Witam Powoli przymierzam się, do zmiany mojego wysłużonego Pegueota 307 (1.6, 109 km) na coś nowego. Samochód będzie używany praktycznie na co dzień tylko i wyłącznie w mieście, a dokładniej w często zakorkowanym Trójmieście. W związku z tym na początku wyeliminowałem wszystkie diesle. Nie chcę mieć kłopotów z filtrami, dpf i turbo. Przy moim raczej dynamicznym stylu jazdy, Pegueot spala ok. 8-9 l/100 km. Byłoby bardzo miło, gdyby nowy samochód nie palił więcej niż 10l, lub ekwiwalent kosztów takiego spalania przeliczonego na gaz. Zastanawiam się między Audi (A3, A4), VW (GOLF. PASSAT) w silnikach 2.0 FSI, lub TFSI, no i ostatnio zacząłem ostrzyć zęby na BMW 3. Nie będę ukrywał, że najbardziej interesowałby mnie wersje R6, z tego co czytałem są to wersje najbardziej trwałe i w epoce trzycylindrowych zabawek mogą być poszukiwane na rynku wtórnym. Bardziej niż na mocy, zależy mi na trwałości silnika i ewentualnej przeróbce na gaz. Na auto chciałbym przeznaczyć nie więcej niż 40 tys, bardzo prawdopodobne, że zakupu dokonywałbym głęboko w Niemczech. Najbardziej interesowałby mnie wersja kombi. Pytania: 1. Która wersja byłaby najlepsza pod moje potrzeby: 323, 325, 328, 330 (które generacje)? 2. Jak wyżej wymienione silniki sprawują się na gazie (czy warto) ? 3. Czy warto po zakupie zmieniać łańcuch rozrządu (jak nie to kiedy najpiej) ? 4. Czy może do jazdy po mieście lepiej wybrać R4 (jeśli tak to jaki i czy warto gazować)? 5. Czy lepszym wyborem do miasta będą auta z silnikami FSI, TFSI.