Witam Wszystkich forumowiczów. :) :) Jestem tutaj nowy, jednak forum przeglądam już od dawna. Od 4 miesięcy jestem posiadaczem najładniejszego modelu BMW, moim zadaniem oczywiście, jakim jest e60 lci, a dokładnie 520d z końcówki 2007r. Auto aktualnie ma przejechane 210000 km (w ASO powiedzieli że jest to przebieg rzeczywisty, ale nigdy nie wiadomo). Po zakupie auta okazało się że jest do zrobienia kilka rzeczy, między innymi owianego złą sławą kolektora ssącego z powodu awarii klap wirowych, po prostu się to tam już rozleciało. Znajomemu mechanikowi który dokonywam mi serwisu całego auta i wymiany niezbędnych części udało się namierzyć identyczny budową kolektor jak ten który posiadałem z tym że fabrycznie bez tych całych klapek, prawdopodobnie od jakiejś słabszej wersji tego silnika. Z powodu braku środków na nowy kolektor z klapkami zdecydowałem się na na zakup i montaż tego bez klapek. Mam taką prośbę do osób które mogą coś o tym więcej wiedzieć, czy moglibyście mi napisać czy powinienem wymienić kolektor na nowy z klapkami czy mogę autem jeździć z takim kolektorem bez tych klapek?? Dodam że kolektor pasuje idealnie i nawet było miejsce na montaż sterownika tych klapek, tyle że fizycznie samych klapek brak. Samochodem przejechałem na razie około 8 tyś km, ale ciężko jest mi się odnieść do tego czy jest jakaś różnica bonie miałem okazji prowadzić tego samochodu ze sprawnym kolektorem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.