Skocz do zawartości

E38 740i dymi na niebiesko na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem. Mianowicie chodzi o to że jakiś czas temu moje BMW zaczęło robić dziwne rzeczy. Na początku na wolnych obrotach silnik pracował bardzo nierówno i szarpało całym samochodem na boki,po podpięciu pod kompa wyszło że uszkodzone są dwie sondy lambda wiec je zmieniłem oraz 8 świec. Po wymianie wszystko było idealnie. Po miesiącu kiedy wracałem do domu auto puściło ogromną chmurę dymu. Okazało się że odma strzeliła ale jednocześnie wydmuchało jeden z katalizatorów do tłumika. Po wymianie odmy i wycięciu katów i wstawieniu strumienic auto wróciło praktycznie do normy. Praktycznie bo gdy stoję na światłach na wolnych obrotach auto po 20 sekundach stania zaczyna dymić an niebiesko a spaliny śmierdzą nieprzepaloną benzyna. Spalanie wzrosło do 28 - 30 litrów na 100km. Auto ma gaz ale ja go nie używam.Żaden mechanik nie wie co to może być wiec proszę o pomoc tych którzy mogli mieć podobna sytuacje. Moc auta nie spadła. Czy to możliwe żeby wtryski zgubiły swoje ustawienia i źle podawały paliwo do silnika (za dużo)???????
Opublikowano
Mechanik sprawdzał go cały czas na kompie i wszystko wyszło ok. Myślałem ze logiczne jest to ze był podpinany bo bez potrzeby nie prosiłbym na forum o rade. Gazu nie używam bo nie widzę takiej potrzeby. Kupiłem auto z instalacja ale wcale nie dla tego ze ja miał tylko dla tego ze mi się podobał. Spalanie gazu wzrosło zresztą do takiego poziomu ze czy na benzynie czy na gazie wychodzi to samo 200km na 67 litrach gazu. Martwi mnie to ze mimo ze auto chodziło na gazie również po pewnym czasie zaczynał dymić na niebiesko :( nie wiem co robić i co może być przyczyną...
Opublikowano
Niebieski dym świadczy o spalaniu oleju,uszczelniacze zaworowe lub pierścienie do wymiany,pomiar kompresji powinien dać odpowiedź.M60 w idealnym stanie powinien mieć po 14 bar na każdym cylindrze.
Nur bmw e32
Opublikowano
Właśnie takiego obrotu spraw się obawiałem. Niby podczas wymiany odmy sprawdzałem ciśnienie i wszystko było ok ale wtedy też nic nie dymiło. Jak myślisz opłaca się to robić czy może wymienić cały silnik?? Co gorsze u mnie w mieście nikt za bardzo się nie specjalizuje w BMW.
Opublikowano (edytowane)
Wymiana silnika byłaby najprostsza,ale też niewiadomo co kupisz,pozatym b40 to nie b30,niestety nie należą do tanich,silniki bardzo chodliwe i często swapowane do driftowozów,myślę,że wymiana uszczelnień i pierścieni załatwi sprawę,koszt nie powinien być duży,zakładając,że gładzie cylindrów są ok.Przynajmniej będziesz wiedział co masz.Nieszkodzi,każdy mechanik mający pojęcie poradzi sobie z tym. Edytowane przez marek1132
Nur bmw e32
Opublikowano
No właśnie to ciągle chodzi mi po głowie. Jak kupie drugi wcale nie musi być lepszy wiec chyba zacznę szukać jakiegoś solidnego mechanika i zregeneruje swoją BUNIE. Wielki dzięki i pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Niebieski dym - to pali olej - biały to para wodna ( może być normalna para wodna a czasem pęknięta głowica ) - czarny w dieslu to sadza

 

Silnik najlepiej z anglika ale jest jeszcze jeden mankament to spalanie - gazu powinien Ci spalić max 17-18 nawet jakbyś zasuwał autostradowe 180 km/h beznzyny 14-15 litrów

 

Czy zapach "nieprzepalonej" beznyny - przypomina Ci zapachem zapach spalin z dwusuwowego skutera ? Jeśli tak to może być końcówka silnika

 

Pozdro

MD

Opublikowano
na 67litrach gazu przejade 200 km na 80 litrach paliwa przejade około 350km. Zapach spalin jest dość podobny to tego o czym mówisz. Co może być przyczyną? Na 19 lipca umówiłem sie na wymiane uszczelniaczy i ogólny przegląd silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.