Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie Panowie !

 

Prześledziłem wiele wątków, ale nadal się gubię.

Mam seryjne 323i, więc o ile się nie mylę, mam przełożenie 3,15 w dyfrze, prawda ?

 

Chciałbym zakupić szperę do swojego auta.

Jaka ma być to szpera ?

Z tego co wiem, charakteryzują się dwoma parametrami, wielkością głowy i przełożeniem.

Jaką kupić ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Pozdrawiam

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
Duża głowa i 3,15 przełożenie
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Ten temat był poruszany na innych forach, i z tego co wiem właśnie nie będzie działał jeśli będzie ASC+T jeśli będzie ASC można lądować szperę i będzie działać ASC i szpera. W przypadku ASC+T po zamontowaniu szpery nie będzie działać ASC+T. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, ale raczej mam rację.
Opublikowano
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.Szpera jest cierna płytkowa.ASC-T elektroniką poprzez ABS dohamowuje koła jeśli buksują.Więc nie widzę powodu dla którego miałoby jedno z drugim kolidować.
Opublikowano
Jest ASC+T więc prosiłbym może o wypowiedź kogoś kto zamontował szperę do auta z ASC+T i czy wszystko działało ?
http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zakupiłem, na dniach montuje ;)

3,15 duża głowa.

 

Wlewam 75W140, ale jakiego producenta najbardziej polecacie ? ( prześledziłem temat, jaki olej do szpery, więc proszę o wypowiedź ewentualnie osoby jedynie z doświadczeniem :) )

 

Pozdrawiam

http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest ASC+T więc prosiłbym może o wypowiedź kogoś kto zamontował szperę do auta z ASC+T i czy wszystko działało ?

Dla mnie sprawa jest prsota. Skoro ASC+t hamuje koła w trakcie buksowania to szpera jest zbędna bo i tak nie bedzie wykorzystywana jak należy. To tak ja by na jednym obwodzie zamontować dwa identyczne bezpieczniki. No chyba że ASC+t idzie dezaktywować. Wtedy można sie bawić.

Może byc też w drugą stronę. Sprzera zapnie szyko buksujące koła ale elektronika uzna że nie ma sensu ingerować. Wszystko zależy od stopnia ingerencji ze strony elektroniki. Wkońcu w nowych emkach są i szpery i bardzo rozbudowane systemy DSC i ABS i jakoś współgra.

 

Olej 75w140 najlepiej jakiś castrol lub ori BMW. Wymienia się bardzo żadko wiec warto kupić z ASO.

Opublikowano

Szpere kupuje po to, żeby móc pozamiatać lepiej tyłeczkiem, a jak wiadomo wtedy będę wyłączał ASC, więc myśle, że nie będę miał z tym problemu.

 

Kupię chyba Motula 75W140 do szper i będzie dobrze ;)

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

Dodatkowo sie zapytam.

Przy wpinaniu jedynki i dwójki czuć takie uderzenie czasami z tyłu jakby w moście. Czy to jest podpora wału do wymiany ? Takie coś http://allegro.pl/podpora-walu-bmw-e36-e34-e39-e46-z-lozyskiem-nowa-i1624192997.html ?

 

Jeszcze jest coś takiego http://allegro.pl/lacznik-walu-tlumik-drgan-bmw-e36-e34-e39-i1623749845.html

 

Może wymienić komplet od razu jak zmieniam most ?

http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie ponawiam pytanie.

 

W sobotę będę zrzucał most, bo poprzednia szpera była niewypałem i dopiero teraz zakupiłem coś solidnego.

Pytanie. Czy warto wymienic jakiś łącznik, gumkę, wspornik przy okazji zrzucania mostu, czy nie ?

 

Pozdrawiam

http://images.spritmonitor.de/773563.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.