Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

walcze i walcze z moją v12 i juz recę opadają

 

jestem po wymianie uszczelki pod kolektorem ssącym...i niestety ale wciąż na cylindrach 1-6 pokazuje strasznie dużą korekcje rought

 

po podpieciu pod DIS wyszło ze jest strasznie duży czas wtrysku ok 5ms, a powinno być ok 2,2 ms

 

strasznie duzo pali bo ok 30l.no i strasznie smierdzi paliwem, a czasami nawet za katalizatorem od strony tych cylindrów rozgrzewa się rura do czerwoności.

 

DIS pokazuje również wartość na czujniku rozrzadu 14,5 a powinno być w zakresie od -5 do 5

 

no i teraz pytanie..czy jest mozliwe że uszkodzony czujnik wałka rozrzadu bedzie powodował wydłużony czas wtrysku tylko na tych sześciu cylindrach...bo na cylindrach 7-12 jest ok.......a no i czujnik jest tylko jeden.

 

Bedę bardzo wdzięczny za jakieś pomysły....bo kasa topnieje a poprawy brak

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, szkoda, że dopuściłeś do grzania katalizatora do czerwoności, bo teraz trzeba go wyrzucić, nawet jak silnik będzie już ok. Zastanawiam się co może być przyczyną tego zalewania. Co prawda mam M70, ale silniki podobne. Może regulator ciśnienia paliwa na listwie. Może również potencjometr w przepustnicy przerywa i podaje zły sygnał o stanie jej otwarcia. Zobacz jak wygląda u Ciebie chwilowe spalanie na rozgrzanym silniki, u mnie jest około 2L/H, jak zimny to 2.5L/H. Jeżeli te czasy są tak duże to komputer dostaje sygnał, żeby tak sterować. Piszesz, że czujnik wałka rozrządu jest jeden, wydawało mi się, że w e38 są dwa, nawet niedawno o tym było na forum. Tak jak w e32 są dwa impulsatory na każdą ze stron jeden. Oczywiście może być również sonda lambda. Może być również padnięty jeden z komputerów DME, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je podmienić i zobaczyć, czy nadal zalewa tą samą stronę.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

dzięki za zainteresowanie

 

a więc tak:

 

-komputery już zamieniałem niestety - brak zmian

-przepływomierze zamieniane między sobą - brak zmian

 

czujnik wałka rozrządu w M73 chyba jest jeden (tak jest w OEM) http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GK21&mospid=47522&btnr=11_1473&hg=11&fg=10&hl=20

....2 są czujniki położenia wału korbowego i 2 są czujniki stukowe

 

juz mi ręce opadają

 

zastanawiam się jeszcze że może leje któryś wtrysk, tylko czy wtedy reszta z tej samej strony by fisiowała..?

 

sonda cały czas jest na 0,45V ale przypuszczam że to przez to że mieszanka jest zła w wyniku czegoś innego....obie przed katem wymieniałem 2 tygodnie temu, ta od cylindrów 7-12 pracuje we właściwym zakresie

 

w M73 chyba nie ma regulatora ciśnienia...jest za to podciśnienie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GK21&mospid=47522&btnr=13_0628&hg=13&fg=15 ale nie wiem na jakkiej zasadzie to działa (P.S w jednym z wtryskiwaczy mam ułamane wyjscie na podciśnienie...ale czy to ma jakiś wpływ?)

Opublikowano

Witam, regulatory ciśnienia paliwa to numery 5 u mnie, ale u Ciebie napisane, że to są odpowietrzniki, także nie wiem, czy masz tak samo regulowane ciśnienie w listwie, jakoś być musi. Jeżeli ten zawór jest na przykład uszkodzony to ciśnienie jest tak duże, że wtryski wtryskują więcej paliwa, chociaż przy takim samym czasie. Zatem tutaj bym nie szukał przyczyny.

 

Tutaj masz sposób regulacji ciśnienia w listwie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GK21&mospid=47522&btnr=13_0626&hg=13&fg=10

 

zawór numer 3. Jednakże wygląda na to, że jest jeden regulator ciśnienia na cały układ, chyba tak jest, bo e38 750 ma tylko jedną pompę paliwa.

