Witam. Ostatnio mam taki problem w moim BMW e46 2002r M54 . Wracając z pracy zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego jako , że temperatura była w normie i byłem niedaleko domu postanowiłem dojechać i sprawdzić na miejscu co się dzieje. Okazało się, że ześlizgnął się górny wąż od zbiorniczka wyrównawczego i zbiorniczek w tym miejscu jest uszczerbiony i w tym miejscu zaczął tryskać płyn. Na początku myślałem ze to wina obejmy i wymieniłem ją na inna dolałem płynu odpowietrzyłem. jednak po przejechaniu kilku km zauważyłem ,że wąż zrobił się twardszy pomyślałem że może zle odpowietrzyłem układ. po jakimś czasie jak przyszedłem do samochodu to wąż został zassany :shock: nie wiem co było tego przyczyną, ale odkręciłem korek wlewu i wrócił do normy po czym zrobiłem 60 km i sprawdziłem wąż niestety okazał się twardy. więc postanowiłem spróbować odpowietrzyć jeszcze raz..po przejechaniu kilku km. sprawdziłem wąż i znowu był twardy.. jak auto postało troszkę to wąż znowu zassał się.. Ktoś wie co może być przyczyną ? Dodam jeszcze tak na szybko bo za dużo pisania: - pod korkiem wlewu oleju brak masełka, na bagnecie olej bez zmian nic nie przybyło oraz znacznie nie ubyło. - pół roku temu wymieniałem pompę wody po odpowietrzeniu wszytko było ok( nie wiem czy to ma znaczenie ale lałem borygo :D ) w tym czasie sprawdzałem też termostat i był sprawny. -* Od jakiegoś czasu po przełączeniu samochodu na gaz czuć go w kabinie przez jakiś czas potem zapach zanika, czasami sie pojawia w korkach. Byłem u gazownika coś tam dokręcił pierwszy dzień po dokręceniu było spoko ale kilka dni później zapach powrócił, czytałem, że istnieje możliwość że gaz sie dostaje do układu chłodniczego i to może być przyczyną. Miał może ktoś tak ? (gaz jest założony nowy ma jakieś 8 miesięcy ) - temperatura jest w normie wskazówka w pionie (85 do 97 i spada). - nadmuch leci ciepły po odpowietrzeniu. Mam nadziej że wszystko napisałem co ważne. Liczę na pomoc i pozdrawiam.