Skocz do zawartości

E30 M40 - Nie ładuje, nie świecą kontrolki


.raven

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to mój pierwsyz post tutaj - witam wszystkich forumowiczów :)

 

Mam problem z moim E30. Po odwilży auto przestało ładować aku, poza tym po przekręceniu kluczyka zapala się jedynie kontrolka oleju oraz na sekundkę ABS. Auto suszyło się już 2 dni w garażu i nic to nie pomogło. Odpalać odpala normalnie. Co może powodować takie problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ładuje bo nie świeci kontrolka czy sprawdziłeś miernikiem na aku że nia ma ładowania??? To że kontrolka nie paliw to może być wina żarówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała poprawka - może nie "nie ładuje" ale zawartość akumulatora leci na łeb na szyję - po 15-20min już praktycznie nie ma podświetlenia zegarów, radio nie ma siły grać, światła ciemne a o jakimś ponownym odpaleniu nie wspominając. Żarówka na desce napewno jest sprawna - właśnie sprawdziłem. Aku też jest ok. Generalnie nie palą się też po przekręceniu kluczyka kontrolki które powinny (3 pierwsze po prawej) - wcześniej po przekręceniu kluczyka zapalały się a po odpalenie poprawnie gasły.

Miernikiem nie sprawdzałem, gdyż nie posiadam - pożyczę, sprawdzę.

 

Zauważyłem też, że wzrosły obroty jałowego - teraz jest jakieś 1300, przed całym zajściem było koło 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wygląda na zwarcie, silnika ma wyższe obroty, bo alternator produkuje duży prąd, aby zrekompensować zwarcie. Miernik w dłoń i szukamy, może być po bezpiecznikach. Jednakże jeżeli masz aż tak duże zwarcie, to miernikiem nie dasz rady, bo zazwyczaj mają skalę do 10, 20 A. W bezpiecznik możesz wpinać rezystor o wartości 0.1 Ohm 10W i mierzyć prąd z prawa ohma.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :D , dodałbym jeszcze co zauważyłem po dzisiejszym małym grzebanku.

 

Wg. schematu elektrycznego m.in poprzez alternator zamykają się, oprócz kontrolki ładowania, 2 niezapalające się aktualnie kontrolki (kontrolka ręcznego i płynu hamulcowego). Wyjścia z tych dwóch są połączone poprzez diody z wyjściem kontrolki ładowania. To z kolei idzie prościutko do alternatora. Po drodze jest jeszcze jednak m.in. wyjście na złącze diagnostyczne 12. Po zwarciu ów pinu do masy kontrolki elegancko się zapalają.

 

Także w obecnej sytuacji zdiagnozowałbym problem tak:

-Uszkodzenie połączenia od aku do alternatora

-Uszkodzenie połączenia "Zegary - Alternator (od odbicia na pin diagnostyczny)"

-Uszkodzenie połączenia "Alternator - masa"

-Uszkodzenie wewnętrzne alternatora

 

Ale jako, że i nie świeci się kontolka - połącznie "Zegary - Alternator" i nie ładuje - połącznie "Alternator - Aku" - trudno, żeby oba połączenia poszły na raz, a iżeby stracił alternator połączenie z masą też jest dość mało prawdopodobne - stawiałbym więc na sam alternator.

 

Co do podwyższonych obrotów może to po prostu niezwiązany objaw wyższych temperatur.

 

Prosiłbym o ocenę mojej małej dedukcji :D

 

+edit:

A jakoże na wyłączonym silniku cały obwód kontolek może się zamknąć jedynie poprzez regulator napięcia w alternatorze wnioskowałbym że należy stawiać na jakieś zwarcie w tej właśnie okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dość dobrze dedukujesz bo zazwyczaj jak auto nie ładuje to alternator a jak auto nie kreci to rozrusznik, alternator to nie jest droga rzecz takze albo kupic na szrocie albo pozyczyć od kogos moze czasami tez spasować od innego auta.
"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł regulator napięcia :) Alternator pięknie założony.

 

Tylko teraz pojawił się nowy problem. Autko kulturalnie po prostu nie odpala :)

Po zmontowaniu raz odpalił i to dość ciężko i chodził bardzo nierówno. Na obroty wchodził, jednak na luzie bujał się 200-1500, momentami prawie gasł. Teraz nie pali ani na benzynie ani awaryjnie na gazie. Niczego innego nie dotykałem :/ Czy mogło się coś skapcanić, gdy stał dwa dni bez aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.