Skocz do zawartości

davidson

Zarejestrowani
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G20 320d
  • Lokalizacja
    Leszno

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia davidson

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Do BMW się nigdy nie odważyłem choćby z tego powodu, że mam rwd a zimą lubię śmignąć na narty więc warunki na drogach bywają różne... natomiast od kilku lat w peugeot expercie mam opony całoroczne, śmigam nim "wokół komina" i nie zamieniłbym na żadne inne opony - zero problemów z przechowywaniem, wymienianiem, kolejkami itp. Praktykuje tylko te premium czyli - continental allseasoncontact, goodyear vector i michelin crossclimate. Kiedyś sporo testów naoglądałem i te 3 marki wypadają najlepiej... jako ciekawostka to wielosezonowa premium czesto w testach wypada lepiej niż tania zimówka. Raz naciąłem się na jakieś chińczyki wielosezonowe to jazda na nich to był istny dramat od tego czasu tylko te 3 wymienione wyżej. Jeśli chodzi o zużywalność - na pewno uciekają szybciej ale nie robię tyle kilometrów żeby zajechać je w rok więc wole nawet co parę lat wymienić opony na świeże niż jeździć na starociach sezonowych których nie zdążę zużyć a się zestarzeją. Jako element zaskoczenia to ubiegłej zimy wybrałem się expertem na narty na wielosezonie, w drodze powrotnej dopadła nas taka śnieżyca że ciężarówki stawały na środku drogi i nie mogły ruszyć. Stresik złapał czy ujedziemy ale odziwo continentale drapały tak że nawet pod wzniesienia pustym busem nie było problemów. Teściu siedział obok i nie dowierzał bo od zawsze był przeciwnikiem opon wielosezonowych - zmienił zdanie Ostatnio szukałem G20 i powiedziałem, że gdybym trafił x-drive z jednym kompletem alusów to założyłbym wielosezon a wyszło jak zwykle, trafiło się rwd i sprzedający dał 2 komplety alu ze świeżymi oponami więc znów nie będzie okazji sprawdzić
  2. Montował ktoś zamienniki z firmy NTY? akurat mam G20 z silnikiem B47 z 110k na blacie i niedługo chcę zabrać się za czyszczenie kolektora lub ewentualną wymianę i robię rozeznanie w temacie Osobiście miałem kiedyś kolektor w zamienniku z tej firmy do OM651 w MB bo oryginalne miały problem z pękaniem na zgrzewach i przejeździłem na nim aż do sprzedaży, ciekawy jestem mechanizmu klapek w tym zamienniku. Pewnie zbliżone do oem pod względem konstrukcji. https://allegro.pl/oferta/kolektor-ssacy-bmw-3-g20-g21-318d-320d-320dx-2018-5-g30-g31-518d-520d-520d-15403256830
  3. Byłeś może oglądać te auto bo nadal wystawione.
  4. Proszę - V67.1 https://chomikuj.pl/davidsondv/BMW+(diagnostyka*2ckodowanie*2c+mapy)/BMW+KODOWANIE+(NCS+Expert*2c+SPDATEN)/SP-Daten+V67.1
  5. Opcja nr.2 :D
  6. Cześć, czas na poszukiwania kolejnego BMW. Nadszedł spektakularny moment w moim życiu, ponieważ jakiś czas temu rozstałem się z E39 530i Touring i w międzyczasie kupiłem zakupiłem vana do zadań służbowych więc nie jestem już skazany na samochód w nadwoziu kombi. Horyzonty się poszerzyły mimo to, nadal nie wiem co wybrać... Do czasu zakupu vana, którego zakup wyszedł przypadkiem myślałem o modelu E61 530i (258km) + LPG w racji takiej, że miałem już dwie piątki (e39 520i i e39 530i) to byłem już przyzwyczajony do gabarytów, komfortu jazdy, ale tak jak pisałem wyżej kombi już mi nie potrzebne, vanem będę jeździł na codzień a beemka będzie pewnie stała cały tydzień w garażu i wyjeżdżała na weekendowe przejażdżki oraz 1-2 razy do roku na wakacje. Tak więc swoje poszukiwania ograniczyłem do e60, ale zupełnie przypadkiem trafiłem na e92, które mnie urzekło :lol: Rozum mówi kup E60 - wygodniejsze, 5 miejsc, większy bagażnik, a serce mówi kup E92 - bo coupe, bo sportowy charakter i ostatni czas na zakup sportowej fury bo dzieci jeszcze nie mam. Jeśli chodzi o pożądane wersje silnikowe - nie może być słabsze niż moja ex 231km no i musi tolerować lpg, tak więc: - E60 530i 258km (n52b30) - E92 330i 258/272km (n52b30) - preferowałbym oczywiście ten mocniejszy, sam zdziwiłem się że jest 272km na wtrysku EFI Tak na prawdę to jedyni kandydaci, nic słabszego nie chcę a na utrzymanie 335i lub V8 mnie nie stać :cry: Tak na prawdę na korzyść E60 przekonuje mnie lepszy standard wyposażenia niż w E92, przede wszystkim zależałoby mi na elektrycznych sportsitze, xenon, pdc, dużej navi, skrzyni automatycznej, grzanych dupach. Mile widziane logic7 ale nie musi być. Modele z X-Drive póki co dyskwalifikowałem ze względu na droższe koszty serwisu, kolejna rzecz do zepsucia, a nie jest mi to potrzebne - chyba, że sądzicie inaczej to chętnie wysłucham. Doświadczenie z BMW posiadam, kosztów utrzymania modeli, które wypisałem nie boje się, choć nie wiem jak z tym x-drive czy pchać się czy unikać. Auta naprawiam samemu w garażu, począwszy od napraw w zawieszeniu po wymianę skrzyni biegów aczkolwiek nie chciałbym tam często zaglądać. Pewnie e92 tańsza jeśli chodzi o komponenty zawieszenia - a jak to się ma z resztą? Jeździłem trochę E60, mamy 2 takie w rodzinie więc wiem jak się zachowuje na drodze, ale jeśli chodzi o serię 3 to dla mnie nowość. Czy będę zawiedziony komfortem, biorąc pod uwagę że będę nią jeździł w weekendy i sporadycznie na wakacje? Bo wydaje mi się, że przesadzam :mad2: Mam nadzieje, że zrekompensuje charakterem i osiągami :twisted: Doradźcie mi coś :D Może jest tu ktoś kto przesiadał się z 5er do coupety, chętnie wysłucham wrażeń :wink: Miłego!
  7. A w e60 zapłon nie był w żaden sposób zablokowany w sterowniku czy dopiero od serii F?
  8. Nie, trzeba nacisnąć.
  9. Jeśli pompa wody ma już luz to i tak nadaje się do wymiany, u mnie miała luz i zaczęła przepuszczać płyn co jakiś czas przez to też cały czas piszczały mi paski. Kałuży płynu nie było ale wystarczyło nakapać na paski. Na końcu zmieliły się łopatki w pompie, więc polecam wymienić za wczasu. Ja też zbagatelizowałem objawy piszczenia jednak nie wiedziałem że to wina pompy, okazało się że miała luz dopiero jak obieg się skończył :wink:
  10. Witam, mam problem z uruchomieniem zapłonu w BMW E61 530d rok 2005, skrzynia automatyczna z przyciskiem start/stop. Próbowałem tak: 1. wduszony kluczyk, nacisniecie start bez hamulca. 2. wduszony kluczyk, przytrzymywanie przycisku start bez hamulca. Za każdym razem na zegarach zapalają się "wszystkie kontrolki" i po chwili gasną i świeci tylko ta informująca o niezapiętym pasie. Na CCC nic. Dla porównania zrobiłem to samo w E90 320d, w tym przypadku na zegarach zapala się check engine a na navi ccc jest informacja "zapłon właczony". Zapłon jest mi potrzebny do zgrania mapy silnika przez OBD lub chociażby zakodowania czegoś ncsexpert. Inpa działa na 1 pozycji. W najgorszym wypadku będę musiał wyciągnąć sterownik na stół i mapę zgrywać na stole, a z kodowania nici :P Spotkał się ktoś z czymś takim? Auto nie objawia się żadnymi innymi problemami, normalnie jeździ, normalnie odpala, od momentu zakupu nic nie było wgrywane.
  11. davidson

