Skocz do zawartości

m50b25 vs m52b25 - możliwości rozwoju


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do codziennej jazdy moc to nie wszystko. Jeśli tak modyfikacja, niszczy liniowość momentu, obniża go miedzy 2 a 3 tysiące, czyli w przedziale gdzie jeździ sie najczęsciej to nie wiem czy warto. No chyba ze zawsze kręcisz do 5-6 tysiecy obrotów...dlatego interesuje mnie jakiś wykres po takiej modyfikacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silniki M52b25 (jeśli tylko są w bdb stanie) mają prawie zawsze większą moc (moment niekoniecznie) od tego co jest określone jako seria (czyli 170 koni). Zazwyczaj na hamowni wychodzi +/- 175 koni.

 

5 niutonometrów to na prawdę nie dużo, najważniejsza sprawa to krzywa przebiegu momentu i mocy.

 

Tak na prawdę trzeba by auto shamowac przed zmianą kolektora i potem po wymianie i wtedy było by wiadomo, ile rzeczywiscie w tym samochodzie przybyło mocy/momentu.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3) w m52b28 podobnie jak powyżej

 

Jakie moce wyjdą z powyższych?

 

 

M52B28 + kolektor z M50B25 + remap daje powiedzmy 220 koni

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiadomo że najlepiej m52b28.

Ale jak odfiltruje lpg i totalne parchy to to nic nie zostaje.

 

No niestety o dobre 328 bardzo ciezko w Polsce, czy to w e36 czy e46. Sam szukałem 328, ale po pół roku sie poddałem i zadowoliłem się 323.

 

Co do róznic pomiedzy silnikami to 328 mają seryjnie wał korbowy kuty w przeciwieństwie do 323i.

Mnie akurat to nie robi róznicy, bo jeżdzę spokojnie i nie uzywam auta w sporcie , ale jeśli ktoś ma zamiar auto katowac, to moze jednak warto szukac 328i?

 

 

Do m52b25 dokładając kolektor dolotowy z m50b25 oraz kompletny wydech z m52b28 otrzymujesz moc b28 (okolice 192PS) z nieco mniejszym momentem obrotowym

 

można też kombinowac inaczej majac 323i: można wrzucić wymienić wał+korbowody od 328

 

 

Silnik M52 waży ok. 160kd, M50 ok. 195 kilo. To przekłada się na prowadzenie w zakrętach.

 

 

Ogólnie jak chodzi o moje zdanie: to kup auto w jak najlepszym stanie w załozonym przez siebie budżecie. Czy bedzie to 325i, 323i czy 328i, to już sprawa mniej ważna, skoro i tak z czasem zamierzasz silnik przebudowywać.

 

Ze swojego doswiadczenia wiem, że o 328i cieżko w sensownej kasie, z 325i też bywa ciężko bo to jednak auta starsze od 323/328.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M50B25 ma większe możliwości rozwoju wg. mnie. Raz że żeliwny więc mniej podatny na przegrzanie.

 

M50 też występwoał przynajmniej w 2 wersjach. Do 1992 roku był produkowany w wersji bez Vanosa.

Vanos w M50b25 jest od 09/92

 

M50b25 poza tym że jest żeliwny ma też bardzo mocne korbowody. W wersji z Vanosem ma korbowody troche mocniejsze niz w wersji bez Vanosa.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jak dla mnie z serii M50 to tylko B25. Silnik prosty jak budowa cepa, mniej elementów które mogą się zepsuć (w porównaniu z vanosem) idealny do wszelkich modów. Bez zakuwania do 400KM, strzały nitro +100, silnik pancerny.
tel. 514.99.46.99
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat.

Kupiłem E36 z M52B20 i wywaliłem go wkładając M52B25 po pełnym remoncie z wszystkimi nowymi uszczelkami itp.

Teraz przyszedł czas żeby trochę podłubać więc zamówiłem kolektor od M50B25 (już przerobiony) tak więc z montażem nie będzie problemów.

Zakupiłem równiez barany i kompletny wydech z M52B28.

Żeby autko hamowało są równiez hamulce z E46 z 3.0D (325mm tarcze przód)

Zawieszenie to springi Weitec -30 i Bilsteiny B6 rozpórka górna i dolna przód (bo ja raczej na tro się nie wybieram) ale lubię jeździć szybko :)

W poczekalni również komplet poliuretanów.

Teraz pytanie. Jak już zrobię te mody to kto na DolnymŚląsku zestroi mi komputer tak żeby było dobrze??

Chyba że nie trzeba niczego ruszać ale w to wątpię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.