
mack800
Zarejestrowani-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E39 525i Touring 2002 M-Pakiet
Osiągnięcia mack800
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Buckey - Gratuluję pomysłu z przerobieniem odmy i filmu. Ja u siebie w celu wypróbowania odłączyłem tylko obydwa przewody od "grzebienia" a 2 krućce "grzebienia" zaślepiłem szczelnie. Odczułem lekko stabilniejszą prace i samochód ma więcej mocy na niskich obrotach. Przewody od Separatora zostawiłem wolno i wydobywa się z nich trochę "pary olejowej". Przejechałem tak ok 100 km w tym jeździłem też 180km\h a więc wysokie obroty. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów ani wycieków oleju z otwartych przewodów. Może mnie ktoś uświadomić czy jazda w ten sposób bez podciśnienia w skrzyni Korbowej może mieć jakieś negatywne skutki ? Tutaj fotka prowizorycznego zaślepienia: https://zapodaj.net/2701ccf900805.jpg.html
-
bambusfly cieszę się że odczułeś w końcu radość z jazdy :) Jedyny który uwierzył, że nie jestem akwizytorem sprzedającym pedały od automata:) no i jeszcze Buckey. W ramach ciekawostki u mnie Inpa reaguje na Wciśnięcie kick down dodatkowymi kilkoma stopniami podglądać parametr wychylenia pedału gazu. Czyli guziczek mechaniczny jest tylko ogranicznikiem. Jak wcześniej napisaliście liczy się tylko wartość sygnału z potencjometru. Podczas jazdy czy kikc down wciśnięty czy nie wg mnie ciągnie tak samo. Różnica organoleptycznie jest niezauwazalna lub nie ma wcale.
-
Dziś natchniony powiększonym odbojnikiem pedału sprzęgła wykonanego przez Buckey'a poeksperymentowałem z czujnikiem sprzęgła. Jako że moje sprzęgło jest już co by nie powiedzieć podjechane w stosunku do nowego i "bierze" wyżej postanowiłem spróbować podnieść pozycję czujnika sprzęgła w stosunku do cylindra pompy sprzęgła. Zamontowałem go na trytce obok jego oryginalnego miejsca zamocowania. Pozycje (jak wysoko go ustawić) ustaliłem na podstawie INPY (w digitalach) wartośc czujnika sprzęgła tak aby było na granicy i po minimalnym dotknięciu pedałlu zmieniło się na clutch On a zarazem nie dawał sygnału przez przypadkowe wibracje. Wydaje mi się że jeszcze łatwiej samochód rusza i płynniej przy cofaniu i parkowaniu. Mam wrażenie ze jest trochę płynniej. Jeśli e46 ma taki sam czujnik jak e39 to warto spróbować. Potrzebna tylko trytka. Ciekawe jak zachowa się silnik przy ori pedale gazu. http://zapodaj.net/f534de88d84f1.jpg.html http://zapodaj.net/fae185bed98e1.jpg.html
-
W ramach ciekawostki mniej związanej z tematem zauważyłem że po odpięciu przepływki, podczas hamowania lewą nogą lub międzygazu ( pedał gazu wciśnięty równocześnie z hamulcem) sygnał z pedału gazu zostaje uznany za niewiarygodny i zlekceważony ( wciskasz do dechy a reakcji nie ma). Gdy przepływka jest podpięta, pedał gazu działa normalnie, a ECU notuje błąd - hamulec i gaz wciśnięte jednocześnie.
-
Panowie widzę, że coraz więcej ludzi zgłasza ten problem. Zanim wydacie kilka stów na Tuning-Box jeszcze raz polecił bym Wam na sam początek zainwestować te 40-50 zł na pedał od automata i sprawdzić czy to wystarczająco rozwiązuje Wasz problem. Ja preferuję sportowy styl jazdy i jak dla mnie pedał gazu z automata załatwił sprawę. Może ktoś w końcu spróbuje i potwierdzi że nie był to "efekt placebo" czy siła wiary jak już ktoś na forum sugerował heh, lub podzieli się swoimi odczuciami ale w praktyce. Problem falowania i gaśnięcia przy parkowaniu i cofaniu zniknął u mnie w 90 % po wymontowaniu i gruntownym czyszczeniu krokowca i przepustnicy. Jest o niebo lepiej. Pojutrze planuję jeszcze wymanę uszczelniaczy tłoczków vanosów.
-
Najprawdopodobniej w pedale znajdują się 3 czujniki Halla. Jeden podstawowy i 2 w ramach uwierzytelniania parametrów z tego pierwszego. Trzeba by rozebrać pedał i obadac czy nie dałoby się tam coś "poprawić" po inzynierach:) może się pobawie i zrobię foty jak będę miał wolna chwile. Adamvfr750 ten box powinien u nas działać skoro oferują go również w niemczech. Piszą ze ma 18 różnych ustawień i ze na lodzie i deszczu zalecają ustawić w pozycji Off żeby miał opóźnienie. To ten sam co ja podałem we wcześniejszym poście tak? Bo firma widzę ta sama.
