Skocz do zawartości

320td 150ps. Problem z nadmiernym kopceniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pewnie ktoś z was napisze mi że taki temat już był i mam go poszukać ale niestety nie znalazłem i prosiłbym o pomoc.

Sprawa wygląda następująco, od kilku dni świeci mi się kontrolka żółta od oleju, za mały stan, wraz z nią samochód po uruchomieniu zaczął kopcić na szaro-niebiesko, nie znam się na tym dokładnie ale myślę że w takim kolorze są spaliny. Kolor i kopcenie utrzymuje się do momentu nagrzania silnika i teraz nie wiem czy przyczyną może być olej ? Mój samochód miał wypadek czołowo wjechałem w inny ale mechanik zapewnił mnie że silnik nie ucierpiał, przy uderzeniu pękła mi miska olejowa bo obiła się o jakiś wspornik pod spodem. I teraz tak miałem olej Castrol Edge Longlife-01 0w-30, mechanik wlał mi Gulf Formula G 5w-40, czy wymiana oleju może mieć wpływ na takie zachowanie ? Czy jest to przyczyna czegoś ważniejszego ? Prosiłbym o konkretne odpowiedzi a nie naśmiewanie się z laika. Pozdrawiam

Opublikowano
A stan oleju jest rzeczywiście mały? jak nie to czujnik do wymiany , zmieniałeś odmę? mi z rana tez kopcił zanim się rozgrzał ale na lekko niebieski kolor. Zmieniłem filtr odpowietrzania skrzyni korbowej i dymienie znikło. Zaglądałeś do siebie czy masz separator czy filterek?
Opublikowano
Stan oleju jest minimalny, wymiana była 8 tysięcy temu i lane było na max. więc zapewne pali mi olej, filtr odmy nie był ruszany, jedyne co zmieniałem to filtr powietrza, niestety nie wiem czy filcowy czy plastikowy. Mam przebieg 152 tys. i wymiana odmy była na 102tys. teraz nie wiem co ile się ją wymienia i czy tłumaczyło by to ubytek oleju. Widziałem że ktoś pisał, że może to turbina jest walnięta, ale kopa ma jak miał, oraz nie słychać żadnych dziwnych odgłosów. Ogólnie silnik chodzi jak marzenie, gdyby nie to kopcenie.
Opublikowano
Czyli filtr odmy klasyfikuje się do wymiany. Mi właśnie przez ten filterek kopcił i już olej wyrzucało obudową tego filtra.
Opublikowano
Tak samochód jest od zaufanej osoby, więc co do tego nie ma wątpliwości, ale czy filtr odmowy tłumaczy ubytek oleju ? Mam wrażenie że podkładając rękę przy wylocie rury, osadza się na niej czarna sadza o trochę oleistej konsystencji.
Opublikowano
Co 100tyś to raczej powinno sie wymienić filterek z całą obudową a sam filterek częściej np co 4 wymiana oleju.
Opublikowano
Ale czy ten filtr odpowiadałby za ubytek samego w sobie oleju, jestem laikiem i nie wiem jak działa. Jestem w 90% przekonany ze tak czarna sadza ma oleistą konsystencje, co by oznaczało że wydech pluje olejem :(
Opublikowano
Tak samochód jest od zaufanej osoby, więc co do tego nie ma wątpliwości, ale czy filtr odmowy tłumaczy ubytek oleju ? Mam wrażenie że podkładając rękę przy wylocie rury, osadza się na niej czarna sadza o trochę oleistej konsystencji.

 

Nie wiem co u ciebie jest przyczyną tego ubytku oleju u mnie w m47 cały układ dolotowy w oleju miałem (mam myśli tą rurę która idzie od przepływomierza do turbiny) , turbo też było mokre od oleju bo spływało po tej róże i dlatego samochód mi kopcił.

Opublikowano
Pozostaje mi odkręcić odmę i zobaczyć czy pływa w oleju, tylko pytanie czy wymiana filtru pomoże, nie znam się na zadaniu odmy ale czy przypadkiem nie powinien do niej dostawać się olej ?
Opublikowano
Wymieniłem odmę i filtr, i niestety podczas dłuższego postoju po odpaleniu i dodaniu lekko gazu nadal kopci na niebieskawo :| , co może być jeszcze przyczyną a może coś po wymianie powinienem przeczyścić ?
Opublikowano
EGR jest wyczyszczony, były w nim ślady oleju. Czy jest możliwym aby to były pierścienie ? mam 150tys. przebiegu w tym do 110 tys. był niby serwisowany a ja go mam od 118tys. ?
Opublikowano
Nie mam pojęcia, zależy jak ktoś użytkował ten samochód. Jedz do jakiegoś dobrego mechanika bo tak to możemy wróżyć z fusów.
Opublikowano
A więc tak, byłem dziś na kompie i gościu mi powiedział ze na wtryskiwaczach nie jest za dobrze tzn: pierwszy wtryskiwacz pokazywał mu jakiś wynik powyżej 1 (od 0,75-1,05) reszta miała wynik w granicach 0,04. W warsztacie powiedzieli mi że to może być wszystko, począwszy od jakiejś pierdoły czyli uszczelniacza kończąc na wymianie turbo, doradził mi też sprawdzić czy w przewodzie intercolera (czy coś takiego ) jest mokro od oleju. Czy próba olejowa i sprawdzenie ciśnienia, jasno określi problem ? A przy wyższych obrotach powiedział mi że może już być turbo zmęczona bo daje biały dym.
Opublikowano
Oj to już wybiega po za moją wiedzę, pewnie znajdzie się ktoś mądrzejszy ode Mnie i Ci podpowie co dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.