Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Objaw jak by nie paliły wszystkie cylindry, obroty potrafią nagle spaść dość nisko aby praktycznie odrazu podniosły się do ok 1000 co oczywiście powoduje szarpnięcie autem :/ Mam wrażenie jak by na zimnym silniku było lepiej. Błędu nie wyświetla (check engine). Świece wymienione, zawory regulacyjne / odmy również. Jak samochód jest na N to obroty spadają i podnoszą się, a między tymi falowaniami czuć "telepanie" samochodem takie jak w sytuacji nie chodzących cylindrów. Auto równiez nie ma mocy jak powinno mieć.
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Spawdzałes przewody, kopułki, przepływki ewntualnie może tez ciągnąc lewe powietrze.
Opublikowano
Kopułki OK, przewody chyba też (po spryskaniu wodą nie ma różnicy w pracy silnika) ale wiadomo, stu procentowej pewności to nie daje. Lewego powietrza nie ma, wszystko obadane na tą okoliczność. Dodam jeszcze że nie nastąpiło to nagle lecz problem się pogłębiał. Wczesniej powiedzmy że dało radę normalnie jeździć, miał moc tylko czasem obroty spadały i wzrastały.Teraz objaw się nasilił i doszedł brak mocy. Przepływek jeszcze nie ruszałem. Osobiście stawiam na padającą cewkę ale wiadomo ze lepiej zebrać więcej pomysłów :)
Opublikowano (edytowane)

Ja też miałem problem z wypadającymi zapłonami, wymieniłem swiece, kopułki ale dalej było to samo, już myslałem że padły wtryski i miałem nawet kupic nowe, ale wstawiłem samochód do Mikołajczaka i dignoza była jedna: przewody, z zewnątrz wygladały całkiem niezłe ale problem po wymianie na nowe zniknął.

pozdrawiam i najlepszego w nowym roku

Edytowane przez Konrad_740
Opublikowano
Witam, przewody musisz wymienić jeżeli są od nowości. Można je zmierzyć, czy są ok miernikiem, aby być pewnym. Wypadające zapłony w tych silnikach to rzecz popularna. Ja co prawda mam M70, ale dużej różnicy w silnikach nie ma. Jeżeli chcesz zaoczszędzić jakieś 1600 PLN to możesz założyć przewody Janmora, jeżdżę już rok i jest ok, niestety nie byłem w stanie wyłożyć ponad 2000 PLN na przewody. Ponadto odkręć przewody zasilające cewki, nakrętki pod platykowymi osłonami, wyczyść i psiknij Kontaktem. Cewki padają raczej rzadko, obstawiam przewody, ewentualnie czujniki położenia wałków rozrządu, wydaje mi się, że M73 je masz.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
:duh: Zapomniałem o czujniku, masz racje kolego, on moze tez powodowac takie problemy. z tego co pamiętam nowy chyba 400 zł kosztował z orginału bo zammienników nie ma.
Opublikowano
Zanim pojadę do serwisu na podpięcie kompa to może ktoś z Was ( z Warszawy ) ma możliwość odczytu błędów. Zawsze lepiej jak ktoś z pasją podejdzie do auta :)
Opublikowano
OK dzięki za odp. Zatem po weekendzie skoczę na odczyt :)

 

Czy przewody WN Bremi były montowane fabrycznie ?

 

P.S

Na stronie janmora niestety nie ma przewodów do M73 czy zestaw od M70 będzie pasować ? http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p=main&s=1&szczeg=ok&model=750&id_marki=027m&pojemnosc=#ccw

 

Ja miałem beru, ale nie jestem pewny czy to były fabryczne przewody. Można tez załozyć przewody od 6 cyl. podobno jest taniej, a co do przewodów od m70 to nie ma różnicy oprócz tego ze w m70 na 6 przewodzie jest czujnik.

