Skocz do zawartości

jfrankowski112

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 525d 2008
    E81 118i 2007

Osiągnięcia jfrankowski112

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam kilka dni temu odebrałem samochód od mechanika. Po wymianie panewek ciśnienie oleju wróciło do normy i udało się ustawić rozrząd. Kiedy pytałem mechanika jak to jest możliwe ,że przed wymianą rozrządu auto odpalało a po wymianie już nie odpowiedział ,że dopóki go nie ruszyli Vanos trzymał jeszcze jakieś ciśnienie, Ale kiedy go rozkręcili olej zszedł a ciśnienie oleju w silniku było za słabe żeby go z powrotem napompować. Sam nie wiem czy mam w to wierzyć czy nie. Jak dotąd autem zrobiłem ponad 500 km i wygląda na to że wszytko jest OK, zero czerwonej oliwiarki na desce rozdzielczej. Poniżej wklejam zdjęcia głowicy tuż po planowani, gdyż tak się złożyło ,że odebrałem ją osobiście i zdjęcia starych panewek w miejsce których poszedł Kolbenschmidt. https://drive.google.com/open?id=0ByaieH6guhJKdWt3UDM1UVB3SmM Chciałbym jeszcze raz bardzo podziękować wszystkim ,którzy zaangażowali się w ten temat. Pozdrawiam.
  2. Sprawa wygląda w ten sposób. Rozebrali silnik , Zdjęli osprzęt , głowice. Panewki ponoć były przytarte ,dlatego wymienią na nowe. Głowica poszła do planowania a wał do wyważenia mają założyć oczywiście nową uszczelkę pod głowicę. Mieli też czyścić magistrale olejową w głowicy, nie wiem czy nie będą szlifowane gniazda zaworowe. jutro mają składać silnik to będę coś wiedział. Poprosiłem dodatkowo o zdjęcia głowicy przed założeniem. Nie wiem jak dla mnie coś tu nie pasuje, bo przyjechałem przecież samochodem na kołach a ten cały cyrk zaczął się po wymianie rozrządu. według mnie przestawili rozrząd , nikt się oczywiście do tego nie przyzna a teraz próbują wyjść na prostą. Jest jakaś luka w moim rozumowaniu?
  3. Z tego co wiem, jak ustawiali rozrząd to nie ściągali głowicy a w tedy to się zaczęło , ostatnio jak tam byłem oglądałem dokładnie silnik i wygląda na nietkniętą
  4. Rozumiem może to w końcu będzie to! Jeśli chodzi o samochód to nic sie nie zmieniło dalej są w lesie , ostatnio wyciągneli silnik! Mechanik mówi ,że tak jakby nie dochodziło ciśnienie na Vanosy , bo ogólnie ciśnienie na pompie jest ok, jakby coś było zapchane w magistrali olejowej. jeśli chodzi o błędy to z tego co mi wiadomo wywala błąd wałka(ów) rozrządu. Co do kompresji to nie wiem, mam tylko to zdjęcie https://drive.google.com/file/d/0ByaieH6guhJKejQtbEV6LXh1Zkk/view?usp=sharing Ostatnio bardzo ciężko się z nim rozmawia ,ja szczerze mówiąc też już mam tego wszystkiego dość ,bo cała akcja trwa już przeszło miesiąc. Ktoś wie może jakie kroki trzeba by było podjąć żeby przetransportować samochód do innego warsztatu i aby obecny mechanik pokrył koszty naprawy. Jak by nie patrzeć jedyną opcją teraz jest laweta a przyjechałem do niego na kołach. jutro do niego jadę to postaram się zrobić więcej zdjęć i zdam relację. Dziękuję i pozdrawiam.
  5. Dokładnie autko jeździło i pracowało normalni , jedynie z tym ciśnieniem oleju był problem i na zimnym trochę klekotał jak diesel ale tak to wszystko ok. Po wymianie rozrządu auto przestało odpalać. Jedyne co to udało się go raz odpalić ale z pedałem gazu w podłodze i do tego jak już załapał to chodził bardzo nierówno. Co do Vanosa kupiłem sobie kiedyś kabel diagnostyczny K+DCAN pod inpe i jak go podłączyłem w zakładce z Vanosem wszystkie wartości były ponad normę, ciężko mi to wytłumaczyć,nie mam niestety żadnego screen-a Jeśli chodzi o zdjęcia wałków rozrządu to też będzie ciężko gdyż samochód stoi u mechanika i nie mam za bardzo wpływu na to co on robi, nie jest on też moim znajomym ani nic takiego , normalny warsztat wystawiający faktury itd, nie żadna przydomowa stodoła. Ja po prostu zirytowany całą sytuacją zacząłem szukać rozwiązania na własną rękę. Tak czy inaczej bardzo dziękuję za wskazówkę zaraz skontaktuję się z mechanikiem i spytam o valvetronic. Jak tylko będę wiedział coś nowego, od razu napiszę. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.
  6. Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 118i(n43) 2007r. Pewnego razu podczas jazdy na desce rozdzielczej ukazała mi się ikonka niskiego ciśnienia oleju w silniku. Początkowo zignorowałem komunikat gdyż wystarczyło jedynie uruchomić ponownie silnik aby problem znikną. Jednak gdy komunikat pojawił się kolejny raz ,zaniepokojony postanowiłem udać się do mechanika aby znaleźć przyczynę problemu. Mechanik zbadał ciśnieni analogowym manometrem i okazało się ,że ciśnienie przez większość czasu jest ok jedynie niekiedy potrafi spaść do 0,3 Bara i w tedy komputer wyrzuca błąd. Jako winowajce uznał pompę oleju. Jednak po odkręceniu miski olejowe okazało się ,że pływają w niej połamane , plastikowe fragmenty prowadnicy od rozrządu, i to właśnie one miały rzekomo zatykać smok olejowy a co za tym idzie powodować niskie ciśnienie oleju. Po bliższym obejrzeniu rozrządu okazało się że prowadnice faktycznie są wyszczerbione a sam łańcuch jest rozciągnięty. Dodam jeszcze że wcześniej samochód na zimnym silniku pracował trochę jak diesel i jak sam podłączyłem kiedyś autko pod komputer to parametry pracy Vanosa w inpi-e nie były najlepsze. Tak więc zdecydowałem się wymienić rozrząd , i tu zaczynają się schody ponieważ po wymianie rozrządu silnik w ogóle nie chce odpalić :cry2: , mechanik zarzeka się ,że wszystko zostało ustawione prawidłowo przy pomocy odpowiednich blokad i tak dalej, zresztą jestem w stanie w to uwierzyć bo robił to na moich oczach. Rozebrał jeszcze raz silnik i okazało się ,że po kilku obrotach wału rozrusznikiem wałek wydechowy rozrządu samoczynnie się przestawia. Nie pomaga adaptacja ani powtórne ustawienie rozrządu, w samochodzie zostały już wymienione obydwa wałki rozrządu ,cały vanos, elekro zawory vanosa, przeczyszczony cały układ i zawsze kończy się tak samo. Mechanik rozkłada ręce, mówi że pierwszy raz spotyka się z czymś takim Czy ktoś może kiedyś spotkał się z czymś takim? Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.