 

Jeśli chodzi o czujnik położenia rozrządu, wygląda na to, że kółko jest jedno

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GK21&mospid=47522&btnr=11_1435&hg=11&fg=25

 

Zatem skoro rozrząd odpada, układ paliwowy odpada, bo jest wspólny, to pozostaje wszystko co nie jest wpólne, zawsze tak staram się diagnozować swój silnik. Jeżeli masz DISa to możesz chyba sprawdzić czy wtrysk jest sekwencyjny, czy grupowy, bo e38 ma już pełną sekwencę. Może być jakiś dłuższy wtrysk grupowy w trybie awaryjnym. U mnie wtrysk jest podzielony na cztery grupy po trzy cylindry.

Ponadto zastanawia mnie to, że przy wtryskach masz jakieś wężyki, u mnie tego nie ma. Ten wężyk piszesz, że masz ułamany, może to ma jakiś wpływ. Tak mnie zastanawia, czy negatywnie nie wpływa jakoś sonda za katalizatorem, bo pewnie takie masz. Możliwe, że wypadały jakieś zapłony, katalizator się zamulił i teraz jest niedrożny i są takie efekty. Pomijam fakt lewego powietrza w dolocie, ponieważ ten problem pewnie rozwiązałeś jako pierwszy, poza tym mocno słychać jak jest nieszczelnośc, trochę powietrza te silniki zasysają.

 

Tak mnie jeszcze ta sonda zastanawia, ponieważ nie wiem co by się nie działo nie widziałem sondy, która by utknęła na poziomie 0,5V i była sprawna, ja bym spróbował ją odłączyć i zobaczyć, co się wtedy będzie działo. Coś mi się wydaje, że padło podgrzewanie sodny, co za tym idzie zalewało silnik jak był nierozgrzany, a rozgrzać katalizator (a co za tym idzie sondę lambda) w tych silnikach to trochę trwa. Co za tym idzie sonda padła i teraz na stałe wymusza taki wtrysk. Jak tą sondę odepniesz powinien się silnik co najmniej inaczej zachowywać, oczywiście nie oznacza to, że będzie dobrze. Sprawdź również, czy działa obwód grzania tej podejrzanej sondy(powinno być kilka omów), ponieważ przekaźnik grzania napewno działa, gdyż z drugą sondą wszysko jest ok.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

no własnie siedze od kilku godzin i staram się to rozkminić....i dochodze do podobnych wniosków co Ty, że coś jest nie tak z sondą, ale ja właśnie przypuszczam że to może nie sama sonda tylko coś w okolicach tego elementu http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GK21&mospid=47522&btnr=12_0986&hg=12&fg=10 , bo wydaje mi się że na poprzedniej sondzie przed wymianą też było ok 0,45V.

 

Teraz musze poszukać i zobaczyć gdzie jest ten sterownik

 

Skłaniam się coraz bardziej do tej tezy bo kiedy kupiłem samochód sporo modułów nie działało..(ABS,DSC,PDC,EDC) szukałem szukałem i za każdym razem okazywało się że to przekaźnik.

 

Dzięki serdecznie za rady tym bardziej że widze że naprawde jesteś w BMW ogarnięty

 

Pozdrawiam

 

P.S chyba jednak jest regulator (pewnosci niemam) tylko w innym miejscu... http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl czy on moze dawać oddzielne ciśnienia na dwie listwy wtryskowe?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GK21&mospid=47522&btnr=13_0626&hg=13&fg=10

Opublikowano
Hej, ja też znalazłem ten regulator ciśnienia, podałem w linku wyżej, ale u Ciebie jest jeden, to znaczy, że odpowiada za ciśnienie w obu listwach, a jedna jest ok, czy regulator też. U mnie jest oddzielny regulator na każdą z listw. Zmierz ten obwód grzania sondy, może być pod autem w kostce i daj znać czy jest te kilka omów, czy przerwa. Podmieniłbym sondę, tym bardziej, że masz drugą sprawną obok, może nie trzeba będzie zrzucać wydechu.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

hehe..no jutro biore się do roboty z tym tematem.. ale powiem tak (oczywiście nie mam ochoty nikogo obrazać) mam dość już mechaników w serwisach.

