Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Jestem nowy na tym forum i chcialbym przedstawic swoj problem.

Wiec do rzeczy... Dzisiaj jadac swoja e36 na autostradzie nie zauwazylem, ze podczas jazdy spadl mi pasek klinowy (jechalem tak przez okolo 3-5 kilometrow) po czym wskaznik temperatury osiagnal czerwone pole. Zatrzymalem sie na poboczu, otworzylem maske i odkrecilem korek wlewu plynu chlodzacego (troche sie zagotowal). Zadzwonilem po kumpla, przyjechal i zalozylismy pasek na miejsce po czym przy probie odpalenia okazalo sie ze akumulator padl... jak pech to pech. Autko zostalo juz zholowane do garazu ale tutaj pojawil sie moj najwiekszy problem. Otoz w trakcie uzupelniania plynu chlodzacego zauwazylem, ze wylewa sie gdzies z dolnej czesci silnika. Wszedlem do kanalu i poprosilem kolege, zeby wlewal plyn a ja zobacze skad sie wylewa. Wydaje mi sie, ze leci gdzies z kola pasowego? a doslownie to wali jak z kranu. Od tego czasu nie odpalalem jeszcze samochodu, poniewaz obecnie laduje sie akumulator.

Nie znam sie za dobrze na mechanice, wiec sam nie jestem w stanie rozwiazac tego problemu.

 

Prosze o rady w tej sprawie, a dokladnie co moglo nawalic i jakie sa teraz tego skutki. Oczywiscie mam nadzieje, ze silnik uda sie jeszcze odratowac.

 

 

Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Limok.

Edytowane przez Limok
Opublikowano

Po dzisiejszych dokladniejszych ogledzinach samochodu zauwazylem skad leci woda. Otoz nie jest to, jak wczesniej napisalem kolo pasowe zamachowe, lecz kolo na ktorym osadzone jest wisko i wentylator chlodnicy. Kolo to ma duze luzy i bije przy wlaczonym silniku. Silnik odpala bez problemu i odpowiednio reaguje na pedal gazu, wiec wszystko jest z nim raczej w porzadku. Jutro sprobuje zdjac wentylator, wisko i zobaczyc czy nie poszla pompa wody. Zaprzyjazniony mechanik powiedzial mi, ze moze to byc tez wina wydmuchanej uszczelki pod glowica i wlasnie tego obawiam sie najbardziej. W przypadku uszkodzonej pompy wody mysle, ze z jego pomoca dal bym rade wymienic ja w garazu, ale z uszczelka glowicy nie bedzie juz tak latwo.

Moze ktos z Was ma jeszcze jakis inny pomysl, co moglo nawalic oprocz tej pompy i uszczelki?

 

Dziekuje i pozdrawiam.

Limok.

Opublikowano
Jeśli pompa ma duże luzy to na pewno kwalifikuje sie do wymiany, wymieniałem w zime u siebie poprostu zużyła sie i też ubywało płynu, pod koniec aż tryskało w każdą strone z niej. Pierwsze co zrób to ją wymień, napełnił układ, odpowietrz i wtedy bedziesz wiedział czy tylko ona padła czy coś się jeszcze dzieje.
Opublikowano
Potwierdzam ,Pompa ci siadła i nietrzyma już zimmering więc do wymiany :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.