Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

oglądałem dzisiaj to auto: http://otomoto.pl/bmw-320-C23407843.html

 

Auto ma komplet kluczyków, dokumentację, wizualnie prezentuje się bardzo ładnie.

 

Mam jednak parę wątpliwości co do tego auta, mianowicie:

- drzwi chodzą dosyć opornie - wyglądają na po prostu dosyć ciężkie, a jak już się je pchnie wystarczająco mocno aby się zamknęły, to robią to dość głośno i, że tak powiem, mało kulturalnie..

- nie jeździłem jeszcze tym silnikiem (2.2 170KM), ale w mojej wysłużonej A4 1.8 125KM wrażenie przyspieszania jest bardziej odczuwalne, tak powinno być? Również prowadzenie a4 jest precyzyjniejsze i tu już się obawiam o zestrojenie zawieszenia w oglądanym bmw, chociaż jest ono ciche..

- silnik: opadając z wysokich obrotów, zatrzymują się one na chwilę, przy około 1200 obr/min (1-2 sekundy), a następnie opadają do standardowych 700-800. Falowania brak. Czy to jest OK?

Edytowane przez Vincent86
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Numer podwozia WBABN11010JV53083

Kod typu BN11

Typ 320CI (EUR)

Typoszereg E E46 (2)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M54

Pojemność skokowa 2.20

Moc 125

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)

Tapicerka STOFF FLACHGEWEBE LEINEN/ANTHRAZIT (E4AT)

Data prod. 2001-10-10

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S464A SKISACK Worek na narty

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42)

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Jeśli chodzi o te obroty to taka sytuacja na pewno nie powinna mieć miejsca (chyba że krasnoludki w międzyczasie bawiły się przepustnicą).

Tutaj mógłby Ci wiele powiedzieć dobry komputer diagnostyczny.

 

Zawieszenie w BMW jest naprawdę precyzyjną konstrukcją i wrażenia z jazdy powinny być lepsze niż w przypadku Audi A4 gonionego na przód.

Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę, że felgi w tym wypadku są całkiem pokaźnych rozmiarów (jak na polskie warunki) to i precyzja prowadzenia powinna być co najmniej zadowalająca.

 

Z tego co jeszcze udało mi się dopatrzeć (doczytać) to w ogłoszeniu właściciel zaznaczył, że samochód ma ksenony ale ani rozkodowany VIN tego nie potwierdza, ani nie mogę się doszukać spryskiwaczy.

Skoro widziałeś ten samochód na żywo to pewnie wiesz co tam za światła siedzą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
.

- nie jeździłem jeszcze tym silnikiem (2.2 170KM), ale w mojej wysłużonej A4 1.8 125KM wrażenie przyspieszania jest bardziej odczuwalne, tak powinno być? Również prowadzenie a4 jest precyzyjniejsze i tu już się obawiam o zestrojenie zawieszenia w oglądanym bmw, chociaż jest ono ciche..

między sprawnym silnikiem bmw 2,2l a audi 1,8 jest przepaść.

możesz mieć subiektywne odczucia, co można sprawdzić stoperem.

tak samo powinno być z zawieszeniem.

poza tym wizyta w serwisie / podłączenie pod kompa wyjaśni sytuację.

a na stacji diagnostycznej kwestię zawiechy.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Troche przebieg za niski, podany w ogloszeniu miał zapewne w okolicach 2007/2008r

 

VIN

WBABN11010JV53083

 

Lead model

BN11

 

Model

BN11

 

Model designation

320CI

 

Series

E46

 

Colour

317 - orient-blau

 

Upholstery

E4AT - Cloth/leather "Gran Turismo"/anthracite

 

Engine type

M54

 

Gearbox no.

0232293

 

Engine no.

