Skocz do zawartości

Maciek_T

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    W oczekiwaniu na F36 428i 2015

Osiągnięcia Maciek_T

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Pilne pytanko, ma ktoś w okolicach śląska zamontowany wydech M Performance dedykowany do 428i? Miałem okazję posłuchać wersji 35i w aucie 428i, ale brakuje mi porównania wobec dedykowanego. Autko w tym tygodniu do odbioru, czas podjąć ostateczną decyzję.
  2. Wizualnie bardzo dobre wrażenie (zwłaszcza do białego nadwozia) robi przedni spojler M Performance, prawie się zdecydowałem, jednak mam jeszcze jedną wątpliwość... Jestem ciekaw czy ktoś z Was ma zamontowany w swojej czwórce? Czy są problemy przy parkowaniu? Przyznam się szczerze, do tej pory nie zwracałem uwagi na wysokość krawężników, ale w przypadku tego spojlera przy dojazdach zdecydowanie trzeba będzie. http://www.turnermotorsport.com/image/body/51192334548.jpg
  3. Odnośnie do powyższego pytania, takie samo zadałem kilka dni temu w ASO. Potwierdzam, że jest to ten sam dyfuzor tylko pomalowany bądź ostatecznie oklejony folią. Nie ma w M Performance dyfuzorów w kolorze karoserii (nawet częściowo). Jutro wybieram się do BM w Katowicach posłuchać tłumików, coś czuję, że w moim odbieranym za tydzień 428i również usłyszymy tłumik M Performance z 35i :)
  4. Coś więcej na ten temat ? Z ciekawości podbijam. Jeśli nie na forum to proszę o PW.
  5. ladaca, czy zdecydowałeś się ostatecznie na ACS? Czy rozwiałeś kwestię gwarancji? Pytam, ponieważ sam w tym miesiącu odbieram swoje nowe 428i (choć bez xDrive, bo w moim mniemaniu BMW musi zamiatać dupą ;) i również zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, choć tak jak Ty mam mnóstwo obaw. Z pewnością na początku będę chciał oswoić się z fabrycznym 254KM, ale wiem, że chwilę później będę już intensywnie myślał o zwiększeniu mocy. Odnośnie do tańszych i nieautoryzowanych rozwiązań, trochę się boję, że w odczuwalny sposób będą wpływać na trwałość silnika i koniec końców utrudnią odsprzedaż auta po czasie. Odnośnie do ACS, to rzecz o której nigdzie nie przeczytałem w tym wątku, ale pytając o wpływ na żywotność silnika, ekspert z salonu BMW poinformował mnie, że ACS generalnie "uaktywnia" się tylko gdy dodatkowa moc jest potrzebna, natomiast przy spokojnej jeździe wyjściowe parametry silnika nie zmieniają się, moduł jest tak jakby nieaktywny. W stosunku do innych rozwiązań ma to oznaczać m.in. również oszczędności w spalaniu... z jednej strony ktoś kogo stać na 428i i chce podnościć 245KM, powinno być stać na dodatkowe litry, z drugiej strony literek do literka i przy jakimś konkretnym przebiegu finalny koszt ACS amortyzuje się w stosunku do alternatywnych rozwiązań. Podobno również ACS nic nie wniesie do pracy silnika jeżeli silnik i olej nie ma optymalnej temperatury, bez względu na to jak impulsywnie i namiętnie molestujemy pedał gazu. Tyle teorii od sprzedawcy, który żyje ze sprzedaży. Czy ktoś z użytkowników jest w stanie odnieść się do tych faktów?
  6. Pociesze Cię... Tychy & Katowice ;-) Postaram się jednak dopakować parę paści z M Performance, co byś się klonem czuć nie musiał. Jedynie gdy będę Cię mijał, zwolnię troszkę na chwilę, co by Ci się micha za bardzo nie cieszyła :lol: (tak jak mi codziennie na samą myśl o dacie odbioru).
  7. Tego się obawiałem, że zdania będą równie podzielone co moje wewnętrzne głosy. Serce podpowiada „tak”, rozum i troska „nie”. @--==maly==-- Możliwość zrobienia innej bieli w indiviudalu była, aczkolwiek poza sporą dopłatą do samego lakieru/indiviudalu (co byłbym w stanie ponieść), dochodzi fakt zupełnie mniejszych możliwości rabatowania samochodów branych w ramach oferty indiviudal. Czyli poza dopłatą za lakier musiałem się liczyć z obniżką rabatu na całej konfiguracji… suma summarum jak liczyliśmy ze sprzedawcą wyniosłoby mnie to łącznie około 25 tyś więcej za auto z tytułu lakieru. Troszkę za dużo. Sprzedawca dodatkowo przestrzegł, że w przypadku rysy czy innych uszkodzeń zrobienie tylko jednego elementu z lakierem individual to wydatek lekko kilku tysięcy. Sam sprzedawca odwodził mnie od tej opcji, sugerując rozwiązanie z folią. Osobiście polecił firmę, w której rzekomo sporo ich klientów okleja auta i wszyscy są zadowoleni, żadnych skarg i negatywnych opinii nawet po dłuższym czasie. Z resztą ową firmę założył gość który przez kilkanaście lat pracował na częściach w tym samym salonie BMW. Miałem okazje zobaczyć jedno auto zrobione przez nich, i przyznam szczerze jakość najwyższa i gdyby nie moja posiadana z uprzedzeniem wiedza o folii, mógłbym pomyśleć, że to lakier. @GuitarMike „Niektórzy” niespecjalnie mnie interesują. Dla mnie istotne, abym ja się dobrze czuł w aucie, i wiem, że kolor matowy cieszyłby