Skocz do zawartości

Pawel_koksu

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E60 520d LCI 2007 (N47 177)

Osiągnięcia Pawel_koksu

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Generalnie to znam zasadę działania opcji "auto hold" z tym że w e60 nie spotkałem się z jej zastosowaniem, a te liczniki raczej nie występują już w nowszych wersjach. Auto jest z 2007 r. modelowo 2008 po lifcie, także daleko jeszcze do wersji f.. Więc skoro jest tutaj taka kontrolka, a nie odpowiada za opcję auto hold, uważam że powinna mieć jakieś inne znaczenie. Raczej nie umieścili przypadkowej kontrolki na desce rozdzielczej.
  2. Witam wszystkich :) :) Tak jak napisałem w temacie, zastanawia mnie od czego jest zielona kontrolka na desce rozdzielczej w kształcie napisu "AUTO H". O istnieniu owej kontrolki nie wiedziałem do momentu wykonania testu zegarów z ukrytego menu. Przejrzałem wszystkie funkcje jakie mam w samochodzie i nie udało mi się nic znaleźć. W instrukcji obsługi taka kontrolka nawet nie występuje w opisie. Nie potrafię w żaden inny sposób wywołać zapalenia się tej kontrolki, a skoro jest ona koloru zielonego to oznacza możliwość uruchomienia jakiejś dodatkowej funkcji, tak mi się wydaje przynajmniej. Myślałem że może jest to opcja "auto hold" ale samochód wyposażony jest w manualny hamulec ręczny a nie elektroniczny i nie ma przycisku odpowiadającego za uruchomienie tej funkcji. Wydaje mi się również, że skoro podczas testu zegarów kontrolka ta się zapala, to powinna mieć przypisaną jakąś funkcję, którą można uruchomić. Będę bardzo wdzięczny osobom, które są w stanie cokolwiek pomóc mi w tej sytuacji. Poniżej zdjęcie z google na którym widać test zegarów takich jak moje i widoczna jest też tam omawiana kontrolka.
  3. A czy jak ten sterownik od tych klap został normalnie zamontowany, i on tam sobie swobodnie pracuje tyle że fizycznie nie steruje żadnymi klapami bo ich nie ma, to też trzeba programowo to wyłączyć, czy może zostać tak jak jest??
  4. Dzięki kolego "swistar" za odpowiedź i informacje. :cool2: Mam jeszcze pytanie odnośnie tego konwertera?? Czy wymiana jest problematyczna i kosztowna..? W sensie ile Cię wyniosły części, a ile sama robocizna. Przymierzam się na wiosnę do wymiany oleju w skrzyni to może bym to połączył ze sobą.
  5. Dokładnie tak Panowie, kolektor w N47 jest inny niż w starszych wersjach i nie można do niego dostać zaślepek. Z tego co się dowiedziałem, kolektor jaki aktualnie posiadam pochodzi od BMW 118d albo od 116d F20 i jest on tak jak napisałem powyżej, fabrycznie bez tych klapek ani tej całej ośki. Wszystko na razie sprawdza się dobrze, jednak zastanawia mnie czy brak tych klapek może spowodować jakieś zmiany w równości pracy silnika. Chodzi o to że czasami jak jadę z bardzo lekko wciśniętym pedałem gazu, najczęściej po prostej drodze beż żadnych wzniesień utrzymując prędkość 50 km/h albo 70 km/h albo 90 km/h, widać jak obroty silnika falują o jakieś 100 / 200 w górę i w dół, nie ma to zwiazku z przełożeniem na jakim aktualnie się jedzie, bo i na 6 biegu coś takiego miało miejsce kilka razy.
  6. Witam Wszystkich forumowiczów. :) :) Jestem tutaj nowy, jednak forum przeglądam już od dawna. Od 4 miesięcy jestem posiadaczem najładniejszego modelu BMW, moim zadaniem oczywiście, jakim jest e60 lci, a dokładnie 520d z końcówki 2007r. Auto aktualnie ma przejechane 210000 km (w ASO powiedzieli że jest to przebieg rzeczywisty, ale nigdy nie wiadomo). Po zakupie auta okazało się że jest do zrobienia kilka rzeczy, między innymi owianego złą sławą kolektora ssącego z powodu awarii klap wirowych, po prostu się to tam już rozleciało. Znajomemu mechanikowi który dokonywam mi serwisu całego auta i wymiany niezbędnych części udało się namierzyć identyczny budową kolektor jak ten który posiadałem z tym że fabrycznie bez tych całych klapek, prawdopodobnie od jakiejś słabszej wersji tego silnika. Z powodu braku środków na nowy kolektor z klapkami zdecydowałem się na na zakup i montaż tego bez klapek. Mam taką prośbę do osób które mogą coś o tym więcej wiedzieć, czy moglibyście mi napisać czy powinienem wymienić kolektor na nowy z klapkami czy mogę autem jeździć z takim kolektorem bez tych klapek?? Dodam że kolektor pasuje idealnie i nawet było miejsce na montaż sterownika tych klapek, tyle że fizycznie samych klapek brak. Samochodem przejechałem na razie około 8 tyś km, ale ciężko jest mi się odnieść do tego czy jest jakaś różnica bonie miałem okazji prowadzić tego samochodu ze sprawnym kolektorem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.