Skocz do zawartości

gogollo

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gogollo

  • Urodziny 04.06.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X6 F16 N57N
  • Lokalizacja
    Skawina

Osiągnięcia gogollo

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam Mam ten sam problem. Udalo mi sie ustalic (metoda obserwacji stanu oleju) ze jest to jednak olej ze skrzyni a nie z silnika. Również konsystencja i barwa oleju bardziej przypomina ten ze skrzyni. Ale tak czy siak trzeba wyciagac skrzynie i ja mam zamiar wymienic oba uszczelniacze w skrzyni oraz ten na walku zdawczym w silniku. Uszczelniacze nie sa drogie tylko wazny jest rozmiar musisz go dobrac (www.realoem.com) albo wymontowac oryginalne i pomierzyc. Jak pojdziesz do sklepu i poprosisz o uszczelniacz do silnika czy skrzyni na bank dadza Ci nie taki:-)
  2. gogollo

    Olej do skrzyni i mostu

    A czy moze mi ktos powiedziec jaki olej zalac do mnie?? Tez ten ATF D2?? Mam e36 m43b16 94r. oczywiscie brak naklejki na skrzyni. Mam wyciek i chce go zlikwidowac no i przy okazji zalac swiezy olej. Tylko jaki?? Prosze o pomoc
  3. No wlasnym oczom nie wierze, zobaczcie na instalke gazowa, nic dziwnego ze nieeksploatowana: http://moto.allegro.pl/item337418986_bmw_850_benzyna_gaz_navi_skora_sprowadzony.html Ciekawe co sie dzieje w taki motorku przy strzale. Pewnie zrywa maske :-))) Ale takie cos to tylko chyba u nas.
  4. Najprościej to tak. Kup sobie w slepie elektrycznym listwe zaciskowa 2,5 kwadrat (dokladnie tak powiedz), i koszulke termokurczliwa o srednicy 10mm ok 40 cm (sprzedaja przewaznie po 1m dlugosci). Jak bedziesz mial listwe to wykrecajac srubke z jednej strony zlaczki (calkowicie) powinna Ci ona wypasc z plastikowej obudowy listwy. Wykrec tak 4 zlaczki (zalezy ilu przewodowa masz sonde) i za ich pomoca polącz przewody sondy. Przewodow sondy nie da sie zlutowac poniewaz sa STALOWE. Wyzej opisany sposob jest najprostszy, bo mozna jeszcze kupic tulejki aluminiowe zaciskowe o srednicy 2,5 mm2 i dlugosci ok 5 mm i za ich pomoca polaczyc. W kazdym bedz razie w obu przypadkach nalezy pozniej nalozyc koszulke termokurczliwa i podgrzac tak aby sie zacisnela. Pozdrawiam
  5. O ile kable WN i swiece masz OK to przy poprawnym wyregulowaniu i pozadnym montazu mozesz miec 100 % pewności ze pozbedziesz sie przykrych skutkow LPG (tak jak ja u siebie). Pzdr
  6. gogollo

    Wybór i porada HID xenon

    Co do pierwszej wypowiedzi to korekcja o ktorej mowisz jest normalna. Po prostu podczas załączenia układ regulacji koryguje odchylki które mogly powstac gdy silnik byl zgaszony, ale koryguje do konkretnej nastawy króra Ty zadasz poprzez pokrętło, natomiast w automatycznej regulacji układ koryguje ale w stosunku do czujnika położenia. Można by to porównać do regulacji temperatury np w żelazku a w piecu CO gdzie w pierwszym przypadku nastawiasz konkretna temperature a w drugim ustawiasz temperature jaka ma byc w pomieszczeniu a nie interesuje cie temperatura jaka bedzie w kotle i podobnie ze swiatlami, sa ustawione na jakis kąt fabrycznie i za pomocą czujnika sprawdza sie jakie jest aktualne położenie samochodu i układ automatycznej regulacji eliminuje odchyłkę podnosząc lub opuszczając światła. Ale powtarzam raz jeszcze (do drugiego cytatu) nigdy w życiu silniczek krokowy nie nadązy za tak szybkimi zmianami jakie maja miejsce podczas jazdy na nierownej drodze, zwlaszcza ze kat padania w autach z automatyczna regulacja jest wiekszy takze przy minimalnym "łypnieciu" autem dajemy strzał światłami po oczach jadacemu znad przeciwka (zwlaszcza jezdzac po naszych drogach:-(). UAR zdaje egzamin podczas gdy mamy zmienne obciążenie auta (więcej-mniej osob lub dodatkowy bagaz) ale to samo mozna wyregulowac recznie i nalezy o tym PAMIETAC!!!).
  7. gogollo

