Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z ogrzewaniem w E61 z 2008r. Nie mogę wyłączyć ciepłego nawiewu na nogi. Po wymianie zaworu wodnego zmierzyłem napięcie które go zasila i okazało się że nie ma 12V tylko 7,8V. Takie same napięcie zasila pompę wody. Wymieniłem panel sterowania klimą, w serwisie przeprowadzono programowanie auta i stwierdzili, że wszystko jest OK. Jednak napięcie dalej jest za niskie i zawór nie może się na maxa zamknąć co powoduje dopływ ciepłego powietrza do wnetrza auta. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki oraz zasilanie panela klimy jest 12V a z wtyczki 26 pinowej zasilającej m.innymi pompę oraz zawór wychodzi 7,8. Masa też jest OK. Jestem już bezradny. Nie chcę auta oddawać do serwisu bo widzę że sami nie wiedzą jakie napięcie ma być na zaworze. Znalazłem schemat zasilania zaworu musi być 11 - 14,2 V. U mnie jest 7,8 V i zawór się bardzo grzeje. Może ktoś mi podpowie co jest nie tak?
Opublikowano

Prawdopodobna przyczyna takiego stanu rzeczy moze byc zwarcie miedzyzwojowe cewki zaworu. Pobierany jest wtedy wiekszy prad z ukladu, stad spadek napiecia i grzanie sie cewki.

Nalezaloby zmierzyc jej opornosc i porownac ze sprawna.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Problem jest tego typu, że zawór z cewkami został już wymieniony na nowy. A napięcie 7.8V jest mierzone na odpiętej wtyczce z zaworu - tak samo sprawa wygląda na pompie wody. Oporność cewki była mierzona i jest prawidłowa. Zastanawiam się nad wymianą "jeża".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.