Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

1. Proszę was (bo na forum nie ma za bardzo podobnego tematu) o napisanie średniego spalania tego silnika ( 318i 143km 2009r. auto start stop)

2. Drugie pytanie na jakim wtrysku jest ten silnik ? i czy można już założyć gaz do owego silnika nawet przy funkcji start stop ?

Opublikowano

1. Miasto 7.9, trasa 4.8, srednie 5.9 - dane producenta

2. Silnik N43 z bezposrednim wtryskiem benzyny, zagazowanie znacznie trudniejsze. Problem jest we wtryskiwaczach benzyny umieszczonych bezposrednio w komorze spalania przez co narazone sa na bardzo wysokie temperatury. W czasie normalnej pracy sa schladzane benzyna, a w czasie jazdy na LPG "wisza" bezczynnie. W takich silnikach co pewien czas sterownik gazu przelacza sie na benzyne zeby ochronic wtryskiwacze przed przegrzaniem, wiec instalacja nie jest tak oszczedna jak w silnikach z wtryskiem posrednim z racji spalania benzyny. Przypuszczam tez ze w dluzszej perspektywie te piezoelektryczne wtryskiwacze od benzyny i tak sie zapieka, ale to tylko moja opinia, bo nie slyszalem zeby ktos mial LPG w BMW z bezposrednim wtryskiem.

Slyszalem natomiast o takich instalacjach LPG do silnikow GDI Mitsubishi i do volkswagenowskich FSI.

Opublikowano

dzięki

Wiem wiem żadnego gazu nie będę zakładał już jest pewne. a rzeczywiste spalanie ? może ktoś z was ma 318i i może się wypowiedzieć :)

Opublikowano
Spalanie w miescie 8.5 na trasie 7.2 gazu nieposiadam i nawet mi to przez głowe nieprzeszło zeby załorzyc. Jeezdze takim modelem juz dwa lata i bardzo polecam tylko ze ja mam 2007r. przed lifting ale juz z tym silnikiem 318i 143km i tart stop oraz odzyskiwanie energi
Opublikowano
tylko ze ja na ttrasie lubie pogonic a jesli chodzi o minimalne spalanie na trasie to zeszłem ponizej 6l lecz to nie jazda domnie ale niemówie ze niemozna
Opublikowano

Ja tam jakims wielkim przeciwnikiem gazu nie jestem, jak ktos sporo jezdzi i ceni sobie kulture pracy benzyniaka ponad klekot i kosztowne naprawy diesli to niech sobie gazuje ale pod warunkiem ze to bedzie prosty silnik ktory dobrze zniesie warunki pracy na LPG.

BMW z bezposrednim wtryskiem raczej nie jest najlepszym materialem do gazowania, i pewnie wcale sie to az tak nie oplaca zwlaszcza ze 8-9 litrow PB po miescie jak na taki samochod to jest bardzo dobry wynik.

Opublikowano
Ja tam jakims wielkim przeciwnikiem gazu nie jestem, jak ktos sporo jezdzi i ceni sobie kulture pracy benzyniaka ponad klekot i kosztowne naprawy diesli to niech sobie gazuje ale pod warunkiem ze to bedzie prosty silnik ktory dobrze zniesie warunki pracy na LPG.

BMW z bezposrednim wtryskiem raczej nie jest dobrym materialem do gazowania, zwlaszcza ze 8-9 litrow PB po miescie jak na taki samochod to jest bardzo dobry wynik.

 

 

teraz już się zgodzę z Tobą.

 

a słuchajcie. Każdy silnik 318i z funkcją auto start stop posiada też funkcję odzysku energii ? w 2009 było to bez dopłat połączone ze sobą czy osobna opcja?

i druga sprawa jak stanę na światłach wrzucę na luz, następnie puszczę sprzęgło to wyłączy się silnik a co jak wysiądę z auta ? mogę np stanąć tak wyłączy się silnik i wyjąć kluczyk czy muszę stop przyciskiem koło kierownicy ? przy funkcji auto start stop mogę wysiąść do sklepu bez wyłączania silnika normalnym sposobem ? (oczywiście jeżeli ktoś jest w aucie ) ?

Opublikowano
Ja tam jakims wielkim przeciwnikiem gazu nie jestem, jak ktos sporo jezdzi i ceni sobie kulture pracy benzyniaka ponad klekot i kosztowne naprawy diesli to niech sobie gazuje ale pod warunkiem ze to bedzie prosty silnik ktory dobrze zniesie warunki pracy na LPG.

BMW z bezposrednim wtryskiem raczej nie jest dobrym materialem do gazowania, zwlaszcza ze 8-9 litrow PB po miescie jak na taki samochod to jest bardzo dobry wynik.

 

 

teraz już się zgodzę z Tobą.

 

a słuchajcie. Każdy silnik 318i z funkcją auto start stop posiada też funkcję odzysku energii ? w 2009 było to bez dopłat połączone ze sobą czy osobna opcja?

i druga sprawa jak stanę na światłach wrzucę na luz, następnie puszczę sprzęgło to wyłączy się silnik a co jak wysiądę z auta ? mogę np stanąć tak wyłączy się silnik i wyjąć kluczyk czy muszę stop przyciskiem koło kierownicy ? przy funkcji auto start stop mogę wysiąść do sklepu bez wyłączania silnika normalnym sposobem ? (oczywiście jeżeli ktoś jest w aucie ) ?

