Skocz do zawartości

maniek26

Zarejestrowani
  • Postów

    47
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F31 330xd

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia maniek26

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. W moim ASO - w Niemczech mi powiedzieli ze oleju sie nie wymienia. Juz wiecej nie dopytywalem Chyba po prostu musze przywyknac Dzieki za odpowiedz
  2. Siema Autko ma aktualnie 107k km. Przeszlo dynamiczna wymiane oleju w renomowanym serwisie ktory juz robil mi takie uslugi w poprzednim aucie. Przed wymiana skrzynia dzaiala na prawde super. Lepiej niz w moim poprzednim f31. Po wymianie dziala dalej lepiej poza jednym zakresem predkosci. Przy relatywnie delikatynm ruszaniu na 2 biegu, czesto, (nie zawsze), obroty ida do gory, skrzynia jakby zmienia bieg, obroty troche spadaja, potem wciaz przyspieszajac trzyma te obroty zeby definitywnie zmienic bieg i obnizyc obroty. Jest to takie troche uczucie jakby sie jechalo cvt. Zrobilem reset uczenia - nie pomoglo Zrobilem reset kalibracji (bardzo delikatne ruszanie od zera do 8 biegu) - dobrze zrobilem ? - tez nie pomoglo Jak sie rusza mocniej to problem nie wystepuje. Poza delikatna jazda skrzynia dziala jak rakieta. Gdyby nie to ze przed wymiana nie bylo takich jaj to pomyslal bym ze jest to jakas forma ochrony skrzyni przed nadmiernym zurzyciem przy delikatnej jezdzie. I teraz nie wiem co. Firma ktora to zmieniala jest w Polsce a ja mieszkam w Niemczech i nie planuje wypadu do PL. Jechac z tym do BMW to mi zaproponuja wymiane skrzyni za 20000 Euro. Za kazda pomoc bede bardzo wdzieczny Piotr
  3. Czesc, mam podobnie. U mnie slychac do z przodu (przedni most/dyfer?). ruszam dodaje gazu zaczyna buczec - takie łuuuu, łuuu, łuu, łu i im szybciej jade tym bardziej przeradza sie to w buczenie. Puszcze gaz i po problemie. Dodam znow i to samo. Ewidentnie tylko pod obciazeniem. Jestem po gwarancji. Mam nadzieje ze mechanik w maju jak bede w polsce to ogarnie.
  4. Czesc nie ma sensu zakladac podobnego watku wiec odkopie ten. Mam podobny problem. Juz dosc dawno temu cos slyszalem z ukladu napedowego. Byly to lekkie buczenia ktore w zaleznosci od predkosci zmienialy wysokosc dzwieku. Od jakiegos czasu cos zwyczajnie wyje/szura. Ten dzwiek mozna porownac do obcierania opony o nadmiar sniegu w nadkolu w zimie w czasie skrecania ale jest ciszej. U mnie problem wystepuje tylko przy dodaniu gazu (pod obciazeniem) szczegolnie pod gorke. Najbarciej to slychac przy predkosci 20-50 - im szybciej jade tym szuranie jest szybsze. Przy wyzszych predkosciach tez wystepuje ale przeradza sie w buczenie i przypomina bardziej wycie wyzabkowanych opon. Mam nadzieje ze to podpora walu albo generalnie cos wzglednie prostego w naprawie. Mieszkam w Niemczech i ASO powiedzialo mi ze wymiana przedniego dyfra to koszt 4500Euro plus robota wiec za wszelka cene chcialbym to naprawic w Polsce przy okazji urlopu w maju. Pytanie czy dojade :)
  5. Dzięki za odpowiedź. A jaka wartość popiołu lub przy wtryskiwaczu powinna zacząć niepokoić ?
  6. Cześć. Dziś zakupiłem aplikacje i podejrzałem kilka wyników z mojego BMW F31 330d xDrive 138000km. Proszę Was o komentarz bo ja znam się na tym jak kot na gwiazdach. DPF popiół 22.1g Wtryskiwacze: +0,17 -0,17 +0,22 +0,19 -0,34 -0,10 Bardzo proszę znawców o komentarz Pozdrawiam Piotr
  7. Czesc Od dluzszego czasu, czyli okolo 20000km cos szumi w samochodzie. Poczatkowo obstawialem opony - wielosezonowe na ktorych kupilem auto - straszny syf. Dodatkowo byly z przodu wyzabkowane. Na lato kupilem nowe Michelin Pilot Sport 4 225/50ZR17. Opony sa super ale szum nie ustal. Przy okazji przegladu w ASO niby wszystko bylo ok a na jezdzie probnej mechanik nic nie slyszal - wiadomo. Pojechalem do wulkanizacji bo mam pod praca i zero luzow na zawieszeniu. Bylem w Polsce na wakacjach i mialem czyszczone tylne hamulce. Zawieszenie wyglada jak nowe (130000km). Szum dalej sie pojawia. Udalem sie na stacje diagnostyczna ktora jest uwazana za najlepsza w tym miescie i po dlugim badaniu, szarpaniu i ogladaniu diagnosta stwierdzil ze jest jak w nowym samochodzie. Krotki opis buczenia/wycia. Najbardziej jest to slyszalne przy