Skocz do zawartości

RVN_WRO

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 E83 2.0d - 2008

Osiągnięcia RVN_WRO

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Cześć Panowie! Po krótkiej przerwie wracam do tematu X-Drive a naszych wspaniałych E83 :) Z poprzednich postów / dyskusji wiem już że ZAWSZE najlepiej stosować rozmiary opon zalecane przez producenta, ale jak to się ma do szerokości felgi, czy napęd może na tym ucierpieć? Pytam pod kątem moich obecnych zimówek, które kupiłem z autem i są prawie nowe... ale zastanawia mnie szerokość bo są to felgi 17x8J a opony 215/60/17. Rozmiar opony jest dopuszczalny ale wydaje mi się że felga powinna być troszkę węższa bo co prawa nie wystaje ale przy zahaczeniu krawężnika wydaje mi się że mogę ją uszkodzić. W różnych źródłach w internetach jest że dla takiej szerokości optymalna jest felga 7,5J ale dopuszczalne min 7 a max 8J. Tak więc czy tak szerokie felgi mogę zastosować do tak wąskich opon i nie będzie to miało wpływu na napęd? Z uwagi na wysoki profil nie będzie widocznego efektu naciągnięcia, jednak pytam również pod kątem bezpieczeństwa... Dziękuję!
  2. Cześć Panowie, właśnie jestem po operacji zmiany "laczków" - Uniroyale pięknie się prezentują na ORI feldze z MPakietu, rant ochronny też robi robote :) Z pozostałych felg i opon wybrałem zestaw na zimę... i tutaj mam pytanie: Wraz z kupnem auta dostałem praktycznie nowe zimówki w rozmiarze 215/60/17 umieszczone na ORI feldze 7,5''. Czy mogę je bezkarnie przełożyć na felgę 8'' (również ORI)? Czy opona nie jest trochę za wąska i nie będzie to miało znaczenia przy bardziej agresywnej jeździe? Patrząc z boku nie jest tragicznie a na logikę myśląc felga 8'' to 203,2mm a opona ma 215mm - powinno być dobrze, tym bardziej że producent dopuszcza taki rozmiar opony (tylko nie wiem czy do takiej felgi :mad2: ) Dziękować za pomoc!
  3. Ok - zakupione opony Uniroyal RainSport 3 Dla szukających rozwiązania podobnego do mnie - m.in. za namową kolegów z forum oraz innych źródeł: W przypadku posiadania felg 8 i 9 cali zakupiłem opony 235/50/18 oraz 255/45/18 zgodnie z zaleceniami producenta. Opony niestety bez gwiazdek i z różnymi indeksami ale spełniają one minimalne oznaczenia na tabliczce samochodu :) Dzięki i pozdrawiam - mam nadzieję że nie będę wracał za 1-2m z tematem szarpania na nowych oponach :)
  4. Cześć siara64 - Twoja tabelka jest bardziej klarowna, ale zdecydowanie nie czytam jej źle. Parę postów wyżej pytałem o ciśnienie do swojego rozmiaru opon więc teraz potwierdziłem jedynie że nic się nie zmienia w stosunku to mojej tabelki i w obu osiach mam mieć 2.2. Tak to już jest że każdy myśli o swoim :) U Ciebie wspomiałem jedynie większym ciśnieniu z tyłu. Dodatkowo specem / fachowcem nie jestem i dopiero stawiam tu pierwsze kroczki, jednak już same prawa fizyki mówią że taka sama guma naciągnięta na szerszą felgę będzie mieć inna geometrię co jest z punktu widzeniu wielu wypowadających się tu osób niedopuszczalne (zmieni się średnica koła). Moim zdaniem ta tabela i możliwość stosowania 235/55/18 na obu osiach dotyczy jedynie osób które mają taką samą szerokość felgi na obu osiach. kkx5 lub inni doświadczeni "życiem" koledzy - czy mógłby się ktoś odnieść do mojego poprzedniego pytania dot. indeksów na oponach? Chciałbym w ten weekend załatwić u siebie temat kapciuchów :) Dzięki i pozdrawiam
  5. Cześć RaDeK868 - też właśnie drążę temat opon i ich dopasowania po przesiadce z innej marki... Miałem dokładnie taką samą sytuację - kupiłem auto z "łysymi" letnimi oraz całkiem świeżymi zimówkami 215/60R17 więc tego nie ruszam... :) Jeśli zmieniasz na 235 pamiętaj aby zmniejszyć profil na 55. Jeśli kupujesz gdzieś felgi to z tego co się edukuje zapomnij o używkach bo musi być podobny bieżnik oraz jego wysokość. Z doświadczenia wiem też, że lepiej kupić same felgi i nowe opony - dokładnie takie jak tego chcesz :) Uważaj tylko na handlarzy, jak ostatnio szukałem swoich felg to rzeczywisty stan felgi często odbiega od idealnego opisu na aukcji/ogłoszeniu. Najlepiej szukać po osobach prywatnych / znajomych / forach... PS. Jak jesteś z okolic WRO lub możesz to dojechać to mi zostały felgi ORI 17'' po przesiadce na 18'' - jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW.