    530 E39 ŁOŻYSKO PRZÓD

    Nie kupuj żadnego taniego g**wna. Ja sie przejechałem na tym, kupiłem piasty GSP za ok. 100zł szt. (półka kamoki). Po trzech miesiącach od założenia zaczęły się bicia kierownicy, jak chwyciłem za koło to latało lewo prawo jakby miało zaraz odpaść, co dziwne piasty nawet nie szumiały. Przez swoją pazerność pokrzywiłem przez to nówki tarcze Zimmermana, koniec końców i tak założyłem FAG'owskie a tarcze poszły do przetoczenia. Gdybyś chciał, mam na sprzedaż piastę FAG'a, która jeździła na aucie niecały miesiąc, kartonik śruby i paragon z 1,5 roku gwarancji co najmniej. Chcę za nią niewiele więcej co kupiłbyś te chińskie wynalazki, a piasta jest pewna, niepotrzebnie ją zmieniłem źle diagnozując bicie koła a nie chciało mi się po raz kolejny ściągać nowej z auta więc leży i się kurzy. Jakby co to pisz na email: [email protected] bo tutaj mogę nie odczytać.
  12. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Tak jak napisałem, kupiłem nowe wisko Febiego i pierwszy raz usłyszałem jak działa wentylator. Rezultat jest taki, że po odpaleniu zimnego auta przez kilka minut wisko chodzi na pełnych obrotach, później wyłącza się. Kilka razy usłyszałem bardzo delikatny podmuch podczas jazdy w korku.
  13. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Sprawdzę tak jak mówisz w garażu, a wentylator elektryczny przy ilu stopniach powinien chodzić? Bo jego czasem słyszę jak się załączy natomiast wisko nie słyszałem.
  14. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    Zamówiłem te wisko, podmienie i będę szukał różnic. Wszyscy mówią, że zjebane wisko rozwali silnik, co by nie było wymieniać wisko a sie okazuje, że nie można go nawet porządnie sprawdzić. Porównam, najwyżej mogę oddać.
  15. davidson

    M54B30 wywaliło płyn

    A jak wygląda kwestia tego, że po odpaleniu powinno być zasprzęglone przez chwilę? Gdzieś na forum i na youtubie widziałem własnie taki sposób na sprawdzenie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.