-
Cześć. Nagrałem dziś jeszcze jeden film z "lekkiego stukania w gaz na wolnych". Od 2:30 jest widok na pedał gazu. https://www.youtube.com/watch?v=h5skslngDUE Poza tym przypomniałem sobie o jeszcze jednej ciekawostce. Na niemieckim ebay'u oferowany jest Gaspedal-tuningbox, wpinany miedzy pedał a DME. Likwiduje on opóźnienia reakcji i jest to nawet regulowane w 18 stopniach. http://www.ebay.de/itm/Original-DTE-Pedalbox-3S-BMW-mit-elektrischem-Gaspedal-Chiptuning-DEMOBOX-/321646223264?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4ae39bdfa0 Czy działanie takiego boksu może potwierdzać ze parametry pedału gazu a nie tylko DME ma wpływ na opóźnienie ? Ja rozumuje tak: Czy tuningbox czyta w myślach kierowcy: Uwaga, kierowca za 0,1 sekundy będzie chciał podnieść moment obrotowy o 100 Nm, więc ja(tuningbox) wyślę już teraz sygnał do DME żeby oszukać mechanizm opóźnienia i w momencie wciśnięcia pedału przez kierowce moment akurat był na kołach? Nie, tuningbox dostaje sygnał z pedału i go jakoś wzmacnia(lub likwiduje czas zwłoki zainstalowany w pedale - jedna z opcji do rozważenia) wg danego algorytmu jednego z 18 do wyboru. Wyprzedzić momentu zadania DME sygnału wychylenia pedału chyba nie może, bo nie jest w stanie przewidzieć zamiarów kierowcy zanim ten rzeczywiście wciśnie pedał. To jedno z moich przypuszczeń, nie wiadomo czy sensowne. Co Wy o tym myślicie?
-
Buckey- tak Kickdown jest poza zakresem. Jego wciskanie nie powoduje żadnej reakcji. Pełny gaz jest już przed kliknieciem.
-
Aha, czyli chyba warto by sprawdzić czy w moim działa teraz funkcja "Cut Off" myślę sprawdzić czy czas otwarcia wtryskiwaczy wynosi 0 przy hamowaniu biegami lub jeździe na biegu z gazem w pozycji niewcisniętej np. ze wzniesienia. Gdzie to sprawdzić w angielskiej Inpie bo dopiero raczkuję z programem. Jak nazywa się ten parametr? A może da się przestawić coś w pedale manuala, może mechanicznie, lub jest regulacja czułości jakimś potęcjometrem? A podejrzewam ze po rozebraniu pedału z automata mógłbyś usunąć mechanizm kick down, jakaś zapadka tam pewnie będzie czy sprezynka z kulką. Gdzieś natknąłem się na wątek ze komuś się to w automacie zepsuło i miał kick down bez wyczuwalnego klikniecia. Albo jakiś zderzak podkleic gumowy jak mowisz.
-
Jutro przyobserwuje dokładnie co się dzieje przy delikatnym pykaniu w gaz. Rozumiem że to kłuci się z logiką bo skoro ori pedał na zimnym potrafi dobrze reagować, to wynika że opóźnienie realizowane jest przez sterownik silnika, a sam rodzaj pedału nie powinien mieć na to wpływu. A jednak u mnie i u kogoś z niemieckiego forum ma.
-
Żadna wtyczka się nie zsunęła, aż takiej ingerencji nie potrzeba przy wymianie pedału gazu. Tempomat działa a obroty nie rosną przy wysprzęgleniu. Jeśli kogoś drażni opóźnioną reakcją na gaz to może zainwestować 50 zł i spróbować. Czy efekt każdego zadowoli - nie wiem. Oczekiwania i odczucia to parametry względne. Ja podałem info jak u mnie się udało i to rozwiązanie pasuje mi w 100 procentach. Musze jeszcze obadac czy jakieś błędy w sterowniku się nie zapisały z tego powodu.
-
Ja założyłem tylko inny pedał gazu oczywiście razem z czujnikiem jego położenia ( to co trzymam w ręce w pierwszym filmie). U mnie trzeba było jeszcze trochę "przerobić" gniazdo wtyczki przy nowym pedale gazu bo nie wchodziła. do tego użyłem nożyka do tapet i śrubokręta wycinając takie przegródki zabezpieczające. Wszystko zobaczysz jak oglądniesz pedał. Nie wiem tylko od jakiego modelu jest ten mój który założyłem ale chyba można by sprawdzić po numerze części widocznym w filmie. Być może musi być od jakiegoś konkretnego modelu.
-
Trzeci filmik trzeba oglądać na głośnikach bo na laptopie nie słychać nic ważnego .
-
Cześć wszystkim! Nagrałem dziś 3 filmiki dla zainteresowanych historią z "pedałem z automata" :D Kangur jest dalej szczególnie z włączoną klimą ale trochę łatwiej go wyczuć. (To chyba kwestia zużycia podzespołów sprzęgła i koła dwumasowego ). Podczas parkowania, ruszania i cofania pod górkę, nadal nieidealnie. Łatwiej operować gazem, mocą i obroty nie falują ale nadal nie da się robić tego bez myślenia o tym. (To tłumaczę sobie że może są jakieś niedociągnięcia w silniku jak: dolot, odma, czujniki wałków, Vanos itp. Nie sprawdzałem jeszcze tego bo auto mam dopiero od miesiąca.) Poza tym jestem zadowolony przy każdym muśnięciu gazu :D Oto linki do filmików: https://www.youtube.com/watch?v=1qq2H-SPA7A https://www.youtube.com/watch?v=kY88Ln7-cBA https://www.youtube.com/watch?v=Ow-AvuD1tTM
-
adamvfr750 - Tak, to ten wątek na niemieckim forum który podałeś.