  6. kkx5 - dzięki za informację, czytałem Twoje wcześniejsze wpisy i wiem że wypowiadałeś się bardzo dobrze o oponkach Uniroyal. Ja również poczytałem o nich sporo i oprócz względnie dużej miękkości (wzjazdy na krawężniki) to nie spotkałem złych opinii. Czy w związku z tym dodatkowe oznaczenia takie jak XL (wzmocnienie) lub indeks prędkości będą miały znacznie? Niestety jeśli chcę dobrać taki komplet to trzeba mieszać indexy bo nie ma podobnych gum i tak: 235/50R18 - będzie 97 V FR (rant ochronny) - dodatkowe oznacznie SUV 255/45R18 - będzie 103 Y FR (rant) XL (wzmocniona) - ewentualnie znajdę taką samą bez XL, ale nie wiem czemu droższa :) Przykładowo: https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-235-50-r18-97-v-fr-suv#174374894 https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-255-45-r18-103-y-xl-fr#178669952 Dziwne jest że opona 235 występuje w klasyfikacji jako SUV i jest niewzmocniona, a 255 jest jako osobówka i jest XL Czy te indeksy (i to oznaczenie SUV) będą miały większe znaczenie? Czy będzie to odpowiednie jeśli na tył wezmę wzmocnioną? Teoretycznie bieżnik ten sam? W podanym przeze mnie przypadku jak weźniemy na tył oponę XL (wzmocnioną) to komplet wychdzi poniżej 2k PLN - całkiem przyzwoicie :) ------------------------------ siara64 - Twoja fotka rzeczywiście dużooo bardziej klarowna, jednak finalnie wychodzi na to samo co pisałem wcześniej. Przy takiej konfiguracji zalecane ciśnienie na obu osiach jest 2.2 bar a tabelka inna bo może Twój to przedlift albo pochodzenie auta inne? W Twoim przypadku jeździsz praktycznie na ciśnieniu jakim kolega marcin maskował różnicę wysokości - on jeździł na 2.2/2.5 i doświadczalnie sprawdził że to będzie optymalne ułożenie. Pewnie w przypadku gdybyś Ty zredukował ciśnienie do 2.2 to zaczełoby szarpać... Z czystej ciekawości, jeśli masz nadmiar czasu możesz sprawdzić i podzielić się opinią aby ostatecznie wyjaśnić temat. :) ------------------------------ Patrząc za i przeciw. Za namową chyba skłaniam się ku Rainport 3 ale jeszcze podrąże troszkę temat tych indeków aby nie zrobić kosztownego babola. Może ktoś jeszcze wypowie się na temat mojego pytania z indeksami? Warto mieć kilka opinii :)
  7. Panowie, zrobiłem krótkie rozeznanie, kilkanaście telefonów i w tej samej cenie mam: 1. Nówki Uniroyal Rainsport 3 - Dot 17 2. Nokiany ZLine - przód DOT 15, tył DOT 14 Niby Nokiany to Premium ale czy warto biorąc pod uwagę datę produkcji? Nokiany nie wypadają lepiej pod kątem wzmocnień bocznych oraz ścieralności? Co radzicie? :)
  8. Dzieki za szybką odpowiedź :) Felgi kupiłem za bezcen ponieważ bardzo przeszkadzały poprzedniemu właścicielowi - widziałem jak się męczył przez nie w mikroskopijnym garażu więc to że przyjechał do niego ktoś w zimie to zbawienie dla niego :) Nie był to handlarz, felgi zostały mu po jego poprzednim samochodzie... Wracając do tematu: Kolega Papik w pierwszym poście wskazał zupełnie absurdalną sytuację gdzie ktoś zastosował węższe opony i mniejszy profil z przodu a szersze opony i wyższy profil z tyłu (235/45/18 przod i 255/50/18 tyl) - to jest oczywiście niedopuszczalne. Rozważam więc jedynie opcje 235/50/18 przód oraz 255/45/18 aby zachować zew. średnicę przy pewnej tolerancji. Mam skrzynie manuala więc nie wiem czy odczułbym takie delikatne