    Wybór i porada HID xenon

    Witam Moze i ja dorzuce swoje 3 grosze w zwiazku z ksenonami (pseudo za 400PLN). Na początek bi-xenony oznacza iz maja podwojny zarnik (odpowiednik zarowki h4), jest kilka sposobow na zaemulowanie tego typu swiecenia (jedna zarowka - krotkie - dlugie): moze to byc ruchoma przeslona i wtedy mamy jeden zarnik ktory podczas pracy na swiatlach mijania jest przyslaniany, moze byc przeslona stala natomiast sa dwa zarniki wewnatrz banki szklanej itp. generalnie bi - znaczy podwojny. Co do samych ksenonow montowanych w autach fabrycznie nie przystosowanych do takiego oswietlenia to zdania jak widzimy po w/w postach sa bardzo podzielone. Teoretycznie te zestawy(chodzi o banke szklana z zarnikiem) roznia sie tylko tym ze taka "zarowka nie daje 1200 lm tylko 3200 lm), przy lampach soczewkowych jak i odblaskowych najwazniejsza rzecza w takiej zarowce jest to aby ogniskowa zrodla swiatla znajdowala sie dokladnie w tym samym miejscu co w oryginalnej zarowce przewidzianej do takiej lampy, co nie we wszystkich zestawach jest spelnione. Njaprosciej jest to sprawdzic przykladajac zarowke np h-1 to zarnika zastepujacego ja i jezeli drucik wolframowy znajduje sie na tej samej wysokosci co zarnik w "zarowce" xenonowej to jest OK. jezeli natomiast nie jest to faktycznie jest problem bo swiatlo jest nie wlasciwie rozpraszane lub skupiane i wtedy nie dosc ze my nie widzimy tak jak powinnismy to jescze dajemy po galach tym znad przeciwka. Co do układu samooziomowania to moim zdaniem uklad taki w aucie to juz totalna pomylka z bardzo prostej przyczyny: elektronika (dzialanie silniczka krokowego) nigdy nie bedzie na tyle szybkie zeby np przy jzdzie z v=90 km/h i wjechaniu na nierownosc, uklad zdazyl w ulamku sekundy obnizyc swiatla co daje efekt taki ze mijajac sie z autem na oryginalnych ksenonach i jadac droga zaluzmy 2 klasy napewno przynajmniej raz dostaniemy po oczach strumieniem glownym swiatla wyemitowanym przez jego lampy a to naprawde jest MOCNY STRUMIEN !! :shock: Powidzialnym nawet iz uklad samopoziomaowania jest gorszy od standartowego "sztywnego ustawienia, ze wzgledu na to iz sztywne ustawienie daje zawsze jakis margines czyli jezeli auto zostanie poczylone o zalozmy 1st to nic sie nie dzieje, jeszcze nie oslepiamy tych znad przeciwka natomiast w aucie z autpoziomowaniem ten margines jest mniejszy przez co wystarczy naprawde maly dolek aby swiatla podskoczyly w gore i oslepily:-( Dlaczego uwydatnilem w poprzedniej wypowiedzi iz dostaniemy strumieniem glownym? otoz jak wiadomo kazda jedna lampa emituje swiatlo to ptrzebne (strumien glowny padajacy na jezdnie i oswietlajacy to co trzeba) oraz strumienie rozproszenia czyli pozostalosc ktora nie jest skierowana i swieci "wszedzie". Oczywiscie strumien glowny jest znacznie wiekszy od tego rozproszenia i jezeli mamy zrowke np h1 ktora daje 1200 lm swiatla to strumien rozproszenia wynosi zalozmy 50 lm jezeli natomiast mamy ksenon to mamy zrodlo o 3200 lm czyli stromien rozproszenia wyniesie ok 135 lm. Czyli widzimy ze nawet przy dobrze ustawionych xenonach one i tak daja bardziej po galach tym znad przeciwka (wlasnie tym strumieniem) ale cos za cos. I jezeli naewt xenony sa fabrycznie montowane to sprobujcie sie przejechac przed takim autem kilka kilometrow i gwarantuje ze na pewno jezeli nie "Łypanie" po oczach na dolkach (w zwiazku z samopoziomawaniem sie lamp) to wlasnie ten strumien rozproszenia bedzie meczacy. Byc moze w jakis autch sa lampy ktore stosunek strumienia glownego do rozproszonego maj jakis bardzo maly jednak na wlasnym przykladzie (sprawzone w volve xc 90, s40 oraz toyota avensis) wszystkie z fabrycznymi xenonami, moge stwierdzic iz daj po galach tak samo tym strumieniem rozproszenia jak te pseudo ksenony :( Jedyna rzecz z ktora sie zgodze i wg mnie powinna byc wymagana to spryskiwacze, ze wzgledu na to ze przy brudnych lampach strumien rozproszenia rosnie, wiecej swiatla jest pochlaniane przez brudny reflektor oraz wiecej swiatla jest rozproszone przez co bardziej oslepiamy no i my oczywiscie gorzej widzimy. generalnie wg moich spostrzezen moge powiedziec iz jezeli mamy zestaw ktory bedzie wiernie dopasowany do oryginalu (chodzi o ognoskowa), bedziemy mieli dobrze wyregulowane swiatla (oczywiscie na stacji a nie na plocie:-() i bedziemy dbac o czystosc reflektorow lub pokusimy sie o uklad spryskiwczy ktory bedzie sprzezony ze spryskiwaczami szyb to nie mam nic przeciwko. Sorry ze tak dlugo i za przeskoki myslowe>
  8. gogollo

    Klekot z rana? W M43?

