Skocz do zawartości

lukiblack

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46

Osiągnięcia lukiblack

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. lukiblack

    Opadająca szyba tylna

    Koledzy... nie lubię poniedziałków z wzajemnością. Dzisiaj wysiadł mi cały panel nawiewu/klimy. Całt ten elemnt kokpitu nie działa wraz z wyświetlaczem. Oczywiście sprawdziłem bezpieczniki - wyglądają na dobre. Myślę o wymianie ich mimo wszystko dla wyeliminowanie tej przyczyny. Doczytałem jeszcze o istnieniu drugich ukrytych bezpieczników z tyłu - dostałem się do nich ale niestety nie mam pojęcia jak zabrać się za ich diagnostykę - ? Może w tym samym miejscu znandę powód awarii tylnej szyby? Są także gdzieś pod ręką kolorowe przekaźniki na 3 bolce - czy ktoś zna schemat które za co są odpowiedzialne i jak określić ich stan? Jak zwykle wdzięczny za każdą pomoc...
  2. lukiblack

    Opadająca szyba tylna

    Tak też zrobiłem. Rozebrałem tapicerkę drzwi wypiąłem silnik od podnoszenia szyby i podałem napięcie - szybę podciągnąłem i nie podpiąłem znowu silnika. Obecnie celem napraw jest by po naciśnięciu przycisku podnoszenia szyby usłyszeć kliknięcie w panelu komfortu. Co może się popsuć między bezpiecznikiem a panelem komfortu?
  3. lukiblack

    Opadająca szyba tylna

    Reasumując. Wierzę że impuls jest przekazany przez guzik i zanika w drodze do bezpiecznika lub między bezpiecznikiem a panelem komfortu. Jak dowiedzieć się jakie podzespoły są na tej drodze? Czy istnieje sposób by zamknąć szybę (dając napięcie na silniczek od podnoszenia szyby?) i na jakiś czas odłączyć ją od układu? W obecnej chwili mam otwartą szybę i przyznam szczerze chciałbym tą sytuację zmienić szybciej niż znaleźć przyczynę usterki. Ktoś? Coś?
  4. lukiblack

    Opadająca szyba tylna

    Mwchanizm szyby sprawny - oprócz faktu że podniósł szybę tuż przed ostateczną śmiercią to jeszcze brak dzwięku w panelu komfortu po naciśnięciu przycisku świadczy że sygnał do panelu komfortu wogóle nie dociera - wcześniej obstawiałem że dociera ale płytka panelu jest uwalona. Wymiana bezpiecznika w drugiej szybie która była w identycznym stanie również świadczy że przyczyną nie jest mechanizm szyby - do niego nie dochodzi prąd po naciśnięciu przycisku.
  5. lukiblack

