Jeśli temat znajduje się w złym dziale, prosze moderatora o przeniesienie. Witajcie. Temat dla wielu może wydawać się dosyć kontrowersyjny, ale postaram się jak najlepiej naświetlić sytuacje. Przymierzam się do kupna auta w ciągu najbliższych 2 miesiecy i stoje przed dosyć ciężkim wyborem. Mój budżet waha się w okolicy 100 tys zł, mniej lub więcej. Autko będzie brane w leasing. Mam upatrzone dwa modele samochodów w tej cenie, kompletnie różne pod każdym względem, łączy je tylko cena. Zaznaczę, że jestem bardzo młodą osobą i to będzie pierwsze moje tak drogie auto, chciałbym mądrze wydać pieniądze, które z nieba nie spadły. Przejdę do konkretów. W tej cenie mogę najbliżej mi do dwóch samochodów. Wypiszę od razu jaki plusy i minusy obu modeli widzę. 1. VW Golf 1.4 150km DSG 7biegowe 5D +NOWE z gwarancją +Rozwinięte technologicznie ( top wersja, elektroniczne zegary, największa nawi, systemy hamujące, adaptacyjne tempomaty, podgrzewane fotele kierownica, masaż fotela pełne ledy, dynamiczne kierunkowskazy i wiele innych ciekawych gadżetów ) +Całkiem przestronny ( z tyłu więcej miejsca niż w F30 ) + DSG7 +Niskie spalanie, bardzo niskie spalanie.. Benzynka pali jak diesel. + zero zmartwień, jako że auto jest nowe na gwarancji. - Brak emocji - Przeciętne prowadzenie, jest po prostu neturalny - Przeciętna jakość materiałów ( szczególnie z tyłu ) Cena nowego - 102 tys zł + jakiś rabacik. 2. BMW F30 - 320D / 325D / 320xD + Jakość wykończenia + Marka premium + Emocje, Emocje, Emocje + Cudowne prowadzenie + Wygląd + 8AT ZF + Kolejne BMW ( jestem miłośnikiem tej marki ) + Bardzo elastyczny silnik, świetnie przyspiesza + Całkiem niskie spalanie ( możecie mnie poprawić, jeździłem tylko 2 razy, wychodziło ok 6 - 6.5 / 100 ) +/- Przeciętne wyposażenie w tej cenie. - Nie jest nowe, przebiegi ok 30-70 tys z Niemieckiego Premium Selection. - Duże koszty utrzymania po skończeniu gwarancji ( ?? Tak tylko słyszałem, sam nie jestem w stanie tego powiedzieć. Tutaj proszę Was o zdanie ) Więcej minusów BMW nie widzę. Dwa pytania odnośnie F30. Koszty utrzymania - prosiłbym o ocenę, czy jest to drogie w utrzymaniu auto jeśli nie jest już nowe i na gwarancji? Czy jeśli kupiłbym wersję zwykłą, bez M sportu, to ciężko zmienić zawieszenie na Mkowe? Czy robią to normalnie w ASO / inni mechanicy? To jest tak .. Za BMW idzie serce, emocje, miłość do marki i niska strata wartości auta. Za Golfem - po prostu rozsądek. Nowe, mało pali, nie musze się martwić poważnymi usterkami. Jest fajne, najnowsze po lifcie wyglądaja przyjemnie, ale nie daje to żadnych emocji. Z góry dziękuje za pomoc i rady :)