech, kolektor wydechowy i zdjalem turbine. Potwierdzilo sie to co myslalem - "peknieta turbina" nieco ponizej wastegate. Calosc - demontaz i montaz zajely ok 4h. Znalazlem uzywana turbine i wymienilem, do tego uszczelka pod kolektor, olej, plyn. Calosc kosztow wyszla w okolicy 1500zl. :)
  5. Ostatnio miałem podobny problem. Samochod nie chcial jechac caly czas prosto. Trzeba bylo ciagle korygowac tor jazdy - szczegolnie odczuwalne przy wiekszych predkosciach. Kilka miesiecy wczesniej sprawdzali nic nie znalezli, ponowna wizyta znalazla winowajce - sworzen wahacza. Po wymianie jest perfekcyjnie. Samochod jest doskonale stabilny, jedzie jak po szynach. Nawet wyprzedzane ciezarowki nie powoduja jakies znacznej reakcji. W innym samochodzie mialem tak przy zuzytej koncowce drazka.
  6. Moj samochod nie lapal sie na akcje serwisowa. Ale jak zglosilem sie przy okazji bo cos postukiwalo... okazalo sie, ze nie moga mi wydac samochodu bo musza wymienic przekladnie... no i wymienili pomimo, ze akcja mnie nie obejmowala.
  7. W f30 mialem to samo. Wzieli do serwisu na noc. Ponoc diagnoza poszla do centrum i dostali zalecenie aktualizacji sterownika. Po aktualizacji stukow brak.
  8. Niski profil + szerokosc robi swoje. Mam to samo na 18 calach. Na zimowkach 16 cali czyli wiekszy balon te same koleiny sa ledwo wyczuwalne.
  9. Co ciekawe mam 2 sasiadow z BMW, - e39, kierownica wibruje, ponoc cos z zawieszeniem - f11, tez wibracje, niby xdrive Ja nie przyjmuje do wiadomosci, "ze ten typ tak ma", bzdura i tyle. Jest gdzies problem/kilka problemow i trzeba go wyeliminowac. Kola mozna dosyc latwo wykluczyc. Kwestia co z pozostalymi. Problemy o ktorych wspominaja znajomi ktorzy maja/mieli BMW to najczesciej: - wal napedowy - maglownica - ktorys z elementow wahacza (gumy) Najdziwniejsze jest to, ze nigdy sie nie spotkalem z czyms takim, a jezdzilem fiatem, toyotami, oplem, renault, subaru ze stalym 4x4 i absolutnie nigdzie nie bylo drgan na kierownicy, nawet za studenckich czasow w starym 18 letnim oplu, z krzywymi stalowymi felgami i oponami o profilu zywcem wzietym z lublina.
  10. Ciekawe. Ja zaraz po kupnie samochodu tez zauwazylem ten problem. Serwis niby sprawdzil i uznali, ze tarcze trzeba wymienic. Jak juz wymienili, poinformowali, ze mistrz serwisu sprawdzil i jest juz ok. Odebralem zadowolony i po 5 min dzwonilem do serwisu, ze jednak nie jest ok i drgania nadal wystepuja. Pozniej zwalili na zabkowanie opon. W miedzyczasie sprawdzalem na zimowych 16', letnich 16', (rozne felgi, rozne opony) letnie 18' na felgach innego producenta oraz na tych samych oponach ale na fabrycznych felgach 18'. Serwis za kazdym razem twierdzil, ze "juz jest ok", a ja za kazdym razem wracalem. Ostatecznie zaproponowali odplatna optymalizacje kol, a ja postanowilem do tego serwisu juz wiecej nie wracac. Efekt taki, ze niezaleznie od felg i opon, wywazane w ASO jak i w specjalizujacym sie warsztacie oponiarskim drgania nadal sa. Problem zaczyna sie ok 70km/h i wraz z predkoscia czestotliwosc wzrasta, przy 110km/h ruchow kierownicy nie widac ale czuc w samochodzie wibracje i slychac charakterystyczne ciche burczenie. Dosyc dziwne, mialem juz wiele samochodow ale takiego czegos jeszcze nigdzie nie doswiadczylem. Bywaly kola zle wywazone wrecz krzywe felgi po latach uzywania... po wywazeniu czy wrecz naprostowaniu felg wszystko wracalo do normy i jechalo sie idealnie gladko, a kierownica nawet nie drgnela.
  11. TrezAr

    Apple CarPlay

    Opcja ktora rozwiazalaby kilka problemow. Pytanie czy ewentualna aktywacja jest mozliwa w kazdym modelu czy tak jak pisza od 7/2016
  12. U mnie w f30 z 2016r sa wlasnie takie manetki co odrazu odbijaja. A od automatycznych wycieraczek jest przycisk na koncu manetki. Domyslnie wylaczone.
  13. 316i to chyba 4 cylindry. 318i to 3 cylindry i nie jest to taki nowy silnik, montuja je w BMW i Mini od kilku lat. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B38 Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi :) Z moich obserwacji: Trasa Gdansk - Warszawa (przez Elblag) ekspresowka (120-130kmh) + wojewodzka, 100-110km/h, ostatnio mialem srednie 6.2l Gdansk - Torun - autostrada 140kmh na tempomacie, w tym kilka wyprzedzan - 7l Dojazdy codzienne obwodnica trojamista plus troche korka (w sumie 40 min jazdy) daje srednio ok 8l Jazda 100% po miescie to pewnie w granicach 10l bedzie. Ten silnik potrafi malo spalic pod warunkiem delikatnego operowania gazem. No ale wiadomo, czasami nerwy puszczaja.
  14. Przemus ja mam 318i z 2016r. Narazie 73tys najeżdżone. Ja zrobiłem ułamek tego. Z historii nie wynikają żadne problemy. Ja też nie mam... Jak narazie. Jakoś tam jeździ. 9s do 100kmh nie powala Ale też nie zamula. Do wyścigów nie kupowałem samochodu więc jest ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.