Skocz do zawartości

M10 1.8 i odpowietrzenie!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie...

Jak prawidłowo wymienić płyn i odpowietrzyć układ chłodzenia w E30 316i 1.8 M10, rok 88??? :modlitwa: Dodam tylko że jest instalacja gazowa, jeśli to ma jakieś znaczenie :|

zinnoberrot coupe - bawarka browarka

http://img522.imageshack.us/img522/8581/1006088forum2ii8.jpg

Opublikowano

Włącz ogrzewanie na MAX (musi tak pozostać do końca operacji).

 

Jeżeli masz plastikową osłonę pod silnikiem i chłodnicą, musisz ją zdjąć. Płyn w M10 spuszcza się najpierw z chłodnicy (plastikowy korek pośrodku, na jej samym dole; najwygodniej odkręca się monetą :!:), potem z silnika (korek spustowy widoczny w kadłubie, w pobliżu kolektora wydechowej, tzw. dwururki). Śrubę w silniku dokręca się umiarkowanie mocno (momentem 50 N-m).

 

Po zakręceniu korków wlewasz płyn do chłodnicy aż poziom będzie 2 cm poniżej korka. Zostawiasz otwarty wlew płynu do chłodnicy. Potem wlewasz płyn do zbiornika wyrównawczego, prawie po brzegi. Zaczekać aż wydją wszystkie bąble powietrza, ew. dolać.

 

Odpalić silnik, rozgrzać przynajmniej do temperatury otwarcia termostatu (z otwartym korkiem chłodnicy), dolny przewód łączący chłodnicę z silnikiem musi zacząć robić się ciepły. Gdy silnik rozgrzeje się jak należy, pochodzi parę minut z pełną temperaturą, bąble powietrza zanikną, uzupełniasz poziom płynu do optymalnego (dziewiąta kreska od góry) i można zakręcić korek.

 

(Opis na podstawie książki naprawczej).

 

Zaraz potem dla formalności warto odkręcić na moment odpowietrznik chłodnicy (M10 też go chyba ma, jak dobrze pamiętam), aż przestanie syczeć i zacznie wypływać czysty płyn chłodzący bez bąbli.

 

BTW, instalacja gazowa ma znaczenie - sieć dodatkowych cienkich przewodów z płynem chłodzącym teoretycznie utrudnia dobre odpowietrzenie. Ale pompa cieczy powinna wypchnąć całe to zdradliwe powietrze do najwyższego miejsca układu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedź.

Problem jest tylko w tym, że ja nie mam zbiornika wyrównawczego, więc o co tutaj chodzi, co jest nie tak :?: :!: :| :?

zinnoberrot coupe - bawarka browarka

http://img522.imageshack.us/img522/8581/1006088forum2ii8.jpg

Opublikowano
Aaaaaaaaa :duh: bo opis dotyczy także sześciocylindrowych, które mają zbiornik wyrównawczy. Czyli wszystko OK, pomijasz tylko wskazówki dotyczące postępowania ze zbiornikiem :cool2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.