Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Was.

 

Potrzebuje porady doswiadczonych kolegów. Bylem dzisiaj obejrzec BMW 750 i z 2000 r. Auto jest ok , mialo drobny wypadek ale do zaakceptowania. Jest zadbane i na tle innych oglądanych 7 budzi moje zaufanie.

 

Jednak nie ma 'róży bez kolców". Samochód stal dosyc długo i siadły w niej baterie. Ta odpowiedzialna za rozruch działała i samochód odpala bez problemu. Natomiast zapala się w nim informacja o wyłączeniu kontroli trakcji , ABS-u i żółta kontrolka układu hamulcowego. samochód jedzie bez problemu , hamulce ma - nie dziala ABS i kontrola trakcji. Po 10-15 minutach jazdy wszystko wraca do normy , zamyka sie takze wtedy automatycznie centralny zamek( powinien od razu po ruszeniu). Podłączona pod komputer pokazuje szereg błędów - wszystkie związane z zasilaniem - a własciwie ze zbyt słabym napięciem.

 

Założyłem mu górną baterię od innego auta ( dobra na 100%) i problem zniknął. Odpalałem auto kilkakrotnie i sprawdzalismy na kompie. Nie pokazal juz blędów. Jednak po kilkunastu rozruchach - błąd sie znowu pojawił.

 

W/g własciciela i mechanika jest to problem słabych baterii i wymiana jednej na dobrą nie pomaga. problem ma zniknać kiedy obie bedą sprawne.

 

No i moje pytanie - czy mogę na to liczyć? Na razie odstapiłem od zakupu. Czekam na telefon własciciela - jutro ma albo naladowac albo wymienic baterie.

 

Jeszcze jedno - komputer pokazal błąd jednego przeplywomierza. Jaki to jest koszt wymiany i czy decydowac sie na Oryginal BMW czy tez polecicie jakis akcesoryjny ( tzn. tańszy)

 

Poprosze o jakies komentarze - pozdrawiam

Opublikowano
witam, z mojego doswiadczenia wiem ze w tych samochodach odpowiednie napiecie to podstawa, nawet jesli samochod odpali po podładowaniu aku to nie znaczy ze ma wystarczajaco odpowiednie zasilanie i dokładnie jak powiedział Ci własciciel czy mechanik wymiana jednego aku nie pomoze jesli sa słabe tylko wymiana obu załatwi sprawe jesli tylko naładujesz auto bedzie palic ale beda sie dziac rozne dziwne rzeczy typu swiecenie abs, asc, centralny, i generalnie cala elektronika u kolegi nawet swieciła poducha centrralny chodzil kiedy chciał błedow na kompie masa po wymianie obu aku jak by reka odjał zero problemu z czymkolwiek, zreszta ja u siebie w 728 miałem ten sam problem choc 728 jest tylko jeden aku, zaczeło sie od zaswiecajacej poduszki, centr zam chodzil kiedy chcial, deska na wolnych obrotach przygasała, a auto zapalało tak ledwo ledwo , włozylem nowe aku 100 ah i wszystko gra , tak ze jak autko jest ładne w dobrym stanie technicznym i wizualnym nie wyeksploatowane to tym bym sie tak bardzo nie przejmował, i przy wymianie starych aku dobrze jest je odpiac poczekac z 20 min i włozyc nowe, i dopiero na nowych aku mozna wpiac w komp i wtedy zobaczyc co pokazuje i czy z ta przepływka rzeczywiscie jest cos nie tak czy to tez powod tych starych aku,,,,
Opublikowano
najlepsza opcja to wpiac aku nowe tak jak pisałem i sprawdzic czy zgasnie abs i asc jesli zgasna to wpiac pod komp posprawdzac błedy co pokazuje ale moim zdaniem po wymianie aku powinno byc wszystko ok, mysle ze w miare jasno naswietliłem temat... przynajmiej starałem sie ::)):::
Opublikowano

Dzieki.

 

Tak tez to sobie tlumaczylem - zwlaszcza ze kiedys w X5 mialem slaba baterie i auto strasznie się "popsuło".

Wszystkie problemy znikły po wymianie aku.

 

Ale wiesz jak to jest- auto fajne - jezdzi super - sztuka ciekawa - adrenalina działa a nie chciałbym popełnić błędu. Dlatego zapytałem.

 

W sumie to dobrze ze postanowilem poczekac. Mimo ze to prawdopodobnie przyczyna słabych akumulatorów to problem mam nie ja - ale sprzedający. Także cierpliwie czekam na kontakt od niego.....

 

Ma kupca - a to niełatwa sprawa przy 5,4 V12. Także czekam.....

Opublikowano
no i racja nie ma sie co spieszyc z takimi decyzjami narazie to gosc ma problem :):): ale to znowu az nie taki wielki problem bo to kwestia dwoch dobrych aku i sprawa sie wyjasni wtedy masz pewnosc, pozdrawiam do usłyszenia
Opublikowano
a jesli by to nie pomoglo to jesli bedzie dalej swiecic abs i asc, to wtedy albo walniety ktorys czujnik abs , sterownik abs lub moduł abs, i wtedy zawsze beda zaswiecac sie te dwa systemy bo sa ze soba połoczone, jesli tylko czujnik to nie problem jeli sterownik abs lub moduł to juz robia sie koszty, jesli chodzi o przepływomierz to z tego co sie orientuje to uzywka w granicach 200 zl nowy napewno do tanich nie nalezy:::):):
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

 

No i auto wreszcie wylądowało w moim garazu. Dobrze ze nie decydowalem sie od razu poniewaz okazalo sie ze opisana wyzej awaria to jednak wymagała inwestycji ok 1200 PLN w moduł ABS-u.

 

Do dzisiaj zrobilem autem ok 1000 km i nie bardzo mam sie do czego przyczepić. Jest ok. Srednie spalanie ( 90% trasa) wykazuje ok 16 l/100 km. Wskazanie z autostrady przy 150 km/h to ok 12,9 l/100 km. Mysle ze to rewelacja przy V12 i pojemności 5,4.

 

Nie działa mi parę pierduł np. żaluzja z tyłu - ale nie ma to dla mnie wiekszego znaczenia. Wymienilem wahacze z tyłu i tylne z przodu i na razie wszystko działa poprawnie...

 

Potencjał tego silnika jest niesamowity. Jest to co prawda moje pierwsze V12 ale mialem juz do czynienia z szybkimi 4-cylindrami i sporymi V8. Jednak ten silnik - jego moment obrotowy powala.....

 

No cóż - ma tylko nadzieję że auto nie zaskoczy mnie wiekszymi problemami....

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.