Znalazłem coś takiego i sądzę że może się to przydać Jak wymienić łańcuch rozrządu w BMW 320d E46 M47TU Specjalne narzędzia =Narzędzie do ustawiania / blokowania wałka rozrządu - BMW nr 11 6 320. =Narzędzie do blokowania kół zamachowych - BMW nr 11 8 010 (wersja AT GM-5). =Narzędzie do blokowania kół zamachowych - BMW nr 11 8 182/11 8 183 (wersja AT 6HP-19). =Narzędzie do blokowania koła zamachowego - BMW nr 11 8 182/11 8 183/11 8 185 (wersja MT H). =Koło zamachowe koła zamachowego - BMW nr 11 2 300. =Zapadkowe sworznie napinacza łańcucha - BMW nr 11 3 340. Ogólne środki ostrożności =Odłącz przewód uziemiający akumulatora. =Usuń świece żarowe, aby ułatwić obracanie silnika. =Przekręcić silnik w normalnym kierunku obrotów (chyba, że podano inaczej). =Przestrzegać momentów dokręcania. =NIE obracaj wałem korbowym za pośrednictwem wałka rozrządu lub innych zębatek. =NIE należy obracać wału korbowego ani wałka rozrządu z usuniętym łańcuchem rozrządu. Demontaż / instalacja łańcucha rozrządu wymaga: =Demontaż głowicy cylindrów. =Demontaż miski olejowej. =UWAGA: Zapoznaj się z danymi technicznymi Autodata, aby poznać kolejność dokręcania i momenty obrotowe. =UWAGA: Sprawdź moment dokręcania w module danych technicznych. Procedury czasowe zaworów http://replace-timing-belt.com/wp-content/uploads/2015/09/How-to-Replace-timing-chain-on-BMW-320d-E46.png -Silnik w TDC na cylindrze nr 1. -Włożyć kołek rozrządu koła zamachowego [1] . -Upewnić się, że występy wałków rozrządu są ustawione w sposób pokazany [2] i [3] . -Zamontować wałek rozrządu / blokujący wałka rozrządu na wale rozrządu ssania [4] . -Upewnić się, że wyrównanie wałka rozrządu / narzędzie blokujące opiera się o głowicę cylindrów. =Zdemontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu / blokowania. -Zamontować wałek rozrządu / blokujący wałek rozrządu zdawczego na wałku rozrządu wydechu [5] . -Upewnić się, że wyrównanie wałka rozrządu / narzędzie blokujące opiera się o głowicę cylindrów. -Jeśli nie, wyreguluj wałki rozrządu w następujący sposób: =Trzymać wałki rozrządu kluczem sześciokątnym [6] . =Poluzować śruby koła zębatego wałka rozrządu [7] i [8] . =Upewnij się, że koła zębate wałka rozrządu obracają się swobodnie, ale nie przechylają się. =Upewnić się, że wlotowy wałek rozrządu wałka jest ustawiony w przedstawiony sposób [2] . =Jeśli to konieczne, wyreguluj położenie wału rozrządu ssania. =Zamontować wałek rozrządu / blokujący wałka rozrządu na wale rozrządu ssania [4] . =Upewnić się, że wyrównanie wałka rozrządu / narzędzie blokujące opiera się o głowicę cylindrów. =Przytrzymaj wałek rozrządu z kluczem na sześciokącie [6] . =Dokręcić śrubę koła zębatego wałka rozrządu w wozie [8] . Moment dokręcania: 20 Nm + 50 °. =UWAGA: Śruba koła łańcuchowego wałka rozrządu MUSI być używana tylko jeden raz. =Zdemontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu / blokowania. =Upewnić się, że klosz wałka rozrządu wylotowego jest ustawiony w przedstawiony sposób [3] . =W razie potrzeby dostosuj położenie wałka rozrządu wydechu. =Zamontować wałek rozrządu / blokujący wałek rozrządu zdawczego na wałku rozrządu wydechu [5] . =Upewnić się, że wyrównanie wałka rozrządu / narzędzie blokujące opiera się o głowicę cylindrów. =Przytrzymać wałek rozrządu wydechu kluczem sześciokątnym [6] . =Dokręcić śrubę koła zębatego wałka rozrządu wydechu [7] . Moment dokręcania: 20 Nm + 50 °. =UWAGA: Śruba koła łańcuchowego wałka rozrządu MUSI być używana tylko jeden raz. =Zdemontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu / blokowania. -Wymontuj sworzeń rozrządu koła zamachowego. -Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Sprawdź ustawienie zaworu. -Aby zablokować napinacz górnego łańcucha rozrządu: -UWAGA: Tylko górny napinacz łańcucha rozrządu może zostać zresetowany z założoną osłoną przedniego łańcucha rozrządu. =Wyjmij zaślepkę [9] . =Poluzować śrubę odciążającą ciśnienie oleju [10] . =Obracaj wałek wlotowy powoli, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby ścisnąć napinacz górnego łańcucha rozrządu. =Możliwy jest obrót wałka rozrządu za pomocą klucza sześciokątnego [6] . =Włożyć sworzeń blokujący napinacz łańcucha rozrządu [11] . -Aby zablokować dolny napinacz łańcucha rozrządu: =Zdjąć pokrywę łańcucha rozrządu. =Ściśnij tłoczek napinacza. Założyć sworzeń blokujący napinacz łańcucha rozrządu [12] . -Aby odblokować napinacze łańcucha rozrządu: =Usuń kołki zabezpieczające [11] i [12] . =Dokręcić śrubę zabezpieczającą przed ciśnieniem oleju [10] . =Załóż nową śrubę koła pasowego wału korbowego. Moment dokręcania: 100 Nm + 60 ° + 60 ° + 30 °. UWAGA: Wałki rozrządu mogą być montowane bez zaworów stykających się z tłokami, gdy wał korbowy jest ustawiony na 45 ° BTDC na cylindrze nr 1. Tu oryginał http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-chain-on-bmw-320d-e46/