Dziękuję Wszystkim z wskazówki. Nie wiedziałem, że do E39 530d były stosowane skrzynie ZF. To cenna informacja gdyby znów czekała mnie poważna naprawa. Nie wiedziałem również, że problem z opóźnieniem wrzucania biegu z położenia N może być spowodowany niewłaściwą wersją softu. Dziękuję również z polecenie Szwagro-Matic. Wczoraj zdjąłem miskę olejową. Guma uszczelki spłaszczona tak, że jakby jej nie było. Istotniejsze jednak to, że niektóre wkręty miski można by wykręcić w palcach a zgodnie ze specyfikacją winny być dokręcone z siłą 10Nm. Możliwe, że były lecz wyjątkowo kiepska uszczelka szybko siadła. Co więcej, specjalna uszczelka filtra oleju nie została wymieniona (trudno ją wydłubać) a była dość wyrobiona, możliwe, że pompa oleju zasysała tamtędy powietrze. (nowa uszczelka była lecz zsunięta w dół) Na magnesie brak ostrych opiłków lecz po 45k kilometrów olej wygląda na mocno zanieczyszczony, możliwe, że filtr był zbyt przytkany potęgując podciśnienie i w efekcie ssanie powietrza. Dodatkowo weszło 0.6L oleju ponad to co było i na razie auto jeździ. Mogę już z przekonaniem NIE polecać usług Auto-Mat Sentyrz