    Opadająca szyba tylna

    Czołem koledzy! Miałem nadzieję że uda mi się samemu naprawić taki z pozoru błachy problem... ale nie, nie udało mi się. Zacznę od Adama i Ewy.. BMW e46 sedan 318 benzyna. Kilka tygodni temu w trakcie jazdy opadła mi szyba tylna prawa. Odruchowo nacisnąłem guzik i ją podniosłem. Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie w trakcie tej samej jazdy. Usterka ewoluowała bo później już nie za każdym razem mogłem podnieść szybę. Jako że nie miałem czasu na grzebanie zastosowałem "Marianowe" rozwiązanie tj. Zaklinowałem guzik na podnoszeniu szyby. W poniedziałek niestety nastąpiła zmiana reguł gry, szyba opadła do podłogi i już nie powstała. Tj. Powstała raz kiedy wypiąłem guzik przy drążku zmiany biegów i wpiąłem go na nowo - to był ostatni raz kiedy szyba dawała oznaki życia. Poczytałem że usterka może znajdować się w panelu komfortu wewnątrz schowka. Temat był mi znany gdyż lata temu rozwiązałem tam objaw samo-zamykającego się auta - z sukcesem wyczyściłem styki i działa do dziś. Niestety, metoda ta nie pomogła na tylną szybę. Co więcej udało mi się przy okazji uwalić 2 kolejne - tj. nie reagują na przyciski. Wniosek miałem jeden - coś nabroiłem i panel komfortu do kosza. Znalazłem nowy na allegro o tych samych numerach, wyglądający na zachowany w dobrym stanie. Przyjechał dzisiaj, założyłem i... bez zmian. 3 szyby dalej zamrożone w tym jedna opuszczona. (Pyt. Poboczne, brak otwierania i zamykania z pilota po zmianie panelu komfortu to kwestia kodowania kluczyka prawda?) Następny pomysł - może to bezpieczniki? No i tutaj pojawiło się światełko nadziei bo wymieniając upalony bezpiecznik nr 71 odzyskałem lewą szybę tylną. Sprawdziłem bezliecznik 48 wygląda że jest ok, natomiast drugi bezpiecznik do przednich szyb tj. 49 wzbudził moją ciekawość. Pozostałe od szyb tj. 71 i 48 to bezpieczniki zielone 30 amperowe a bezpiecznik 49 jest pomarańczowy 5 amperowy - czy tak ma być? Czy u was też tak jest? Wyciągnąłem go żeby zobaczyć czy nie jest spalony i... auto zaczęło wyć... umieściłem go więc z powrotem na miejscu. Doradzcie mi proszę co może być przyczyną... już jestem zmęczony szczerze mówiąc jeżdżeniem z folią w miejscu szyby :( Dzięki wielkie za każdą pomoc, Pozdrawiam
  6. Witam, Czasu trochę minęło i z problemem się uporałem. W moim przypadku problem był bardzo prozaiczny ale niestety dla nie wprawnego oka ciężki do wychwycenia. Bagażnik oczywiście udało się otworzyć za pomocą elementu nazywanego drążek połączeniowy który wygląda tak Jak widać na zdjęciu element ten ma taki cieniutki "wichajster" i na zdjęciu jest on odgięty w bok - myślałem że taki był zamysł twórców - nic bardziej mylnego. Ów "wichajster" powinien być włożony na wcisk w dolną część elementu, jak widać na tym zdjęciu . Dzięki temu dopiero trzyma przełącznik zamka bagażnika i można otworzyć go zarówno z kluczyka jak i przez drążek połączeniowy z wnętrza bagażnika. Ostatecznie po umieszczeniu elementu na miejscu bagażnik otwiera się z kluczyka 10/10 bez problemów. Teraz tylko pozostaje mi u porać się kabelkami w klapie żeby można było otwierać z kluczyka i przycisku ;) Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu, Pozdrawiam
  7. Witam, Nigdzie nie znalazłem filmiku ani informacji w jaki dokładnie sposób należy użyć elementu nr 12 by otworzyć klapę bagażnika. Jasne że jest możliwość odkręcenia tego zamka, niestety ale tylko przy otwartej klapie - śruby są od spodu niestety. Odkręcenie zamka w sumie rozwiązało by problem bo klapę można wtedy podnieść a sam element nr 13 rozkręcić na części pierwsze w razie awarii. Wlezę tam jutro jeszcze raz i obejrzę czy aby na 101% nie da się tego jakoś odkręcić. Edit: chyba moje starania spełzły na niczym, na zdjęciu z linku widać w którym miejscu są śruby :duh: https://cdn4.pelicanparts.com/techarticles/BMW_Z4M/64-BODY-Trunk_Lock_Cylinder_and_Latch_Replacement/images_small/pic07.jpg