Ostatnio byłem w serwisie gdzie robią tylko BMW i gościu nawet nie wie gdzie jest czujnik wałka rozrządu i jeszcze na dodatek prowadzi polemike pomimo ze mówie gdzie on może być...a na dodatek pierwsza diagnoza to że przestawiony jest rozrzad i trzeba wyjmować silnik, nawet się nie pokusił aby pomysleć czy to nie jakaś błachostka :evil: ...a jak by się okazało ze tam wszystko oki to i tak bym zapłacił kupe za sprawdzenie rozrządu

Opublikowano
Hej, dobrze, że nareszcie doszedłeś do wniosku, że jak sobie sam nie naprawisz/znajdziesz usterki to nikt tego nie zrobi, takie życie, a nasze auta dość skomplikowane. Trochę mi sprawia kłopot ten czujnik, nie wiesz w jakich jednostkach jest wyskalowany jego odczyt w DISie. Możliwe, że nie wysyła impulsów poprawnie i stąd te kłopoty. Dobrze by było podjechać do elektryka i podejrzeć na oscyloskopie jak wygląda sygnał i przeliczyć ile razy na minutę powinno być na jałowych. Mi odczyt -5 plus 5 nic nie mówi niestety, a tym bardzie 14. W aucie masz jeszcze czujniki spalania stukowego, jeżeli one padną to może szaleć wyprzedzaniem lub opóźnianiem zapłonu, najlepiej je odpiąć i pojeździć bez nic, na dobrym paliwie i tak nie będzie spalania stukowego.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

a wiec tak.... ja niestety nie mam DISa więc nie pamietam tych jednostek, a INPa dziala ale też jakoś tak średnio bo widze tylko jedną strone sond

 

- jak pomierzyć tą rezystancje na grzałce..wpiąć miernik miedzy dwa biale przewody na odpiętej sondzie i odpalić samochód?

- czy sondy za katalizatorem mogły by mieć taki duzy wpływ na wtryski .....bo sond za katem nie wymieniałem i nie sprawdzałem

Opublikowano
Hej, wypnij kostki i sprawdź rezystancję białych przewodów omomierzem w kostce od sondy. Sondy za katalizatorem zgłaszają błąd na komputerze, są tylko diagnostyczne, czyli sprawdzają czy działa katalizator albo sonda regulacyjna przed. Wpływu mieć nie powinny na pracę silnika, ponieważ nic nie regulują.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

po dłuższych przemysleniach..odpinaniu katów dochodze do wniosku że musi coś być z powietrzem.

 

Po psiknięciu Plaka pod listwe wtryskową silnik zaczyna strasznie nierówno pracować...no i teraz zagwostka gdzie zasysa lewe powietrze.

 

-usczelka wymieniona (zresztą przed wymianą uszczeli pokazywało wysoką korekcje dokładnie z tej samej strony czyli cyl 1-6)

 

- czy lewe powietrze bedzie miało wpływ na czas wtrysku...no i chyba na tryb awaryjny

- czy ten ułamany przewód od podciśnienia przy wtryskiwaczu może mieć wpływ na lewe powietrze