predkosci 75-85kmh. Wystarczy ustawic taka predkosc i lekko dodawac gazu w tym przedziale predkosci i do kabiny dostaje sie takie buczenie jak przy wyzabkowanych oponach. Mialem kiedys Honde Civic i przy jezdzie po luku byl dokladnie taki sam odglos. Tam pomogla wymiana opon. Podobnie jest przy predkosciach 35-40kmh. Dodatkowo ostatnio zauwazylem ze jak jade w okolicach 120 i puszcze gaz i pozwole autu sie toczyc to tez wyje do okolo 110kmh i potem przestaje. Dodam ze auto prowadzi sie bardzo pewnie nawet przy predkosciach 220-250 kmh. Nie zauwazylem zeby wylo glosniej na zakretach. Teraz pozostaje pytanie: lozyska? poduszki pod skrzynia albo silnikiem? wal? podpora walu? xdrive ? Jesli ktos mial podobnie to bede wdzieczny za wskazowke Piotr
  8. Wybor moze nie jest duzo wiekszy ale masz szanse trafic auto ktorego jeszcze nikt nie widzial - takie mniej przebrane sztuki. O ile mi wiadomo Euro Garantie jest na rok a Premium Sel. jest na dwa lata. Nie wiem jakie sa roznice ale na pewno Premium jest lepsza.
  9. Kupilem auto w salonie w DE ale z Euro Garantie (roczna gwarancja ubezpieczeniowa), najlepiej realizowac ja u tego samego dielera u ktorego sie kupilo auto. Dlatego kupilem pojazd u siebie w miescie. Jesli chodzi o poszukiwania takiego samochodu to faktem jest ze bardzo czesto maja one tylko rendery zamiast zdjec. Czasem takie zdjecia zostaja dodane po czasie jesli serwis ma na to czas. Ostatnio bylem u swojego sprzedawcy i na placu stalo okolo 100 aut w tym okolo 10 prawie identycznych X1. Watpie zeby zrobili kazdemu z osobna zdjecia. Co do numeru Vin to na stronie glownej BMW z uzywanymi autami nie widzialem takowego. Ale pamietaj ze kazdy salon ma swoja strone na ktora sie wchodzi z jego podstrony. Czasem jest dokladnie to samo co na gownej stronie bmw a czasem sa tam inne auta. Moj salon ( AHG ) ma podstrone na ktorej jest duzo wiecej aut niz na glownej stronie BMW i to wlasnie na ta podstrone trafiaja swierzynki. Akurat w AHG jest podawany VIN ale niepelny. Nazywa sie to Fahrgestellnummer i jak wpiszesz to w dekoder Vinu to wyskoczy ci wyposarzenie itd. Dodatkowo salony wystawiaja te auta na mobile.de i tam czesto zaznaczaja czy auta sa bezwypadkowe. Warto poszukac auta w kilku miejscach i zebrac jak najwiecej informacji o konkretnej sztuce nim wybierzesz sie na ogledziny
  10. Ja wlasnie wymienilem olej w moim silniku n57d30 czyli 3.0d. Zgodnie z tym co mi polecono kupilem RAVENOL 5W30 ( o ile dobrze pamietam - UVP) Wydaje mi sie ze silnik pracuje bardziej gladko szczegolnie przy wyzszych obrotach. Przy wymianie okazalo sie ze jednak mam bagnet. Bylem przekonany ze ten silnik posiada tylko mozliwosc pomiaru przez komputer a tutaj takie mile zaskoczenie. Pozdrawiam
  11. Ja ostatnio dostalem zaproszenie do BMW na cos zwiazanego z EGR. Bylem sie umowic. Powiedzieli ze beda cos sprawdzac i mozliwe ze cos wymieniac - zobaczymy F31 330xd 2016
  12. Dziekuje za odpowiedz. Na stronie producenta wpisalem 5W30 i BMW Longlife 04 ( chyba takie cos ma spelniac - nie wiem jestem zielony w temacie) Wyskoczyly mi 4 oleje w tym ten ktory proponowales. Dwa najtansze odpuszczam. Zostaje: -RAVENOL VMP SAE 5W-30 - tutaj jest napisane ze testowany w BMW i jest ok -RAVENOL REP SAE 5W-30 - tutaj natomiast ze jest polecany konkretnie do BMW Drugi z nich to jakas wersja Racing Cena jest podobno i wybiore to co polecicie :) Chcialbym sie przestawic na jeden konkretny olej i go juz nie zmieniac. Mam na mysli marki i modelu bo olej jednak bede zmienial co 15tkm xd Dzieki
  13. Krotka pilka. Na 100% odpowiedz jest gdzies w tych ponad 240 stronach ale zwyczajnie nie mam sily tego przekopywac F31, 330xd (n57d30) Przebieg 124000km Wymiana co 10-15 tkm Aktualnie zalane cos w ASO Chcialbym na stale przejsc na ''swoj'' olej, cos dobrego i ogolno dostepnego. Czytalem o Castrolu ale sporo osob wspominalo mi o Liqui Moly. Troche poczytalem i jest taki pomysl: RAVENOL REP SAE 5W-30 Bardzo prosze o pomoc Dzieki
  14. Mnie mechanik powiedzial ze lozyska pod obciazeniem moga wydawac taki dzwiek. Takze jezdzic obserwowac ewentualnie radio i otwarte okno - wtedy nie slychac
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.