
M47N2
Zarejestrowani-
Postów
23 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E87 118d 122 KM (M47N2), 2005 r.
Osiągnięcia M47N2
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Prawe ringi (strona pasażera) przestały świecić
M47N2 odpowiedział(a) na M47N2 temat w E81, E82, E87, E88
Paszczaku, bardzo dziękuję za info. Mam nadzieję, że jakoś sobie z tym poradzę. Twoje opisy oczywiście dotyczyły auta przedliftowego (pre-lci)? Wobec tego trzeba albo kupić albo całą oprawkę jak w tym linku: https://allegro.pl/oferta/bmw-zarowka-ringow-postoje-e87-e39-e63-e64-x3-7305731479 albo żarówkę BA9S 10W i wyjąć ją z tej obudowy i wymienić. -
Koledzy, to jest przedlift, czy polift? U mnie też właśnie przestały działać prawe ringi (od strony pasażera) i też szukam jak dobrać się do tego i jaką żarówkę kupić. Słyszałem, że tam jest jakaś żarówka zabudowana w osłonce i coś trzeba rozbierać, czy podpiłować by ją wymienić. Od strony komory silnika można to zrobić, czy tylko poprzez zdjęcie koła i części nadkola?
-
Prawe ringi (strona pasażera) przestały świecić
M47N2 odpowiedział(a) na M47N2 temat w E81, E82, E87, E88
Dzięki za odpowiedź. Żarówka, to chyba będzie 10 watowa BA9S. Wiem już mniej więcej gdzie ich szukać. Teraz powiedz mi jeszcze czy te osłonki/kopułki na te żarówki są jakoś przykręcone śrubkami czy na zatrzaskach na wcisk czy jak je demontować? I czytałem, że by wyjąć żarówkę, to trzeba te obudowy jakoś rozebrać- podpowiesz coś? -
Witam Koledzy, Dzisiejszy poranek przywitał mnie błędem na zegarach po odpaleniu auta i świateł- spalona żarówka. Po dojeździe do pracy sprawdziłem i to ringi po stronie prawej (pasażera)- nie świecą oba. Do tej pory nigdy nie przygasały i wszystko było ok, a dziś klops. Auto to 118d przed liftingiem, rok 2005. Powiedzcie mi jaka tam dokładnie idzie żarówka (jest chyba jedna?) i jak się dostać do tego najlepiej? Czy od góry od strony komory silnika spokojnie można to zrobić, czy jakoś z dołu? Będę wdzięczny za rady. Pozdrawiam
-
Przewód przy lewym tylnym zacisku hamulcowym
M47N2 odpowiedział(a) na M47N2 temat w E81, E82, E87, E88
Ściągnąłem wczoraj koło PT, próbowałem ten czujnik wcisnąć w klocka i... nie ma szans. Po prostu się nie dało. Nie wiem, może gniazdo jakoś zabrudzone, czy coś, ale miałem wrażenie, że tam jest po prostu za mało miejsca na to by wszedł. Nawet pod kątem się nie dało, więc odpuściłem i czujnik dalej wisi obok zacisku. -
[E87]Uszkodzone świece żarowe czy sterownik
M47N2 odpowiedział(a) na mp256 temat w E81, E82, E87, E88
Dzięki za informacje. -
Przewód przy lewym tylnym zacisku hamulcowym
M47N2 odpowiedział(a) na M47N2 temat w E81, E82, E87, E88
Dzięki koledzy. W sobotę zdejmę koło i spróbuję go włożyć na miejsce jak się dowiem gdzie (muszę jakiś filmik na yt oglądnąć z wymiany klocków). Zastanawia mnie tylko jedno, czy on mógł sobie tak sam wypaść? Raczej nie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to ingerencja mechanika w tamtych okolicach około 2 miesiące temu jak mi wymieniał tylne elastyczne przewody hamulcowe. Ale żeby tego nie wpiął? :? Nic, aktualnie jeżdżę z wypiętym czujnikiem i wszystko jest ok. -
Przewód przy lewym tylnym zacisku hamulcowym
M47N2 odpowiedział(a) na M47N2 temat w E81, E82, E87, E88
Dzięki koledzy. Mam jeszcze dwa pytania; czy to, że ten czujnik jest wypięty nie powinno jakiegoś komunikatu/błędu na desce rozdzielczej spowodować? I czy jak go wepnę, to nie wyskoczy info o kasowaniu inspekcji zużycia okładzin (słyszałem, że jest upierdliwa i trzeba zachować odpowiednią kolejność)? -
Przewód przy lewym tylnym zacisku hamulcowym
M47N2 odpowiedział(a) na M47N2 temat w E81, E82, E87, E88
Burza, dziękuję bardzo za odpowiedź. Nie mam obecnie jak zdjąć koła i to zrobić. Pewnie dopiero w sobotę. Nic się chyba nie dzieje jak tak z tym jeżdżę? Musieli mi to wypiąć jak zmienili mi te elastyczne przewody hamulcowe tylne, cholera... -
