Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poniekąd zostałem zmuszony do wymiany termostatu. Samochód nie osiągał temperatury 90 stopni przy jeździe w trasie, w mieście oczywiście dociągał do 90 bez problemu.

Mam LPG sekwencję więc im dłużej samochód nie osiągał odpowiedniej temperatury tym dłużej jechałem na benzynie :(

 

Najpierw ściągamy osłonę wentylatora (dwie śrubki na śrubokręt), następnie odkręcamy wentylator (cztery śruby na imbusa) - niektórzy twierdzą, że nie potrzeba ale jest wtedy lepszy dostęp.

 

http://www.iv.pl/images/84362057566898105881.jpg

 

Dalej spuszczamy płyn z chłodnicy, na dole chłodnicy jest niebieska plastikowa śruba po odkręceniu której płyn wylatuje. Odkręcamy też korek od chłodnicy i odpowietrznik. Ja całego nie spuściłem tylko tyle żeby mi nie leciało po odkręceniu termostatu.

 

http://www.iv.pl/images/22403225349623405130.jpg

 

Dalej odkręcamy trzy śruby (klucz 10) od termostatu i metalową opaskę na wężu ...

 

http://www.iv.pl/images/25576094314081649893.jpg

 

Po wyciągnięciu termostatu okazało się co było przyczyną niedogrzewania :) ... nie nie termostat to plastikowe mocowanie pękło z jednej strony.

 

http://www.iv.pl/images/21772540878506157674.jpg

 

To nowy termostat, który kupiłem (cena 90 zł).

 

http://www.iv.pl/images/92287877557842106547.jpg

 

Termostat po zamontowaniu.

 

http://www.iv.pl/images/65274620469245895532.jpg

 

Teraz uzupełniamy płyn, odpowietrzamy i przykręcamy wentylator i osłone.

 

To mój pierwszy raz na forum więc wybaczcie ... :D

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.