Witam, chciałbym uzyskać kilku porad do wyboru silnika oraz przeróbek silnika. Mimo wielu przejrzanych tematów i filmików nadal mam rozbieżności w informacjach, a też chcę uzyskać rady pod moje oczekiwania. Chcę kupić e46, ale mam dylemat czy kupić z silnikiem M52b28TU i powkładać trochę części z M54b30 (też czy jak się pozmienia te części jak elektryka, sterowniki, wałki z m54 do m52tu to będzie miał takie same osiągi jak m54 czy i tak będzie mu brakować i ile mniej więcej np do setki, a dodam że w przypadku obu wersji wolałbym zmodyfikować mechanicznie typu lekkie koło zamachowe, dolot, porting głowicy, dobry układ wydechowy żeby było z 250-260km co najmniej, więc nie wiem czy by była różnica w osiągnięciu tej mocy dla obu silników i który z nich jest mniej awaryjny), czy też (bo słyszałem o wielu bolączkach M52 i M54) zrobić swapa na m50b25 i co zmienić w nim, żeby ładnie się zbierał (zdaje mi się że przy budzie e46 przyśpieszałby na tym silniku gdzieś w 8,3 do setki, a chciałbym wynik ok. 6-7s.). Dodam, że na opłacalności i kosztach danych operacji aż tak mi nie zależy bo to ma być auto na nieokreślony czas (no chyba że ponad 7-10k zł coś by miało kosztować, nie wliczając zakupu silnika). Prosiłbym też na odpowiedź w sprawie moich pytań porównujących je i jak dane problemy rozwiązać: Czy M52b28TU nie bierze oleju jak M54b30? Słyszałem, że ma lepsze pierścienie (więc jeśli się włoży te pierścienie z m52TU do m54 to często słyszany pobór oleju w silniku m54 by zniknął?), Czy w obu występuje problem z falującymi obrotami?, Czy oba mają czasem problem z nietrzymaniem seryjnej mocy?, Czy oba mają opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu od niskich obrotów? (czy można w tym celu przerobić przepustnice na tą z samą linką?, a może po prostu to kontrola trakcji tak muli je bo u mnie po wyłączeniu jej zupełnie inne auto), Czy oba mają problemy z terkotaniem, jęczeniem lub innymi problemami?, No i ogólne porównanie pod względem co lepsze, mniej awaryjne i gdzie lepszy wynik końcowy w przeróbkach.