Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! problem polega na tym że nie ma na desce wyświetlanych komunikatów takich jak:

 

- brak obrazka z samochodem na którym zaznaczają się otwarte drzwi i przepalone żarówki

- brak kontrolek kierunkowskazów (kierunki są)

- brak kontrolki długich świateł

- brak podświetlania tablicy rejestracyjnej

- brak światła wstecznego

Zegary testowane i wszystkie kontrolki są ok!

Wyczytałem gdzies że może to być moduł LCM i faktycznie ktoś w nim grzebał bo jadąc niedawno kupioną 530d ktoś źle powkładał wszystko pod schowek i sam moduł z kablami wypadł czyli ktoś już sie w tym grzebał...

Teraz pytanie czy za wszystkie te usterki może odpowiadać ten moduł? Wyczytałem tylko instrukcje który tranzystor odpowiada za światła przednie ale nic na temat kontrolek, światła wstecznego itd... Co z tym zrobić?

Opublikowano
kup nowy moduł i problem zniknie ,lub podjedz do dobrego ale dobrego elektronika zapraszam do Działdowa.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam! Pisze ten post dla potomnych, którzy być może znajdą kiedyś go w otchłaniach google lub forum. Otóż po 1.5r. posiadania auta doszedłem do rozwiązania. Ogólnie zasada problemu jest ta sama - brak komunikacji pomiędzy modułem świateł (dotyczy kontrolek), a zegarami... Otóż zegary są (przynajmniej w e39) główną bramką dostępu do komunikacji z innymi modułami samochodu. Jeżeli chcemy zdiagnozować samochód za pomocą np. inpy i nie możemy się połączyć z żadnym z modułów nadwozia np. klimatyzacją, czujnikiem deszczu, czy poduszkami problem jest jeden - zakłucenia na kbus czyli szynie diagnostycznej. Rozwiązania mogą być dwa - albo jest zwarcie do + lub - na tej szynie lub samochód miał robione zegary na szybko (wiadomo co mam na myśli) i odcięta jest kbus aby nie było kropki przy przebiegu (ponieważ aby przebieg skasować porządnie trzeba go zmienić m.in. w lcm i ews). Druga sprawa może być prostsza która jest popularna tzn. padnięcie lcm. Jednak jeżeli nie możecie się połączyć z innymi modułami (nie tylko lcm) problem leży na kbus czyli na podsumowanie - albo zwarcie na kbus albo kręcone zegary które mają odcięty kbus i nie komunikują się z resztą modułów. W przypadku braku komunikacji z innymi modułami radzę pomiar napięć na szynie kbus/Ibus i jeżeli są one prawidłowe tzn. nie ma zwarcia, a mimo to nie ma komunikacji rozwiązaniem są drugie zegary. Służe pomocą jeżeli ktoś będzie miał podobny problem. PS. Jeżeli chce ktoś kombinować we własnym zakresie obowiązkiem jest zaopatrzenie się w interfejs, lub posiadanie znacznej ilości gotówki na speców (ja podczas swojej przygody natrafiłem na dwóch - jeden słusznie określił problem drugi nie, ale każdy wziął pieniądze...)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.