Skocz do zawartości

320d 150KM Termostat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem INP-ą temperaturę silnika osiąga ok. 80 st przy tem. zewnętrznej ok. 3 st. przejechałem się tak ok 15km. Dość szybko podnosi się z niebieskiego do pionu ale jak już jest w pionie to jak pisałem temp. max 80st. Który termostat szwankuje główny czy ten od egr-u ?
Opublikowano

Zacznij od sprawdzenie termostatu EGR. Stawiał bym na niego, chyba że jest efekt że temperatura rośnie a jak jedziesz szybciej to spada.

Termostat EGR możesz sprawdzić w ten sposób że jak masz zimne auto wykręcasz go i dmuchasz w niego. Powietrze nie powinno przechodzić albo przechodzić bardzo delikatnie, jak dmuchniesz i efekt jest taki jak byś dmuchał przez rurkę to znaczy ze jest padnięty.

 

Aaa może być tez tak że twój normalny termostat z racji wieku stracił właściwości i nie trzyma dobrej temperatury. Ja tak miałem że mimo że był dobry to potrafił wychłodzić silnik do 75 stopni. Wymieniłem na nowy (oryginał BMW) i wymieniłem płyn (Prestone) i o problemie zapomniałem.

Opublikowano

główny do wymiany na 90% ale ja bym wymieniał na Twoim miejscu gł i AGR + wymiana płynu. Tem. powinna mieć 88-92. po tym zabiegu będzie git

i nawet nie myśl o jakiś zamiennikach

pozdro

Opublikowano
dzięki za odpowiedź, o zamiennikach nie myślę tylko ori, tylko nie wiem czy kupować na allegro czy też aso? A jaki płyn polecasz?
Opublikowano
ja kupowałem w ASO i nie pamiętam jak on się nazywał, to był koncentrat i płaciłem za niego ok 40 pln za 1,5 L. a co do kupowania a allegro to możesz sobie porównać ceny ale ja osobiście kupowałbym w ASO
Opublikowano
Płyn - polecam PRESTONE, poczytaj na forum wielu go poleca. Fajna alternatywa w stosunku do mega drogiego płynu w ASO.
Opublikowano
Dzisiaj zrobiłem test 19 (7.0 ) tak ok. w jedną stronę 35km i tak jak pisałem wskazówka do pionu dość szybko doszła, ale max. temperatura podczas jazdy to 80 st. no i widzę że silnik jakoś głośniej pracuje tak się mi wydaje. Oczywiście zgdzam się z kolegami że najlepiej wymienić 2 termostaty i płyn ale to są koszty, chyba zacznę od termostatu egr co o tym myślicie?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem dzisiaj termostat główny, płyn chłodniczy i od razu wyrzuciłem klapki z kolektora. temperatura teraz pracy 92st:), na starym termostacie było 78-80 st. Wymieniłem pły chłodniczy na febi (podobno też dobry) ale starego płynu po spuszczeniu było ok. 5l a do układu chłodzenia wchodzi 9,3l dlaczego taka róznica? Po wyrzuceniu klapek:

1. motor bardziej elastyczny

2. Ciszej pracuje

3. Lepsza dynamika

4. No i najważniejsze mogę spać spokojnie:)

Klapki były w bardzo dobrym stanie zero luzów, zero zacięć.

Polecam ten zabieg, pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.