- jakieś pomysły gdzie jeszcze może łapać lewe powietrze?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej, z tego co piszesz wynika, że wymiana uszczelek nic nie dała. U mnie uszczelki niewymienia przez 22 lata, chodzi trochę nierówno na jałowych i żadnej korekcji czasu wtrysków nie mam. To oznacza, że to nie jest przyczyną, poza tym, aby mieć nieszczelność w dolocie i żeby silnik zareagował to musi być ona duża, poluźnij na przykład gumę za przepływomierzem. Czy mierzyłeś czujniki temperatury powietrza w dolocie? Bo jeżeli jeden jest martwy na wartośći rezystancji na przykład dla zimnego powietrza, to komputer ciągle myśli, że silnik jest zimny, ponieważ droga przepływu tego powietrza w przypadku silnika gorącego, powoduje, że to powietrze jest również ciepłe. Możesz zawsze porównać wartości rezystancji dla jednego kolektora dolotowego i drugiego. Później możesz wpiąć rezystor w ten wadliwy bank o podobnej wartości jak dla czujnika temperatury po stronie sprawnej i zobaczyć czy czasu korekcji będą ok. OCzywiście, jeżeli wskazania rezystancji obu czujników będą takie same to są ok.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
no niestety i tu też jest problem..czujniki temperatury powietrza są 2 i zostały sprawdzone pod DISem i wskazywał poprawną temperature, no chyba że odczyt był tylko z jednego
Opublikowano
Hej, w takim razie wziąłbym manual bentleya i w dziale silnik po kolei sprawdzał wszystko co jest tam napisane.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

dalsze inormacje są takie..

 

Po ponownym podpieciu DISa w opisie live sond widać że z trzy sondy i ich banki są ON a jeden od strony cylindra 1-6 jest OFF

Wszystkie trzy sondy pracuja w prawidłowym zakresie tzn falują gdzieś od 0,20V - 0,88V , a ta jedna cały czas stoi na 0,41V

Sonda na 99,9% jest oki bo po zamianie między stronami jest dokładnie tak samo.

 

No i wnioski...

 

- czy może to być wina sterownika że jeden bank nie działa (ale czy wtedy by na DISie pokazywało 0,41V a nie 0)

- zapchany katalizator i spaliny się kumulują (ale sonda nawet nie drgnie), jak sprawdzić KAT

- jakieś inne pomysły?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej, ale która sonda to jest, czy ta przed katalizatorem, czy za. Jeżeli przed to myślę, że niesprawny jest obwód grzania no i może sama sonda. Jeżeli za, a sonda przed oki, to padnięty katalizator.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
już jestem na tropie uszkodzenia...musze je jeszcze zlokalizować, może to potrwać kilka dni....pochwale się jak tyko się uda
Opublikowano

Udało się....bunia chodzi jak nowa....na silniku można postawić monete. :cool2: :norty:

 

Awaria to :

 

-w dwóch wtryskiwaczach ułamane wyjście na podciśnienie

-jedna wywinięta uszczelka wtryskiwacza

-uszczelki wtryskiwacza w bardzo kiepskim stanie

 

Serdeczne podziękowanie dla ttrol za pomoc techniczną i duchową :wink:

 

Kupiłem używane wtryskiwacze wraz z listwą wtryskową - Koszt 200 zł

 

No ale żeby nie było tak kolorowo to oczywiście coś innego przestało działać widocznie coś spartaczyłem przy składaniu.

 

-na wyświetlaczu navi widze tylko podświetloną szarość

-brak na desce roździleczej migaczy

-ładowanie na wolnych obrotach 12,6V...w czasie jazdy 14V

 

No i pytanie co może być przyczyną ..od czego jest wtyczka z tyłu w alternatorze...bo może coś tam popierdzieliłem (dojście tam jest masakryczne)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej, bardzo się cieszę, znakiem tego dostawała lewe powietrze od wtryskiwaczy. Jeśli chodzi o wtyczkę w alternatorze, to przekazuje ona sygnał ładowania do czujnika braku ładowania na zegarach. Jeżeli nie świeci na desce to jest ok. Musiałeś czegoś nie podłączyć może. Ciężko powiedzieć tak na odległość. Ładowanie 12.6 jest zmierzone miernikiem, czy w OBC, jeżeli na mierniku wychodzić 12.6, nawet przy włączonych wszystkich odbiorników, to nie jest idealnie, ale bardzo źle też nie, w końcu ani alternator, ani regulator nie są nowe. Chociaż nominał to 14.4V, a w praktyce nie powinno być niżej niż 13.5V.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

mierzone na OBC ...no niby oki tylko przed naprawą wtrysków na wolnych obrotach było 13,8

 

no nic jutro się poszuka przyzcyny

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.