Skocz do zawartości

HUBmwERT

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320d 2001

Osiągnięcia HUBmwERT

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki wielkie, wiele mi to dało. Chyba na ten moment chcę kupić zadbane e46 z silnikiem 2.8/3.0 (właśnie tutaj tylko się zastanawiam, bo jednak są ci co mówią, że nie mają ubytku oleju w 3.0), zrobić swapa na M50b25 i te części z nominalnego silnika niektóre powkładać, bo najbardziej zależy mi na prostym, mało awaryjnym silniku, który po modach będzie jakoś tam szedł co najmniej lepiej niż zwykłe 2.8. Nie wiem tylko czy ECU musi koniecznie być z M50 lub M52/M54, czy to wedle uznania, tak samo z wiązką, która w M54 niby też coś tam daje kuca. Czekam też na odpowiedzi innych, np. co do tej linki. A jeśli chodzi o ten wałek to dowodów konkretnych nie mam, tylko na wielu forach, powtarzało się, że ten wałek daje tyle przyrostu mocy.
  2. Ja nie myślę o jakimś profesjonalnym wałku z ostrymi krzywkami itp, tylko seryjny wałek ssący z m54 co podobno na start daje 20km, więc raczej by aż tyle nie kosztowało, nasłuchałem się gości co latami męczą się z falowaniami obrotów czy piciem oleju aż w końcu sprzedają całe auto. Jak kiedyś wolałem e36 to wybór był prosty M50b25, ale jednak wolę e46 a do jego silników jakby nie mam zaufania. Ale z kolei samo seryjne M50b25 raczej ciężko czy normalnie by było żeby właśnie bez żadnych kompresorów czy turbin (a wolę wolnossaka z kilkoma bezpiecznymi modami) osiągnąć jakieś 250km w porównaniu do takiego M52? Też w tych silnikach z e46 trochę boję się żeby zaraz jakieś falowanie nie wleciało po modyfikacjach czy coś jak to różne opowieści mówią.. Mówiąc o zdławionej mocy w 2.8 masz na myśli też nietrzymanie seryjnej mocy? A co do hybrydy to dół od M50 i góra od M52 (a np. czemu nie od M54?) plus mody bez kompresorów i turbin wyciągnęły by z 250km i bym miał silnik bez bolączek i wszystko by się dobrze zgrało? bo np. zależy mi żeby z M50 była przepustnica na lince i też sterownik (by nie było opóźnionej reakcji na gaz), to dałoby się to tak połączyć z górą z e46 i czy w takim przypadku będzie więcej kuca niż na samej M50b25 trochę zmodyfikowanej?
  3. Witam, chciałbym uzyskać kilku porad do wyboru silnika oraz przeróbek silnika. Mimo wielu przejrzanych tematów i filmików nadal mam rozbieżności w informacjach, a też chcę uzyskać rady pod moje oczekiwania. Chcę kupić e46, ale mam dylemat czy kupić z silnikiem M52b28TU i powkładać trochę części z M54b30 (też czy jak się pozmienia te części jak elektryka, sterowniki, wałki z m54 do m52tu to będzie miał takie same osiągi jak m54 czy i tak będzie mu brakować i ile mniej więcej np do setki, a dodam że w przypadku obu wersji wolałbym zmodyfikować mechanicznie typu lekkie koło zamachowe, dolot, porting głowicy, dobry układ wydechowy żeby było z 250-260km co najmniej, więc nie wiem czy by była różnica w osiągnięciu tej mocy dla obu silników i który z nich jest mniej awaryjny), czy też (bo słyszałem o wielu bolączkach M52 i M54) zrobić swapa na m50b25 i co zmienić w nim, żeby ładnie się zbierał (zdaje mi się że przy budzie e46 przyśpieszałby na tym silniku gdzieś w 8,3 do setki, a chciałbym wynik ok. 6-7s.). Dodam, że na opłacalności i kosztach danych operacji aż tak mi nie zależy bo to ma być auto na nieokreślony czas (no chyba że ponad 7-10k zł coś by miało kosztować, nie wliczając zakupu silnika). Prosiłbym też na odpowiedź w sprawie moich pytań porównujących je i jak dane problemy rozwiązać: Czy M52b28TU nie bierze oleju jak M54b30? Słyszałem, że ma lepsze pierścienie (więc jeśli się włoży te pierścienie z m52TU do m54 to często słyszany pobór oleju w silniku m54 by zniknął?), Czy w obu występuje problem z falującymi obrotami?, Czy oba mają czasem problem z nietrzymaniem seryjnej mocy?, Czy oba mają opóźnioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu od niskich obrotów? (czy można w tym celu przerobić przepustnice na tą z samą linką?, a może po prostu to kontrola trakcji tak muli je bo u mnie po wyłączeniu jej zupełnie inne auto), Czy oba mają problemy z terkotaniem, jęczeniem lub innymi problemami?, No i ogólne porównanie pod względem co lepsze, mniej awaryjne i gdzie lepszy wynik końcowy w przeróbkach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.