    Panowie co Wy piszecie:-( Nie chcecie miec klekotu przez kilka sekund z rana napchajcie sobie towotu w szklanki popychaczy !!!!!!!!! Zasada dzialania hydraulicznych popychaczy jest jasna: cisnienie oleju w szklankach pelni pewnego rodzaju amortyzacje popychaczy, dzieki czemu luz na zaworach jest minimalny, natomiast w momencie zapalenia silnika nim pompa oleju da to cisnienie to uplynie chwilka i w tym momencie zawory klekocza. Mozna zalac i jakims super olejem i byc moze ten czas skroci sie z 1 sek do zauzmy 0,7 sek ale zawsze bedzie. W lecie gdzie olej jest rzadszy zjawisko to niemalze nie wystepuje natomiast w zimie sie nasila. Malo tego nie pamietam w ktorym modelu bodajze Audi zawory klekocza do momentu uzyskania odpowiedniej temperatury silnika. Pozdrawiam
  9. Obadaj sobie elementy, miernikiem mozesz sprawdzic wszystkie rezystory oraz diody, co kondensatorow no to jak nie masz miernika pojemnosci to pozostaja Ci jedynie ogledziny wzrokowe, lub wymiana wszystkich po kolei. na Twoim miejscu skupilbym sie glownie na przedwzmacniaczu czyli ukladzie od wejscia do koncowki, posprawdzaj napiecia na przetwornicy napiecia czy koncowka zasilana jest symetrycznie oraz czy zasilanie przedwzmacniacza jest stale. Albo drugie wyjscie zanies do jakiegos dobrego elektronika i Ci przejrzy. Pzdr
  10. z przodu masz glosniki 13 cm srednicy i takie powinny pasowac, zawsze mozesz zapytac sprzedawcy czy beda pasowac w 100 %. Ja niedlugo bede zmienial u siebie na nowe bo jeden mi troche chrapi to polece Ci jakie:-)
  11. Najprawdopodobniej jest cos nie tak ze wzmacniaczem, czesto nawet lekkie zalanie (zwlaszcza wzmacniacza wstepnego) powoduje takie wzbudzenia, sprobuj wyjac wzmacniacz z obudowy tak abys mial cala plytke na wierzchu i przetrzyj spirytusem dokladnie cala plytke, jak nie pomoze to coz tylko do elektronika:-( gdyz przyczyny moga byc rozne
  12. Zassaj stad, nie bedziesz mial problemow z instalacja: http://rapidshare.com/files/61623391/Soft.zip haselko: www.bmw-klub.pl
  13. Oczywiscie, sorry ze zapomnialem ale mozna bylo sprobowac wpasc ze haslo to: www.bmw-klub.pl
  14. Jak w tytule. Moze sie komus przyda :D http://rapidshare.com/files/61623391/Soft.zip
  15. gogollo

    problem z hamulcami

    Otóż kolego sie mylisz jezeli uwazasz iz reczny nie jest powiazny. W bebnie jest urzadzenie ktore sie nazywa rozpierak jub potocznie samoregulacja. Ma ona na celu to aby w miare scierania sie okladzin zachowywac stala szczeline, jezeli natomiast ona nie dziala (moze sie zapiec lub zapchac sie kurzem i pylem ze startych okladzin) to dzieje sie taki efekt iz jak nadusisz hamulec to szczelina pomiedzy okladzina a bebnem jest duza i pedal za pierwszym razem idzie dosc gleboko a pozniej rosnie (efekt podobny jak przy zapowietrzeniu) jednak odpowietrzanie tu nic nie pomoze. Mialem podobny problem i chcialem juz wymienic pompe hamulcowa, jednak jeden madry mechanik powiedzial abym zaciagnal reczny i wtedy przydusil hamulec i zobaczyl co sie dzieje. I wlasnie pedal wtedy przestal rosnac i oakazalo sie ze "samoregulacja stoi". http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=34_0478&hg=34&fg=10 Na tym rysunku to pozycja nr 6 I jezeli okaze sie iz jest to wina samoregulacji to po rozruszaniu polecam "zapsiukac" woskiem do profili zamknietych, u mnie sprawdzone i jest spokoj.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.