Skocz do zawartości

maleta91

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 116i 2.0 122km 2009

Osiągnięcia maleta91

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam. To mój pierwszy temat na forum - a za razem pierwszy problem (wcześniej byłem tylko obserwatorem i wiele czytałem na temat serii 1). Liczę na Waszą pomoc. :D Otóż od kilku miesięcy jestem posiadaczem BMW 116i z 2009roku (silnik n43b20 - 2.0l 122km). Z autem nie było na razie większych problemów - kupiłem go z Niemiec od pierwszego właściciela (stan licznika 85tys.) Oprócz standardowych wymian (oleje, płyny, filtry) miał czyszczony (wypalany) katalizator NOX (po miesiącu od zakupu - zaczęły wyskakiwać błędy). Auto bezproblemowo jeździ - ma moc (wyraźnie lepszą po wyczyszczeniu katalizatora NOX) - pali ok. 8,5l w mieście (prawie wyłącznie miasto + krótkie trasy): występują jednak 2 niepokojące problemy: 1. od czasu do czasu na 3 lub 4 biegu (mając niskie obroty - gdzieś od 1,5 do 2,5 tys obr.) autem lekko szarpnie. Gdy szybko przyspieszam i obroty szybko nabierają wysokiego pułapu - objawy nie występują. Dodatkowo na biegu jałowym obroty potrafią (również nieregularnie co jakiś czas) zafalować (da się to odczuć bo lekko zatrzęsie) Oczywiście po wizycie u mechanika, błędów brak - "jeśli się nie nasila to jeździć" uwielbiam takie odpowiedzi. Jak myślicie, gdzie szukać przyczyny - bardziej świece, cewki, spalanie ? czy raczej układ wydechowy? katalizatory? czujnki? (przymierzam się do wymiany świec więc jedną opcję i najbardziej oczywistą do sprawdzenia będzie można wykluczyć. Być może NOX i jego przeczyszczenie nie za bardzo przyniosło rezultaty - i z tego co czytałem trzeba będzie przygotować się na jego wyłączenie. 2. temat drugi już bardziej osłuchowy. Otóż od pewnego czasu zacząłem się bardziej przysłuchiwać silnikowi. Z rozgrzanego silnika (zwykle po przejechaniu dłuższej trasy) zaczęły wydobywać się oto takie dźwięki stukania (pukania): Dźwięki najbardziej słychać w okolicy przepustnicy, przepływomierza. Naczytałem się o wielu możliwościach (silniczek krokowy, czujnik spalania stukowego, przepływka) - czy ktoś może domyśla się co to jest lub miał podobny przypadek? W jednym z tematów (o podobnych stukach) ktoś stwierdził, że to jakieś odpowietrzenie układu paliwowego i musi tak stukać. Jestem ciekaw Waszych opinii PS. Na filmie stuki słychać bardzo wyraźnie ( i to w sumie dobrze ale w rzeczywistości są cichsze i trzeba wyjść z samochodu żeby je usłyszeć) Silnik na filmiku pracuje jakby diesel, ale pewnie to wina mikrofonu w telefonie i garażu :shock: Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.