Skocz do zawartości

zindjan

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zindjan

  • Urodziny 18.06.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F10 2.0d 2014

Osiągnięcia zindjan

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Taka ciekawostka. Po podłączeniu takiego urządzenia taki odczyt. Czy tak ma być?
  2. Witam. Tak, termostat wymieniłem na oryginał i jak już wyżej pisałem zauważyłem, że problem z wahaniem się temperatury jest nawet na małym obiegu. Temp dochodzi do np. 80°C i spada do 75°C Sprawdzałem kilkukrotnie kiedy temp jeszcze nie doszła do wymaganej (88°C) aby otworzyć termostat. Zatrzymałem samochód, maska w górę sprawdzam wąż od dużego obiegu - zimny, a temperatura na wskażnikach raz wyżej raz niżej. Z tego co wiem tutaj nie ma drugiego termostatu jak w E60. Mam na myśli egr. Tam miałem też podobny problem z temperaturą i okazało się że duży termostat był okej, a termostat egr był do wymiany. Wymieniłem i było po kłopocie.
  3. Heja. Popatrzcie co się dzieje. Przejechałem autostradą około 20 km temperatura podczas jazdy ze stałą prędkością 87-90°C Zjechałem na chwilę. Zrobiłem postój około 5 minut. Podczas postoju temp książkowa. Ruszam, wyjeżdżam na autostradę a temp bach spada powoli z 88 do 83°C Jadę tak kilka kilometrów. Patrzcie co zrobiłem. Wcisnalem gaz do deski na kilka sekund i puscilem. Nagle temp wraca do takiej jak być powinna. O co tu chodzi… Film w linku.
  4. Witam. Problem jest następujący. Przy spokojnej jeździe po mieście temp cieczy i oleju (w ukrytym menu) wzrasta i np olej dochodzi do 100°C ciecz do 76 i nagle temp oleju spada do 88°C a cieczy do 68°C po czym zaczyna się podnosić aż w końcu olej dojdzie do 100 ale ciecz oscyluje pomiędzy 76- 84°C Podczas jazdy na autostradzie ze stałą prędkością temperatury są ok czyli olej 100°C a ciecz pomiędzy 87-90°C ale wystarczy tylko zwolnić do np zjazdu lub jechać z góry i temp cieczy spada poniżej 80°C max 75°C później znowu się podnosi. Zauważyłem że obie temp podnoszą się szybko i trzymają olej 100 a ciecz około 90 kiedy włącza się wypalanie. Ponadto ciężej osiągnąć prawidłową temp gdy na zewnątrz jest cieplej. Np przy 20°C Łatwiej jest przy 10°C Początkowo myślałem że to główny termostat więc go wymieniłem i teraz zauważyłem że dzieje się to samo ale nawet gdy jest on zamknięty na małymi obiegu temperatura cieczy waha się. Czy ktoś może dać jakiś pomysł co jeszcze mogę sprawdzić? Gdzie szukać przyczyny? Dzięki
  5. Witam. Wymieniłem ten nieszczęsny termostat egr i w końcu temperatura jest ok. Około 90°C ale spalanie nadal wysokie choć już nie 16 a 14l/100km. Na autostradzie ze stałą prędkością 120km/h zszedłem nawet do 5,5l Czy wyrzucenie dpf i wyłączenie egr może mieć wpływ na spalanie, akurat w tym przypadku na wyższe?
  6. Witam po długiej nieobecności. W grudniu postanowiłem wymienić olej. Zrobiłem to tzw. metodą dynamiczną. Wyraźna poprawa pracy skrzyni biegów była odczuwalna przy pierwszej jeździe. Lżej pracuje lewarek, biegi przełączają się płynniej, lecz efekt "poślizgu" o którym jest temat pozostał. Pan w serwisie jeszcze przed wymianą pytał dlaczego chcę to zrobić i kiedy powiedziałem, głównie dlatego że "skrzynia ślizga " On od razu zaznaczył że wymiana oleju może pomóc ale raczej ten "efekt" pozostanie. No i pozostał. Nie chciał nic więcej mówić. Nie bardzo to rozumiem. Czy ten typ tak poprostu ma? Dziwne...