szarpanie... :) Wcześniej jeden z kolegów (michalm.77) opisywał sytuację że przez pomyłkę założył takie same kapcie na felgi o różnych szerokościach - efekt szarpania redukował poprzez dopompowanie tylnych opon ponad normę, jednak z perspektywy czasu aby zwiększyć jej wysokość zrobi się z niej balon który bardzo szybko pewnie wytrze się w środkowej części i opony do wyrzucenia. A biorąć pod uwagę jak ważna jest wysokość bieżnka oznacza to wymianę wszystkich 4 opon a nie tylko tylnej osi... Ciśnenie w oponach - przeklikałem wszystkie strony jeszcze raz i znazłem info że ludzie rzeczywiście pompują przód w tym rozmiarze na 2.2 a tył na 2.2-2.4. Także rozpiska mówi prawdę chociaż jest ona ciężka do zrozumienia :) Jeśli chodzi o opony to myslałem właśnie o tym Uniroyalu bo cenowo jakoś nie straszą, chociaż jakoś nie ufam osobicie tej marce i źle mi się kojarzą (chociaż widzę dobre opinie w necie :)) Znalazłem też w naprawde fajnej cenie Nokian ZLine XL - przód prod. 2015 a tył prod. 2014. Gwarancja 5 lat więc mam jeszcze 1,5-2,0 lata gw a jeśli coś wyjdzie nie tak z oponą to pewnie po pierwszym sezonie. Osobiście nie znam nikogo kto reklamował by opony po 1-2 latach używania. Wszystkie wady wychodzą w pierwszym sezonie więc chyba się skuszę - jeśli nie to rzeczywiście te Uniroyale. Myślicie że takie nowe (starsze rozcznikowo) opony będą ok? Dzięki i pozdrawiam!
  9. Cześć Panowie, jestem po lekturze 15 stron (wraz z kłótniami) i wydaje mi się że dalej czegoś nie kumam - proszę o sprostowanie :) Mam E83 '08 - kupiłem ją 3 miesiące temu wraz z 2 kompletami kół 17'. Komplet na lato do wymiany więc już myślę powoli o organizacji i dodatkowo udało się za bezcen wyszarpać dużo ładniejsze felgi - org. 18' z Mki, przód 8' tył 9'. Były na nich oponki 235/50/R18 na 8J oraz 255/45/R18 na 9J - teraz szukam opon na lato i zgłupiałem. Taka mieszanka jest dopuszczalna wg BMW (rekomendacje BMW jako opcjonalne w konfiguratorach) - różnica w wysokości ok. 0,8% - tyle czy to tyczy się takiej samej szerokości felg czy tak jak u mnie różnej szerokości? Widziałem że kilka osób wcześniej miało taki przypadek jednak nie zostało to raczej finalnie rozwiązane. Poniżej przesyłam zdjęcie mojej tabliczki z samochodu. Biorąc pod uwagę że dość często zjeżdzam z asfaltu, np. na szuter i szybko niszczę opony zastanawiam się czy nie wrócić do 17' a tych 18' nie sprzedać dalej pomimo tego że są po prostu pinkne... :) 1. Rozumiem więc że w przypadku felg różnej szerokości tylko taka konfiguracja jest dopuszczalna (235/50/R18 na 8J oraz 255/45/R18 na 9J)? Swojego czasu myślałem nawet o profilu 55 lub 60 ale to już przemilczę :D 2. Jak w sklepach internetowych rozpoznać czy dana opona "ma gwiazkę" lub jej nie ma...? 3. Wiem już że indexy nośności nie mają znaczenia, jednak dobrze byłoby aby opona była tego samego rodzaju i była nowa - czy ma znacznie rożnica w roczniku? W internetach nieraz można spotkać "okazyjne ceny" np. na produkcje 2016 i 2015 - czy takie połączenie jest możliwe? 4. Patrząc na tabliczkę w aucie widzę że w przypadku takiej konfiguracji opon 235/255 powinienem pompować po 2,2 bar na obie osie - czy to nie za mało? Wybaczcie głupie pytania, przesiadłem się z grupy VAGa - tam to było bardziej klarowne... :) Dzięki i pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.