 

Spalanie mój rekord na trasie szybkiego ruchu 4.8l/100 na dystansie 40 km ale to na tempomacie jadąc 90km/h :) Realne spalanie to 7 l/100km przy spokojnej jeździe przy piłowaniu 10l/100km więc średnia wychodzi 8.5l/100km.

A co do funkcji start/stop - Każdy z efficient dynamics posiada funkcje odzyskiwania energii czyli wszystkie e9x 318i od podajże 06/2007. Czyli w samochodzie z 2009 jest to w standardzie bez dopłat. Jak wysiądziesz z auta to nadal będzie zgaszony (tak podejżewam) włączy się sam wtedy gdy stwierdzi, że trzeba. Choć nigdy tego nie sprawdzałem - nie przyszło mi to do głowy żeby wysiadać z samochodu bez zabierania ze sobą kluczyka ze stacyjki :).

Możesz stanąć włączy się start/stop czyli wyłączy się silnik możesz wtedy wyjąć kluczyk nic się nie stanie - wszystko się wyłączy. A możesz też nacisnąc stop przycisk i po prostu wyłączy się zapłon i światła (radio dalej będzie grało). Co do ostatniego pytania owszem możesz wysiąść z auta na start/stopie po prostu będzie tak, że auto się na chwile wyłączy ale po minucie się znów uruchomi bo podtrzymanie działania wszystkich urządzeń jest prądożerne i prawdopodobnie kiedy wrócisz ze sklepu silnik będzie zapalony... Aha start/stop nie działa zawsze - muszą być spełnione odpowiednie warunki np temperatura minimum 3 stopnie C. I oczywiście wystarczający poziom naładowania akumulatora. Jeśli któryś z tych warunków jest nie spełniony - start/stop nie zadziała. Generalnie start/stop to taki bajer który rzadko się przydaję. Świetnie się sprawdza na przejazdach kolejowych i na światłach o długiej fazie międzyzielonej. Ale w czystym korku jest bezużyteczny bo co chwila przemieszczasz się o 2 metry - wtedy się nie sprawdza i robi więcej złego niż dobrego - w końcu się zmęczy w takich warunkach i przestanie się załączać. Jest też możliwość wyłączenia systemu start/stop przyciskiem na desce rozdzielczej.

 

Generalnie, żeby Ci wytłumaczyć zasadę po której wszystko ci się rozjaśni. Włożenie kluczyka do portu to jest jak w innym samochodzie jedno przekręcenie kluczykiem, przyciśnięcie przycisku start/stop na desce to jest jak włączenie zapłonu czyli w innym samochodzie przekręcenie kluczykiem jeszcze o jeden ząbek dalej. A żeby auto uruchomić to trzeba wcisnąć sprzęgło/hamulec (zależne od skrzyni) i nacisnąć przycisk startu - to jest jak przekręcenie jeszcze o jeden ząbek poza zapłon w innym samochodzie czyli uruchomienie rozrusznika.

Opublikowano

dzięki kolego bardzo mi pomogłeś i w fajny sposób wytłumaczyłeś od strony praktycznej :)

 

Jeszcze jedno ta temperatura to chodzi o temp. silnika czy na zewnątrz ? bo jak na zewnątrz to całą zimę nie będzie się silnik wyłączał ?

Opublikowano (edytowane)
Tak chodzi o temperaturę na zewnątrz, temperatura silnika też ma znaczenie. Jak silnik jest zimny to system nie działa (wszystkie warunki działania systemu muszą być spełnione aby się wyłączał - to dla ochrony silnika i podzespołów) w rezultacie całą zimę system start/stop nie będzie działał - czyli nie zgaśnie jeśli na czerwonym świetle wrzucisz na bieg jałowy i puścisz sprzęgło. Edytowane przez D4rqs
  • Zarejestrowani
Opublikowano

No kolego D4rqs trochę nieprawdy popisałeś niestety,

też mam u siebie system start-stop i z reguły go wyłączam bo przynajmniej w dieslu strasznie wkurza ( każde uruchomienie silnika to drganie i bujanie) w benzynce pewnie mniej.

 

Wysiadając z auta system automatycznie sie wyłącza łącznie z zapłonem, kiedy otwieram drzwi gaśnie start-stop i już się więcej nie włączy, więc auto Ci samo nie odpali jak wyjdziesz i wrócisz, ponadto jeżei jest dosyc gorąco i klima działa prawie na maxa też się nie wyłączy, po ostrej jezdzie tez sie nie włącza ( ale to chyba tylko w dieslu ;P )

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
po ostrej jeździe też się w benzynie nie włącza system start/stop :) sprawdzane. A z tym wysiadaniem to strzelałem bo jak napisałem nie miałem potrzeby wysiadania z samochodu na skrzyżowaniu na czerwonym świetle, żeby sprawdzić czy start/stop wtedy działa. Jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam. Ale resztę co napisałem raczej pokrywa się z prawdą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.