Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich fanów i użytkowników BMW. To mój pierwszy post i mam pewne pytanie :think:

 

Otóż od pewnego czasu poszukuję BMW E36 Coupe i rozglądam się za 320 lub ewentualnie 323 - jak nic nie znajdę a trafi się okazja to pewnie 318is będzie :wink:

Ostatnio gadałem przez tel. z gościem co kiedyś kupiłem od niego auto i mówił, że będzie miał 323 Coupe srebrne, M-Pakiet, ładne ale automat rok chyba 1997 może 1996, nie pamiętam już.

Do tej pory miałem okazję się przewieźć 316, 320 i 520 ale wszystkie były z manualną skrzynią.

I tutaj moje pytania:

 

1. Jak sprawuję się taki automat w E36? Rozumiem, że ma opcje normal, sport i winter? :think: Czy szybko zmienia biegi? Czy jest to trwała skrzynia?

2. Jaka jest różnica między 323 z manualną skrzynią a 323 z automatem? Czy jest duża róznica w spalaniu, przyśpieszeniu i ogólnej dynamice czy różnica jest prawie niezauważalna?

 

 

 

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie odp. (nawet odnośnie innych pojemności 320, 325 itd. bo chyba skrzynia ta sama?) bo naprawdę miałbym smaka na tą Coupetke ale nie wiem czy się pchać w takie coś :idea:

Opublikowano
Automat w e36 bardzo oszczędza silnik. Nie jest rewelką ale nie jest też aż tak zła. Osobiście mam 328 w automacie i nie moge powiedzieć że jestem podniecony .Wolę manuala,bo można naprawdę oszczędnie jechać,czego już na automacie nie osiągniesz. Automat ma taka wadę że jak nie depniesz do końca to ciągu nie poczujesz jak w manualu. Z miejsca jak ruszam to trzeba dość energicznie nacisnąć pedał by pociągła jak należy(chyba że coś z moją jest nie tak) Automat jest wygodny ale nie dla mnie osobiście. Wszystko co napisałem wnioskuje z moich doświadczeń więc nie narzucam nic. :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś miałem okazję pojeździć Oplem Omegą Kombi 2.5 w automacie i zdaję sobię sprawę, że trzeba "energiczniej" kopnąć czy docisnąć pedał gazu, żeby skrzynia załapała, że kierowca chce szybko przyśpieszyć i wtedy zejdzie o bieg czy dwa w dół i auto się zbiera. :)

A jak chodzi taka skrzynia w trybie sport? Czy dłuzej trzyma na danym biegu i zmienia je przy wyższych obrotach niż w opcji nromal?

 

 

Aha i jeszcze jedno pytanie: jak chodzi cały mechanizm lewarka w Takim E36? Tzn. czy biegi zmieniają się płynie i lekko czy trzeba mocno "wpychać" lewarek, żeby przełączyć między D, P, N itd.? :think: - może głupie pytanie ale gdy np. wchodzą lekko "jak nóż w masło" to będę na przyszłość wiedział, że jak będą wchodzić cieżko to coś nie tak ze skrzynią :)

Edytowane przez MarcinAB
Opublikowano
Tzn tak: W trybie sport ciągnie do odcinki ale jak tylko ujmiesz leciutko gazu to zmienia na następny bieg,nie ulega zmianie że trzeba deptać po gazie żeby był fun :? . Co do zmiany biegów to baaardzo lekko zmieniasz biegi manualnie, i to akurat mi się podoba,bardzo wygodne.W momencie gdy ustawiasz leware w pozycji np 2 to silnik stara się nie zmieniać tego biegu tzn trzyma go cały czas na 2ce. Jeżeli lewarek jest dobry to po naciśnięciu guzika ma dość lekko przeskakiwac pomiędzy biegami. jak będziesz kupować z automatem to musisz zwrócić uwage na pracę skrzyni,tzn jak płynnie i sprawnie zmienia biegi. Dużo widziałem przypadków gdzie skrzynie jakby sie duszą i brak im sprawności w momencie zmiany biegu,za długo myślą co wpływa na przyśpieszenie i komfort jazdy,jednym z powodów jest stary olej lub jego niewystarczająca ilość w skrzyni biegów.Trzeba o niego dbać jak w silniku
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.