  7. Witam. Mam podobne problemy z tym że na trasie na autostradzie przy stałej prędkości 130km/h komputer pokazuje 6,5l/100km natomiast podczas jazdy po mieście nawet 16l/100km. Wymieniłem główny termostat bo podczas jazdy po autostradzie z w/w prędkością temperatura spadała nawet do 67°C a po mieście podnosiła się do około 80°C Po wymianie pojechałem na test po autostradzie i nagle cud temperatura trzymała się na poziomie 82°C-85°C Było to jakieś trzy tygodnie temu. W tym tygodniu włączam czujnik z ukrytego menu, jadę po autostradzie odcinek 60km ze średnią prędkością 110km/h a tu znowu temperatura pomiędzy 67°C a 70°C Czy faktycznie termostat EGR może mieć wpływ na te wahania temperatury?
  8. Dzięki za info pozdrawiam
  9. Witam. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiego stukania? Samochód mam od roku i szczerze mówiąc nie zauważyłem tego objawu wcześniej. Ostatnio wymieniałem olej i coś mnie tchnęło żeby odkręcić korek wlewu oleju na włączonym silniku. A tu niespodzianka. Coś stuka... Kiedy kupiłem auto usunąłem DPF, EGR wyłączyłem i zrobiłem remap + zwiększenie mocy, ale chyba to nie ma wpływu na takie stukanie Poniżej załączam link. https://youtu.be/phRiHbWlp7M Dzięki
  10. Zafi. Nie kierowalem sie tylko opinia jednego mechanika. Spinacz2100 dziéki za podpowiedz co do stanu oleju z Twojej poprzedniej Bety. sprawdzé I ewentualnie sprobuje troche dolac. Dzieki wszystkim za dotychczasowa pomoc. Zycze Wesoych Swiat, smacznego jaja oraz mokrego Dyngusa Pozdrawiam
  11. No i właśnie. Komu wierzyć? Rozmawiałem z mechanikiem. Mówi że przy takim przebiegu jeśli olej nigdy nie był wymieniany ( bo nie wiem czy był wymieniany) nie powinno się go wymieniać bo można uszkodzić skrzynię. Nie wiem, nie znam się dlaczego tak może się stać. Również na forach są zwolennicy i przeciwnicy wymiany oleju. Czy ktoś wie co można uszkodzić przy wymianie oleju na nowy, jeśli ten nogdy nigdy nie był wymieniany a przebieg auta ma około 200k? Poziom oleju był sprawdzany na włączonym silniku
  12. Witam. Konwerter przetestowany. Obroty stoją w miejscu. Odkręcałem korek od wlewu oleju. I teraz pytanie. Czy po odkreceniu korka olej powinien się sączyć czy nie? U mnie się nie sączył dopiero po włożeniu palca był wyczuwalny. Tak jakby delikatnie poniżej otworu wlewowego. Trudno powiedzieć o ile niżej... Samochód był na podnośniku w warsztacie więc nie ma mowy o tym żeby nie był w poziomie. W instrukcji jest napisane że np po wymianie oleju trzeba nalać tyle żeby kilka kropel wypłynęło i dopiero wtedy zakręcić. Tylko czy np przy przebiegu 200k mogło trochę oleju ubyć. Skrzynia jest sucha. P.S. dzięki za instrukcje.
  13. Hej. Co do faktycznego stanu licznika nie jestem pewien w 100%. Szczerze mówiąc sceptycznie do tego podchodziłem podczas zakupu. No ale miłość jest ślepa ;-) Ściągnąłem osłonę skrzyni. Jest sucha, wycieków żadnych nie widać. Spinacz2100 jeśli możesz napisać lub wskazać gdzie mogę znaleźć coś więcej na temat testu konvertera to będę wdzięczny. Auto jest po lifcie i to co pisze Bogdan201 i guzior2 dokładnie odzwierciedla pracę skrzyni w moim samochodzie. Im zimniej tym dłużej trwa przejście w stan lockup. Zastanawia mnie tylko dlaczego tak się dzieje i czy wszystkie e60 530d mają taki objaw? Czytałem też na różnych forach że może to być spowodowane niskim poziomem oleju. Że nawet 200-300ml poniżej poziomu może mieć na to wpływ.
  14. Witam wszystkich. Pytanie dotyczy automatycznej skrzyni biegów w e60 530d 07' Przy jeździe( zazwyczaj porannej )przy nie rozgrzanym silniku(spokojnej jeździe) na odcinku do około 4 kilometrów lub kilku minut jazdy wyraźnie czuć ślizganie biegów 3 i 4. Obroty wzrastają, a samochód nie przyspiesza. Jak już wcześniej wspomniałem po kilku minutach lub kilometrach wszystko działa ok. Większe odczucie ślizgania jest bardziej odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych Co może być przyczyną takich objawów? Czy ktoś spotkał się z podobnym problem? Dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.