[E87]Uszkodzone świece żarowe czy sterownik
M47N2 odpowiedział(a) na mp256 temat w E81, E82, E87, E88
Cześć, mam identyczny problem jak Ty. 118d 2005r. Jak zrobiło się chłodniej (<+5*), to przy odpalaniu puszczało auto bąka z siwym dymem, zaraz po tym ok. Ale wczoraj i dziś gdy temperatura spadła do zera, to jest... źle. Po odpaleniu spoooro siwego dymu, nierówna praca silnika (skacze) przez około 10 sekund, potem wszystko w normie. Powiedz mi dokładnie jakie świece kupiłeś i haki sterownik oraz jakie to są koszta za części i wymianę. -
Witam Was serdecznie, Powiedzcie mi proszę co to jest za przewód, który widać na zdjęciach poniżej? Czy on ma tak swobodnie zwisać i nie być do niczego przymocowanym? Zmieniałem dziś koła i zauważyłem to, rok temu raczej to tak nie wisiało, chyba że nie pamiętam. W tym roku, jakieś dwa miesiące temu mechanicy zmieniali mi tylne elastyczne przewody hamulcowe i może obi coś urwali, źle przymocowali? Dlatego też, rzućcie proszę okiem i powiedzcie czy to jest tak jak ma być i wszystko ok. Będę wdzięczny. Pozdrawiam.
-
Dla potomnych, tam jest uszczelka, która się zużywa. U mnie serwis BMW stwierdził, że była w pewien sposób wyrobiona, więc nastąpiła jej wymiana. Koszt tej uszczelki, to 63 zł. Pozdrawiam.
-
Szkoda, że nie ma tu przycisku pomógł, bo zdecydowanie bym go dla Ciebie kliknął. Dzięki Maniek :) Dzięki za info o tym, iż tam nie powinno być opaski- jestem spokojniejszy. Powiedz mi jeszcze proszę, czy to jest normalne i tak być powinno, że chwytając za tę rurę, która dochodzi do turbiny od filtra powietrza, byłem w stanie swobodnie nią poruszać w przód i w tył? Ona siedzi tak dość swobodnie i można nią poruszać, czy też powinna siedzieć na tym króćcu od turbo (za którym jest wirnik) pasownie bez możliwości swobodnego poruszania? Boję się po prostu by tam jakiś syf, czy ziarenko piachu się nie dostało, bo zniszczy turbo od razu. Jak patrzyłem na foty wymontowanych turbin, to widziałem, że na końcu króćca, na który montuje się ten wąż nie ma żadnego kołnierzyka, który zapobiegłby ewentualnemu zsunięciu się tego węża.
-
Czy na wężu, który dochodzi od filtra powietrza do turbosprężarki powinna być opaska zaciskowa by był on nieruchomy? Pytam, bo zauważyłem, że u mnie jej nie ma i byłem w stanie poruszać tym wężem przy turbo do przodu i tyłu po kilka centymetrów. Poniżej zdjęcie pokazujące turbinę i ten wąż- by wiadomo było o czym mowa. Będę wdzięczny za informacje.
-
Bardzo dziękuję za porady. Akurat dziś dokonałem wymiany. Najłatwiejsze to to nie było, bo flexem ciężko tam dojść, ale się udało. Próbowałem obcęgami, ale ani rusz z tymi opaskami. One są grubości milimetra lub nawet więcej (bardzo grube i solidne). Flex poszedł w ruch i przecięte. Potem ciężko było ściągnąć samą gumę, zwłaszcza u góry, gdzie nachodzi na kolanko, które wpina się do kolektora dolotowego. Tam guma była podklejona do kolanka, trzeba było ją rozciąć. U dołu zeszła bez problemu. Nową gumę od turborury zakładało się ciężko, góra weszła opornie, dół ok, ale lekki był problem by ułożyć dół na aluminiowym króćcu, bo wąż nie dochodził do końca, ale w końcu się udało. Opaski zaciskowe skręcone i jest ok. Po wymianie- mocy ile było tyle jest, nie zauważyłem różnicy, więc chyba nie miało to zbyt dużego wpływu. Już wiem dlaczego bmw robi to wszystko na jednorazowych, (teoretycznie) niedemontowalnych opaskach- by kupić cały element (kolanko od kolektora-wąż-aluminiowa rurka-wąż). W aluminiowej rurce jest jeszcze jakiś czyjnik. W dolocie widziałem olej, nie było go dużo, ale był, wszystko było otłuszczone. No cóż, auto nie nowe. Mam nadzieję, że ta wymiana okaże się skuteczna i posłuży to jakiś czas.