Skocz do zawartości

j13mk.pl

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E83

Osiągnięcia j13mk.pl

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. U mnie temat można powiedzieć rozwiązał się sam. Lusterko nie przestawia się już samoczynnie. Minus, to to, że nie pamięta ustawień dla konkretnego kierowcy i nie działa podgrzewanie. Chyba elektronika wyzionęła ducha, a koszt nowych "bebechów' nie mały ...ponad 700 złotych. Trzeba szukać używki z auta z pamięcią ustawień, bo zwykłe jedynie z regulacją elektryczną nie podchodzą, albo zostawić jak jest i zapomnieć o temacie. Chyba, że ktoś zna cudotwórce który to naprawia. Dziwi trochę brak zamienników.
  2. Potwierdzam, nie tylko w X'ksach tak się dzieje. Chyba jakiś wirus panuje, u mnie też od niedawna mam to samo. Chociaż w E83 nie bardzo wiem jak naprawić tą usterkę. Rozebrałem lusterko a tam elektronika od sterowania zalana cała jakimś klejem, co niby ma zabezpieczać przed wodą/wilgocią. Nie sprawdzałem jeszcze kostki podłączeniowej pod tapicerką drzwi kierowcy. W innych modelach BMW wystarczy rozpiąć kostki i przeczyścić w nich piny... W lecie był spokój, na jesień lusterko zaczęło tańczyć...teraz jak przymroziło znów jest spokój :wink: Parę fotek z demontażu: Darmowe galerie zdjęć
  3. Co by nie zakładać nowego tematu, napiszę tutaj... Kilka dni temu będąc pod autem (X3 3.0d, 2004, skrzynia AT A5S390R) zauważyłem, że osłona skrzyni jest wilgotna. Okazuje się, że z prawej strony skrzyni widoczne jest "zapocenie", bo wyciek to to jeszcze nie jest. Wymianę oleju w skrzyni robiłem w maju 2017 r. i raczej wołałbym, żeby stan oleju pozostał na odpowiednim poziomie - dlatego też proszę o podpowiedź czy element widoczny na zdjęciu można spokojnie zdemontować i co tam przychodzi o-ring, czy simmering. Jakoś nie mogę tego namierzyć w katalogu części, albo źle szukam. Chyba, że olej wydobywa się z innego miejsca... EDIT - 22-09-17 Uszczelniacz o nr 24501423606 przy wałku wybieraka nie jest już sprzedawany osobno (a był w cenie za 100zł z groszem), teraz sprzedają go w zestawie za około 540 zł - nr OEM 24357532668. Z wyciekiem zrobiłem ponad 2 tkm i nic złego się nie stało...narazie. Szukam jakiegoś tańszego zamiennika - może ktoś przerabiał temat?
  4. j13mk.pl