  8. Witaj, Dzięki wielkie za odpowiedz. Temat z listwą to był mój pierwszy pomysł, natomiast poczytałem w necie i prawie każdy kto miał z tym problem wpadał na ten sam pomysł - nie przeczytałem o nikim komu by się ta sztuka udała - dlatego sam nie próbowałem. Trzeba przyznać że nie wiemy : jakie napięciu jaki prąd podać. Boję się spalenia układu biorąc pod uwagę że chcę go jeszcze używać. Fakt faktem taki element nie jest drogi - myślę że spróbuję. Natomiast jeżeli chodzi o drugi trop - element 12, jest znaleziony, ciągnąłem dzisiaj za niego w jedną i drugą stronę, starałem się na wyczucie bo logicznym dla mnie było że ten element nie ma innego zadania niż tylko awaryjne otwarcie klapy bagażnika. Niestety jako że piszę z prośbą o pomoc - zamek ani drgnął. Słychać było jakby klikanie i odklikiwanie - czy jeżeli to był właśnie awaryjne otwarcie zamka to co to dla mnie oznacza ? Jaki element uległ uszkodzeniu oprócz wkładki w zamku - czy aby na pewno wkładka jest uszkodzona w takim razie ? Kurcze co raz ciekawiej się robi.
  9. Witajcie, Piszę z wielką prośbą o pomoc w otwarciu bagażnika w mojej BMW E46 2000r sedan przed liftem. Sytuacja wygląda następująco - wiązka kabli do zasilania bagażnika jest uwalona - nie działa ani otwarcie z pilota ani bezpośrednio z klapy bagażnika (na desce widnieje symbol otwartego bagażnika), sytuacja ta trwa od początku mrozów i nie miałem czasu żeby się tym zająć. Wczoraj po raz ostatni udało mi się otworzyć bagażnik z kluczyka... najprawdopodobniej poszła wkładka w zamku, klucz chodzi w prawo i lewo bez oporu, bagażnik zamknięty na amen. Jedyna opcja to otworzyć go od środka mechanicznie - pytanie jak to uczynić ? Już udało mi się: - przez futerał na narty udało mi się rozłożyć siedzenia - rozmontowałem podsufitkę klapy bagażnika - mam dostęp do mechanizmu Niestety ale nie ma tam żadnego druta który sugerował by że można nim zwolnić blokadę zamka. Możecie mi podpowiedzieć jakie mam teraz opcje ? Oczywiście jak tylko otworzę bagażnik to zajmę się kablami (może któryś z szanownych kolegów ma patent jak bez lutowania połączyć te kabelki tak żeby nie było powtórki co 3 miesiące ? ) a następnie udam się do machera od zamków. Byłem już z tym tematem u gościa który otwiera zamki za $$$, i zapłacił bym gdyby zajął się kompleksowo, niestety zostałem odesłany z poleceniem powrotu po opróżnieniu bagażnika - skoro już wykonałem 90% roboty to wolę zrobić to sam - z waszą pomocą mam nadzieję. Będę wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam
  10. Witam, Możecie doradzić jak wymontować klapkę schowka pod panelem klimy w e46 ? Sam schowek wymontowalem ale nie wiem jak ugryźć temat klapki - moze pomalowac to w całości razem z ramką ? Pozdrawiam
  11. Witam, Przymierzam się jednak do zakupu tego auta, jutro będę wiedział jak to było z przebiegiem. Oglądałem kilka aut i żadne nie wyglądało tak dobrze - w środku jak i pod machą. Sprawdziłem : kopuły przednie i podłużnice - nie widać rdzy ani ingerencji mechanika, silnik pracuje równo i cicho, nie ma piany w oleju po wygaszeniu, progi nie gniją, światła awaryjne i wszystkie guziki działają – szyberdach także. Byłem oglądać z kolegą mającym od kilku lat E46 - coś już tam wymieniał, sam i z mechanikiem. Nie przyczepił się do niczego oprócz widocznego użycia haka w przednim zderzaku - widać że ten plastik był wyciągany - można przypuszczać że był albo na lawetę wciągany albo holowany. Możecie mi doradzić na co jeszcze mam zwrócić uwagę oglądając auto po raz kolejny i przy jeździe próbnej ? Pozdrawiam
  12. lukiblack

