Skocz do zawartości

dziadek88

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    3GT 320i xDrive 17'

Osiągnięcia dziadek88

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Może w ramach podsumowania kwestii opon do BMW 3 GT któryś z kolegów jest w stanie odpowiedzieć na pytania: 1. Jakie polecacie opony do 3 Gt w rozmiarze mieszanym 225/50 255/45 R18 na lato? 2. Czy zastosowanie opon,, standardowych'' bez RFT bardzo pogorsza prowadzenie auta i czy można to zniwelować ustawieniem trybu Sport? 3. Proszę o info czy zmiana opon na te bez homologacji (jestem po gwarancji ma wykupionego Wagasa) ma wpływ na realne zużycie skrzynki xdrive? Kontunuując czy mogę np zastosować ogumienie o mniejszym profilu bo to standardowe z 3Gt wydaje sie być baloniaste?
  2. Generalnie opon Run Flat najlepiej nie zdejmować z felgi ponieważ może się to skończyć uszkodzeniem opony. Ja tak miałem podczas naprawy opony po najechaniu na wkręta i kołkowaniu opony. Objawiło sie to dopiero po kilku tygodniach biciem koła którego nie dało się zlikwidować nawet na dynamicznej wyważarce-opona jest fizycznie odkształcona. Pozostaje mi niestety tylko wymiana wszystkich opon ze względu na Xdrive-opony są już częściowo zużyte.
  3. A co do prowadzenia auta to moja 320i Xdrive Mpakiet na 18 szerszych z tyłu na autostradzie przy prędkościach 130-180 prowadzi się bardzo dobrze. Myślę że jest to częściowo zasługa spoilera i masy auta - 1700, szczególnie przy mocnych podmuchach wiatru samochód jest bardzo stabilny, w porównaniu do psssatów, supetbów merc c które testowałem przed zakupem. Natomiast muszę przyznać racje że opony Pirelli P7 są bardzo głośne i wyczuwalnie twarde szczególnie ns poprzecznych nierównościach, uważam że te opony to jest największa wada tego auta. Nawet zimówki Conti 830 które kupiłem w promocji w salonie razem z felgami również run flat są dużo bardziej komfortowe co niestety daje mniejszą stabilność na szybko pokonywanych zakrętach. Niestety dobranie innych opon letnich spełniających homologacje Bmw jest praktycznie niemożliwe.
  4. Jeżeli chcesz mieć opony z homolagacją bmw na zime to niestety nie masz wyboru i musisz kupić cały komplet opon i felg na zime. Przerabiałem to u siebie.
  5. Witam proszę szanownych posisdaczy Bmw 3 gt o info czy u was tez pojawia się rdza na piastach. Ja zakupiłem nowe Bmw w Sierpniu 2017 i od ok 2 misięcy zauważyłem rdzewienie piadt wdzystkich 4 kół co wygląda okropnie. Proszę o poradę czy ww temat można załatwić poprzez serwis gwarancyjny. Pozdrawiam
  6. Witam szanownych użytkowników BMW. Uprzejmie proszę o info co zawiera standardowy darmowy przegląd w BMW w ramach 5 letniego pakietu przeglądów do 100000. Pytam bo trafiłem na stronę https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/02_0083-wymiana-oleju-silnikowego-przeglad/i58140/kL/sN/r2017/m06 a byłem na przeglądzie po 30000km mim BMW GT i nawet płynu do wycieraczek nie dolali. Pozdrawiam i proszę o info.
  7. dziadek88

    Nowe opony

    ASO robi problem bo nie ma opon zimowych z homologacją BMW w rozmiarze 255/45 r18 czyli takie jak ja mam z tyłu. Obdzwoniłem kilka serwisów BMW i w każdym gadają że opony powinny mieć homologacje bo jak nie to coś tam coś tam.
  8. dziadek88

    Nowe opony

    Wiem że fizycznie mogę to zrobić tylko jak to wygląda w kwestii ewentualnego zużycia XDrivea w razie awarii-BMW nie zaleca stosowania mieszanego ogumienia w przypadku kuł zimowych z tego co usłyszałem w BMW może być problem z gwarancją. Jak wygląda kwestia ewentualnych wypłat odszkodowań w razie wypadku jeżeli nie ma opon ZALECANYCH przez BMW (czyli m. in. run flat)??
  9. Ja miałem na myśli czujniki parkowania z przodu.
  10. dziadek88