    Czujniki cofania

    To dziwne, ja kupiłem za 38,90zł jakiś "Qualite Parties" i działa już kolejny tydzień, a miałem już przy włączonym wstecznym ciągły sygnał na stałe. Może tak trafiłem. Z przodu też mam jakiś czujnik z Audi/Vw, który szaleje i zamierzam go wymienić na ten sam zamiennik.
  5. Ostatnio musiałem zdemontować lampy przednie (w sumie chyba 4 śrubki na stronę), otwór który wtedy powstaje powinien pozwolić Ci na demontaż czujnika. Sam przerabiałem już tył, z przodu też mam jakiś czujnik od Audi i pewnie trzeba go będzie za jakiś czas wymienić. Tak było z tyłu i zamiennik za 30 parę złotych załatwił sprawę.
  6. Temat trochę się rozwinął. Poczytałem i stwierdziłem, że wymiana oleju w skrzyni AT i ATC nastąpi w warsztacie, który specjalizuje się w BMW. Wrażenia i poniesione koszta mogę opisać po wizycie. Na chwilę obecną stwierdziłem, że we własnym zakresie ogarnę wszystkie filtry i olej w silniku. W rozmowie z właścicielem warsztatu mówił on o "adaptacji" i "rejestracji wymiany oleju", po tym doszedłem do wniosku, że X3 to nie Patrol GR Y60, gdzie można wszystko samemu zrobić... (bynajmniej bez podłączenia kompa z odpowiednim programem, którego nie posiadam). Odpowiadając sobie na własne pytanie z tematu wątku... Do skrzynki ATC będzie zalany: Ravenol TF 0870. Do skrzyni AT (GM A5S 360R/390R) wlewamy: Texaco Texamatic 7045E.
  7. Kupiłem X3 z zamontowanym radiem CB (stary poczciwy Uniden). Miejsce montażu wydawało mi się dziwne, ale chyba jest lepsze niż po środku auta, na widoku z kablami na wierzchu. CB znajduje się u mnie po lewej stronie kierownicy, dość nisko zamontowane do tapicerki. Przewody niewidoczne. Prąd pojawia się po zapłonie i w sumie nie wnikałem, gdzie radio jest podpięte. Mnie miejsce montażu i takie podpięcie w pełni satysfakcjonuje. Pozostaje mi wymienić tylko antenę, bo mam taką "że jak Cię widzę to Cię słyszę" ;) Kolego jakiej anteny używasz, co to za model i jak się sprawdza?
  8. Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Widzę, że nie jest to takie proste jak wydaje. Z braku czasu i wiedzy, chyba będę musiał skorzystać z usług jakiegoś warsztatu, który specjalizuje się w BMW.
  9. Witam forumowiczów! przyznam, że przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnej rozpiski co do olei stosowanych w X3 E83 z silnikiem 3.0D z 2004 roku. Co do oleju silnikowego nie mam wątpliwości, bo wiem jaki jest w moim silniku. Natomiast nie mogę nigdzie znaleźć zestawienia, co ile i kiedy wymieniać oleje w skrzyni biegów (automatycznej), skrzynce rozdzielczej i moście. Prosiłbym kolegów, którzy jeżdżą dłużej niż ja, BMW E83 o podpowiedzi: jaki olej, w jakiej ilości i gdzie trzeba go zalać. Dodatkowo, gdzie muszę zwrócić uwagę na wymianę filtrów. Najlepiej gdyby ktoś posiadał rozpiskę, co zaleca producent. Muszę zrobić "wiosenny" serwis olejowy i chciałbym za jednym razem ogarnąć wszystko.
  10. U mnie podłoga wygląda jak ta oznaczona nr 9. Jeszcze raz przeprowadziłem poszukiwania uchwytu top tether... już wiem, że na 100% moja wersja X3 nie posiada takiego mocowania. Przednia część podłogi bagażnika nie ma żadnych zaślepek z kotwicą. Pod nią również brak takiego miejsca. Ponadto uzyskałem ori manual (po włosku :? ), w którym w części poświęconej montażowi fotelika z ISOFIX nie ma ani słowa o punkcie kotwiczącym "top teher". Tak też zrobiłem od samego początku, ale nie dawało mi to spokoju.Dziękuję za udział w poszukiwaniach. X3 z sierpnia 2004 roku nie posiada mocowania top tether. Temat do zamknięcia.
  11. Kolego "Zafi" - Dziękuję za zainteresowanie tematem. Gdzie znajdują się punkty mocowania ISOFIX wiem, bardziej interesuje mnie czy moje X3 posiada mocowanie Top Tether... dzisiaj rozebrałem tapicerkę bagażnika... nie ma tego mocowania. Pozostaje tylko samemu wspawać taki uchwyt bądź wykorzystać istniejące uchwyty w części bagażowej. Dodam, że pokazane przez mnie mocowanie na tylnej części oparcia kanapy wydaje się za słabe, żeby mogło stanowić punkt kotwiczący dla fotelika z górnym pasem "top tether".
  12. Witam wszystkich forumowiczów, od niedawna jestem właścicielem X3 3.0d z 2004 roku. Mam pewien problem ze zlokalizowaniem punktu kotwiczącego tzw. Top Tether. Fotelik już zamówiony, oczywiście z mocowaniem ISOFIX. Szukałem info, ale nic konkretnego nie znalazłem. Gdzieś wyczytałem, że uchwyt do top tether znajduje się na podłodze bagażnika i żeby się do niego dostać trzeba wycinać otwór w tapicerce podłogi (?!?). Natomiast na tylnej części kanapy znajdują się zaślepki, nie są one oznaczone żadnym symbolem. Przypuszczam, że to może być właśnie mocowanie top tether, ale tak jakby coś tam brakowało. Tzn. jest tam miejsce na przykręcenie jakiegoś elementu na dwie śruby. Czy mógłby mi ktoś rozjaśnić, czy X3 z 2004 r. w ogóle posiada to mocowanie. Poniżej zdjęcie wspomnianego elementu na tylnej części kanapy. http://i66.tinypic.com/2qcdute.jpg
  13. Kolgeo nie wiem czy temat aktualny. Właśnie "wyrzuciłem" ori zmieniarkę z podłokietnika i zamontowałem XCarLink'a 3+6 pin - kupione na allegro u HADRON_PS. Działa wszystko co potrzeba, ori zmieniarka nie musi być wpięta choć jest możliwość jej pozostawienia. Jedyny mankament to brak lub nieprawidłowy odczyt IDTagów z mp3.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.