    Kierownice w e46

    Witaj, Oczywiście zgadzam się z Tobą w 100%. Mnie również podoba się bardziej 3 ramienna kierownica i jakbym miał inną to pewnie też bym wymienił. Interesuje mnie jednak jakie auta miały montowane seryjnie jaką kierownice. Pozdrawiam
  13. lukiblack

    Kierownice w e46

    Witam, Jako że od kilku tygodni poszukuję swojej E46 i widziałem dużo ofert mam pewne wątpliwości dotyczące kierownicy. Przy jednym z tematów drodzy koledzy odradzili mi jedno auto z zaznaczeniem iż kierownica nie jest od tej wersji auta (lift). Pomyślałem sobie ok- taki tam niefart i tyle. Przeglądając jednak nowe ogłoszenia straciłem już całkowicie rozeznanie która kierownica była w której wersji E46. Na rynku jest tak wiele aut mających ten sam rocznik i różne kierownice że aż strach pomyśleć że w tylu autach było coś majstrowane. Założyłem temat bo nie mogłem znaleźć w internecie jednoznaczynch informacji na temat kierownicy w E46. Znalazłem w internecie zdjęcia kierownic które widuję w ogłoszeniach. Znajomy ma np. E46 z kierownicą która wg. tego co sugerowaliście powinna być w poliftowej wersji a ma auto od pierwszego właściciela - osobiście kupował u niemca. Stąd moje pytanie - czy każdy błąd kierownica vs wersja musi oznaczać dzwon i ingerencję w układ kierowniczy ? Kierownice które widać zarówno w przed liftach jak i autach po 2002 roku. 1 - http://images48.fotosik.pl/244/e241986e63b0f5ad.jpg 2 - http://images49.fotosik.pl/353/af99fd269faeb2a1.jpg 3 - http://www.impee.co.uk/shiny_steeringwheel/bmw%20e46%20shiny%20steering%20wheel%206.jpg 4 - http://img30.staticclassifieds.com/images_tablicapl/220830635_1_644x461_kierownica-bmw-e39-e36-e46-e38-i-inne-sokolka.jpg Proszę o informację, który numer oznacza jaką wersję - przed liftem / po lifcie. Czy są ustępstwa od reguły - czy można było kupić np. wersję po lifcie z przed liftową kierownicą - sportową itd. ? Proszę o wypowiedź znawców tematu. Pozdrawiam
  14. Witam, Czytam cały czas forum i większość z was doradza silniki R6 do bmw - dlatego postanowiłem poszukać auta z taką jednostką - poczytałem że N42 ma problem z napinaczami rozrządu - liczę się z ich wymianą ale znalazłem na forum jak opisywał kolega że to już nie taki olbrzymi koszt jak się zrobi w porę. Czy ktoś podzieli się opinią jak współpracuje z gazem ? Rozkodowany vin Vehicle information ======================================== VIN: WBAAY71030FZ49735 Type code: AY71 Model: 318I (EUR) E-F-R series: E46 4FL Series: 3 Type: LIM Steering: LL Doors: 4 Engine: N42 Displacement: 2.00 Power: 105 (143 hp) Drive: HECK Transmission: MECH Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC Upholstery code: H9AT - STOFF JACQUARD/A Prod.date: 2002-10-07 S210 Dynamic stability control III S240 Steering wheel, leather S320 Deleted, model lettering S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior rear-view mirror with auto dip S441 Smoker package S465 Through-loading system S473 Armrest front S508 Park Distance Control (PDC) S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S550 On-board computer S660 Radio BMW Reverse (C42) L801 NATIONAL VERSION GERMANY S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German P972 Comfort package http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-benz-100-oryginal-serwisaso-niemcy-ID4p9TmZ.html Jak wam się wydaje ta oferta ? Widzę że kierownica jest po liftowa - czyli dobrze. Pozdrawiam
  15. Witam, Mam nadzieję że w końcu znajdę jakąś wersję godną zakupu ;) kolejna e46 do oceny Dekodowany VIN: Vehicle information ======================================== VIN: WBAAY31020KP02268 Type code: AY31 Model: 316I (EUR) E-F-R series: E46 4FL Series: 3 Type: LIM Steering: LL Doors: 4 Engine: N42 Displacement: 1.80 Power: 85 (116 hp) Drive: HECK Transmission: MECH Paint code: 430 - OXFORDGRUEN 2 METALLIC Upholstery code: H9AT - STOFF JACQUARD/A Prod.date: 2002-02-20 S210 Dynamic stability control III S240 Steering wheel, leather S274 BMW light alloy wheel, double spoke 53 S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior rear-view mirror with auto dip S434 Interior surface aluminium S441 Smoker package S465 Through-loading system S473 Armrest front S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S550 On-board computer S660 Radio BMW Reverse (C42) S785 White direction indicator lights L801 NATIONAL VERSION GERMANY S818 Battery master switch S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S915 Omission of outer-skin preservation P972 Comfort package Co myślicie, warto jechać 60km żeby obejrzeć ? http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-sliczna-bunia-z-niemiec-oplacona-ID4pa6rp.html#fb9bd59d0d Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.