29969895

 

Date of manufacture

2001-10-10

 

Last identified mileage

127,290 Kilometres

 

 

 

31-03-2006

145,908 Kilometres

04097

D

4

 

 

 

 

 

31-03-2006

145,908 Kilometres

04097

D

1

 

 

 

 

 

04-10-2005

127,291 Kilometres

04097

D

10

 

 

 

 

 

15-08-2005

120,836 Kilometres

04097

D

4

 

 

 

 

 

28-02-2005

104,907 Kilometres

04097

D

15

 

 

 

 

 

25-01-2005

100,031 Kilometres

04097

D

16

 

 

 

 

 

15-03-2004

77,688 Kilometres

04097

D

0

 

 

 

 

 

06-09-2002

26,113 Kilometres

04097

D

16

 

 

 

 

 

31-07-2002

24,472 Kilometres

04097

D

4

 

 

 

 

 

12-11-2001

1,860 Kilometres

04097

D

5

 

 

 

 

 

17-10-2001

0 Kilometres

04097

D

3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Troche przebieg za niski, podany w ogloszeniu miał zapewne w okolicach 2007/2008r

 

 

Date of manufacture

2001-10-10

 

Last identified mileage

127,290 Kilometres

 

 

 

31-03-2006

145,908 Kilometres

04097

jakbyś tak wszystkie co są w bazie robił to :cool2:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

 

Co do ksenonów, brak ich w aucie - są zwykłe reflektory, właściciel dodaje reflektory ksenonowe z jednym przepalonym żarnikiem (które były wcześniej na aucie) i dlatego tak napisał... :/ Oczywiście sprysków i samopoziomowania brak.

 

Co do przebiegu, auto teraz na blacie wyświetlone ma 190 tys i przez ostatnie pół roku przebieg jest ponoć symboliczny, wcześniej przez rok jakieś 5 tys, a wcześniej to nie wiadomo. Wielkie dzięki za wklejenie historii!

 

Co do zawieszenia, autem jeździłem jeszcze na zimowych kołach (195 czy tam 205/65/16) - to nie te z ogłoszenia i w porównaniu do a4 na takich samych kołach, auto jest bardziej miękkie (czego w ogóle się nie spodziewałem) i przy skręcie kierownicą mam wrażenie jak by najpierw się troszkę wychylało, a dopiero potem zaczęło skręcać.. W a4 auto skręca natychmiast, bez dziwnych przechyłów. A4 też ma świetną zawiechę (alu wielowahaczowe), ale jednak spodziewałem się po e46 coupe lepszego prowadzenia. Jakiś czas temu jechałem sedanem i nie zwróciłem uwagi na takie zachowanie..

 

Co do mocy, jestem przekonany, że to odczucie subiektywne, jednak zdziwiłem się, że w okolicach 2-3 tys. obrotów, auto reaguje na gaz podobnie jak moje 1.8, czyli słabo... Przy wyższych obrotach już jest oczywiście lepiej.

 

Mam wątpliwości, czy brać to auto w ogóle na warsztat, ale w okolicy ~150km absolutnie brak jest alternatywy..

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jest w de :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
w DE to w tym budżecie (wliczając koszty sprowadzenia) i z benzyną R6, to co najwyżej e36 można szukać..
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
320 R6 150KM lub 318Ci 143 KM przedliftowe spokojnie za 5000 Euro kupisz

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
w DE to w tym budżecie (wliczając koszty sprowadzenia) i z benzyną R6, to co najwyżej e36 można szukać..

 

Pewnie, że tak...

Ja kupiłem 2 lata temu e36 2.0 w super stanie z walnieta uszczelka pod głowica za 800e, ale żeby dawać 25k :mad2:

Opublikowano

Oczywiście, ze 25k zł za e36 to (generalizując) za dużo, ale biorę tu pod uwagę WSZYSTKIE koszty sprowadzenia auta z silnikiem > 2.0.

I właśnie z tymi kosztami raczej nie znajdę w tym budżecie e46 w DE.

Zresztą mniejsza z tymi niemcami, szukam auta w kraju i najlepiej niedaleko, bo nie mam czasu na podróże..

 

Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie do dodania na temat omawianego auta?

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.