Witam, Pierwszy post na forum i z racji, że nie ma działu poświęconego BMW 2 zostawię posta tutaj, gdyż chodzi o silniki, które są również montowane w F30tkach. Chodzi mi głównie o opinie dotyczące silników w 228i oraz M235i. Samochody jak i konstrukcje silników dość nowe i mało co pisze na internecie, nawet na forach zagranicznych - poza tym za granicą sytuacja wygląda inaczej, tam większość śmiga do serwisu i mają gdzieś co im się sypie, a po gwarancji zamiana na coś innego. Mianowicie doszły mnie gdzieś plotki, ale nigdzie nie mogę ich potwierdzić, że silnik 28i boli to, że pęka albo łańcuch albo napinacz (nie pamiętam co dokładnie), natomiast o 35i nie słyszałem złego słowa. Ktoś może to potwierdzić albo dodać swoje pięć groszy do tematu? Aktualnie użytkuję Mk6 GTI, ale niedługo czas na przesiadkę i jest dylemat między Mk7 R a 228i czy też M235i. Nie powiem, ale wolałbym 28i ze względu na mniejsze spalania (chyba, że 3.0T od BMW to magiczna konstrukcja, której wystarczy powietrze do działania :D), ale trochę boję się o ten silnik - czy nie jest wyżyłowany i te w/w plotki, które słyszałem 2 czy 3 razy. Chciałem pytać o pomoc w wyborze między Mk7 a, dajmy przykładowo, M235i, ale na forum BMW mija się to chyba z celem... :D Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi! Edit: Jakby zajrzał tu jakiś moderator, to można przenieść do działu o jedynkach F20, bo nie pomyślałem o tym wcześniej...