    Nowe opony

    Niestety te oponyy nie są atestowane przez BMW. Muszą w nazwie mieć * (gwiazdkę) Poza tym zwróć uwagę na szerokość felgi. Ja już dwie przednie felgi przytarłem o krawężnik a tam jest 225 i 8 cali szerokości. Rant ochronny w oponie niewiele daje. Jak założysz na tylne felgi, które są szersze (8,5 cala) to jeśli w ogóle tak się da, to rant felgi cały będzie wystawał poza oponę bo będzie po prostu za wąska. Te komplety 18 z zimowymi oponami BMW sprzedaje wszystkie z felgami 8 calowymi, a ty będziesz miał przeód 8, a tył 8,5. Wytłumaczcie mi proszę kwestie opon zimowych bez run flat na dodatek szerszych z tyłu i o co chodzi z tą chomologacją. I co to znaczy że MUSZĘ założyć takie i takie opony albo producent ZALECA założenie takich opon i kwestia bezpieczeństwa. Tzn Passaty i Superby oraz Insignie będą jeździć dobrze na takich oponach a BMW już nie??
  11. dziadek88

    Opony Run Flat

    Witam Bardzo proszę kolegów o poradę odnośnie wymiany opon na zimowe i to najlepiej bez run flat. Posiadam nowe BMW 3 GT w M Pakiet które ma felgi wg danych 8"przód 9 tył" 18 cali opony zamontowane 225/50 przód i 255/45 tył. I teraz pytanie czy mogę biorąc pod uwagę napęd xDrive, bezpieczeństwo itd zamontować opony zimowe o dokładnie takich samych wymiarach jak letnie tylko bez run flat?? Bo w serwisach twierdzą że: 1. Opony muszę mieć homologację czyli*gwiazdkę na oponie a co za tym idzie praktycznie przy rozmiarze 18 cali to musi być run flat 2. Nie ma opon 255/45 18 z homologacją. 3. Koła zimowe wg serwisowych specyfikacji nie mogą być szersze z tyłu rzekomo przez napęd xDrive i jakieś kwestie bezpieczeństwa. Napiszcie proszę jakie stosujecie w takich sytuacjach opony biorąc pod uwagę gwarancję-napęd xDrive, względy bezpieczeństwa itd. Bo nie mogę uwierzyć w to że jestem niejako zmuszony przez producenta auta do zakupu pełnych kół razem z oponami za 14 tys i najlepiej w serwisie. pozdrawiam.
  12. Możesz wymusić guzikiem od kamery. Autmatycznie niestety nie działa. U mnie działa automatycznie ale widziałem że da się to ustawić w ustawieniach pojazdu w menu iDrive. Pozdrawiam.
  13. Napiszcie prosze jakie opony stosujecie na zime, chodzi mi konkretnie o stosowanie opon bez run flat co wiaze sie z tym ze sa bez * czyli bez chomologacji. Czy moze sie to wiazac z utrata gwarancji lub brakiem wyplaty z ubezpieczenia w razie szkody?
  14. W moim nowym BMW 320i pokazuje że pierwsza wymiana na 30 tys. Napiszcie proszę czy jest sens wymienić pierwszy raz olej po 5 czy 10 tys tak jak piszą że silnik na dotarciu. I można to zrobić w ASo czy można gdziś indziej. I teraz kwestia czy jak dobrowolnie wymienię teraz olej po 5 tys to następny przegląd będzie za 30 tys czy za 25 tys km.???
  15. Witam! 2 tygodnie temu odebrałem swoje nowe BMW 3 GT XDrive 320i w M Pakiecie. Muszę powiedzieć że mimo że jeździłem tylko raz na krótkiej jeździe testowej tym modelem z tym silnikiem to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, zrobiłem nim na wakacjach (Czarnogóra i Chorwacja) 4500km. Silnik do jazdy codziennej i autsradowej w pełni wystarczajacy dobrze że nie wziąłem mocniejszego bo bym za szybko jeździł. Spalanie przy spokojnej jeździe na trasie do 140 km/h 7 l /100 mierzone zalewanie baku do pełna, przy 160-170 8l 100 co uważam za wynik bardzo dobry. Jedyna wada to wielkosc auta-parkowanie oraz szum opon i wyczuwalna i twardość wynikająca z run flat. Nie podzielam uwag kolegów co do słabego prowadzenia uata bo mój trzyma się doskonale na zakrętach a układ kierowniczy nawet w trybie comfort jest super. Na peno nie prowadzi się tak doskonale jak zwykła trójka ale w codziennej jeździe zbytnio nie odstaje. A wyglada w tym M Pakiecie znakomicie. Dziękuję wszystkim kolego za rady i opinie. Jeszcze poprosż enapiszcie czy warto zainwestowac w powłokę ceramiczną na lakier-pakiet całej powłoki na lakier wraz z powłokami na szyby i felgi oraz impregnacja cąłego wnętrza w promocyjnej cenie 1800 netto napiszcie czy warto
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.