mnie bardziej. Z drugiej strony logika i troska o samochód podpowiada by nie grzebać za dużo. @mlody_d Pewnie każdy wolałby mieć zniszczoną folię niż lakier. Przecież zawsze fajnie ściągnąć folię i mieć nówkę auto, prawda? Przyznam jednak szczerze, kwestią zabezpieczenia lakieru kompletnie się nie kieruję. Wiadomo, że lakier zawsze może się uszkodzić w trakcie użytkowania. Troszkę jednak bez sensu wydaje mi się kupować auto i całe życie chcieć trzymać je pod kloszem. Mądre powiedzenie mówi, żeby w życiu kupować to, na co naprawdę nas stać. To znaczy, że w aucie chcę czuć się swobodnie, a nie martwić się 24h na dobę czy coś się nie stanie. Ten przykład przypomina mi trochę dzieciństwo, gdzie wszyscy w domach mieliśmy fajne markowe piłki, ale nikt nie chciał ich zabierać z domu na boisko. W moim przypadku chodzi tylko i wyłącznie o efekt wizualny, a nie fakt by zabezpieczyć lakier pod folią. Oczywiście jednak obawiam się o drugi biegun sprawy… to znaczy, że sama aplikacja folii jeszcze przed pierwszym kilometrem mogłaby „na moje własne życienie” uszkodzić lakier/auto. Aż tak wyluzowany nie jestem by nie bolały mnie oczy po wtopie na samym początku. Odnośnie do sugestii, aby wybrać porządnego wykonawcę, w przypadku decyzji na „tak” jest to dla mnie oczywiste, o czym wspomniałem już na wstępie. Wypytałem o koszt kilka firm najwyżej zlokalizowanych w Google, rozstrzał duży, różnice sięgają 2-3 tyś, ale jeśli się zdecyduję, oczywiście nie zamierzam kierować się ceną. Już na poziomie zapytania ofertowego pytałem również o producentów folii które stosują, gwarancję itp. Będę wdzięczny za kolejne opinie, zwłaszcza ludzi którzy otarli się o temat w praktyce! Ps. Poza wspomnianymi czarnymi nerkami i naklejkami na progi widocznymi na zdjęciach powyżej, planuję również kilka innych dodatków M Performance, m.in. Spojler tylny, spojler przedni ze spliterem. Lusterka w kolorze czarnym – klasycznie i powszechnie, a jednak również kusi. Jedynie nad dyfuzorem tylnym mocno się waham. Jego kształt wydaje mi się już lekko przekombinowany (poniżej przykładowe zdjęcie dla wersji 428 – z dwururką po jednej stronie). http://i62.tinypic.com/346u9hu.jpg
  8. Wyobrażacie sobie taki scenariusz? Zamawiacie konfigurowane pod siebie, całkiem nowiutkie 428i i… przed pierwszym kilometrem oddajecie do zmiany koloru folią? Już tłumaczę: ponad dwa tygodnie temu zamówiłem BMW 428i, który obecnie jest w fazie produkcji. Uparłem się na kolor biały i za nic zdania nie zmienię. Problem w tym, że przy nadwoziu Gran Coupe z M-pakietem jedyny możliwy rodzaj bieli to najzwyklejsza „biel alpejska” która nie powala mnie na kolana. Natomiast od dłuższego czasu zakochany jestem w kolorach mat/satyna/frozen i chętnie w takim widziałbym moją bawarską perełkę. Co myślicie o pomyśle oklejenia nówki 428 folią? Mam rozdwojenie jaźni i potrzebuję opinii z zewnątrz. Z jednej strony przewidywany efekt bardzo spasowałby w mój gust. Z drugiej strony nie jestem przekonany do oklejania auta folią, zwłaszcza nówek za takie pieniądze. Pomijając oczywisty fakt, iż należy wybrać odpowiedni i profesjonalny warsztat, obawiam się o jakość takiego rozwiązania, obawiam się samego faktu demontażu i montażu… poza tym sam fakt iż jest to folia… spotkałem się nawet z taką opinią: „oklejanie auta folią jest jak farbowanie włosów u facetów – może ładnie wygląda, ale…”. Z drugiej strony przeglądam różne realizacje na stronach wykonawców takich usług, i widzę, że ludzie całkiem śmiało oddają tam swoje zabawki i to zdecydowanie droższych marek typu Porsche, Ferrari, Bentley itp. Wizualnie super, skarg też nie widzę. Jaka jest Wasza opinia? Nie mam doświadczenia i rozeznania w temacie. Czy warto bawić się w folię aby zamieć… kolor biały na biały? ;) Dla pełnego poglądu, moja konfiguracja wygląda z zewnątrz niemal identycznie jak konfiguracja z sąsiedniego tematu, więc posłużę się zdjęciami użytkownika tedibear (mam nadzieję, że się nie pogniewa). Dokładnie ten sam kolor, przyciemnione szyby, czarne ramki, te same felgi, niebieskie zaciski, nerki również będą czarne na akcesoriach M Performance, brak emblematu modelu, jedyna różnica jaką dostrzegam, to fakt szyberdachu w mojej konfiguracji (wiem, wiem, nie krzyczcie). http://zapisz.net/images/361_image.jpg http://zapisz.net/images/806_wp_20150603_19_13_02_pro1.jpg http://zapisz.net/images/494_wp_20150603_19_13_24_pro1.jpg Ps. Dla zainteresowanych zakupem serii 4: wstępne informacje mówiły o okresie oczekiwania 10-12 tygodni. Ostatecznie samochód zamówiony ostatnich dniach maja będzie w połowie lipca w Polsce, kilka dni później gotowy do odbioru w salonie na Śląsku. Realny okres oczekiwania od zamówienia do wydania: ok 7-8 tygodni.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.