Opublikowano
Witam, jeśli chodzi o przewody to sprawdź w oryginalnych Beru, pewnie jest gdzieś w sieci, jaka jest rezystancja wtyczek do kopułek i fajek do świec. W m70 to jest 1kOhm i tu i tu. Sprawdź również czy cewki są 30kV. Ponadto czy świece są te same co w M70, chociaż średnica końcówek. Można kombinować z zestawem do 6 cylindrów, ale świece mają wąską końcówkę i wtedy trzeba stosować świece od 6 cylindrów, ale o tej same ciepłocie też działają. Ja mogę Janmora zestaw HR14 do M70 polecić, jeżdżę już rok i jest ok, jakość wykonania nie poraża, ale lepsze to niż nic. Fabryczne przewody w e32 to Beru.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Wg. katalogu janmora przewody do M70 mają opór 1k oraz 5k. Taki też opór powinny mieć do M73 ale teraz nie wiem czy katalog mówi prawdę :P
Opublikowano
Witam, masz rację to ja się pomyliłem. Przewód od cewki ma po 1k. Wymieniałem już dawno, a pisałem z pamięci. Jeżeli opór jest oki, to będzie działać. Niestety jeszcze jedna rzecz to długości tych przewodów, są naprawdę na styk, zatem może być problem jeżeli będzie potrzeba mieć trochę dłuższe do M73 niż do M70.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Heh .... właśnie ich długość mnie najbardziej nurtuje. Ale zobaczymy, może będzie możliwość zwrotu w przypadku niepasowania. Aczkolwiek za taką cenę w porównaniu do org. to MUSZĄ :P pasować
Opublikowano (edytowane)
Długośc 6 przewodu w m73 jest identyczna z długością 6-tki w m70, sprawdzałem. Wiec jęsli te janmory są tak długie jak orginał w m70 to bedzie gut. Edytowane przez Konrad_740
Opublikowano
Długośc 6 przewodu w m73 jest identyczna z długością 6-tki w m70, sprawdzałem. Wiec jęsli te janmory są tak długie jak orginałw m73 to bedzie gut.

 

Zatem powinno być ok, z czystym sumieniem mogę polecić ten Janmory. Trzeba wszystko wyjąć na stół i ładnie w tej plastikowej listwie przewody poukładać, ponieważ jak nie będzie to przemyślane to się listwa nie zamknie, a i przewody będą za krótkie. Przez wymianą pomierz miernikiem rezystancje nowych przewodów na wszelki wypadek, czy nie ma wadliwego. Rozbieżności w rezystancji mogą być na poziomie +- 15%.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Na kompie wykazało jedynie wypadanie zapłonu praktycznie na wszystkich cylindrach z dopiskiem usterka sporadyczna. Więc jednak zacznę od wymiany na nowe kopułek, palcy oraz przewodów WN.
Opublikowano

Nie chciałem nowego tematu zkładać więc piszę tu. Czy wypadanie zapłonu może mieć wpływ na pracę komp pokładowego ? Np. na samoczynną zmianę języka ? A dziś wyłączył mi się wyświetlacz incydentów ten w zegarach. Aby ponownie się uruchomił musiałem odpiąć aku na chwilę ... :/

 

Jeszcze jedna sprawa, dziś zauważyłem że przy włączonym zapłonie słychać bardzi cichy dzwięk jak by syreny od alarmu (taki wyjący jak policja). Nie jest to moja syrena alarmowa bo ta dzwięk ma "pikający". Co to może być ????

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nowe przewody Janmora, nowe kopułki + palce i nadal to samo :/ Jedna strona silnika ewidentnie niedomaga.... Jeszcze zostały cewki. Mam wrażenie że na nowych przewodach jest trochę gorzej przy obrotach do ok 2000. Czy może mieć to związek z tym że stare przewody mogły mieć już inny opór (mniejszy) i padającej cewce łatwiej było współpracować z nimi. A na nowych przewodach z oporem takim jak powinnny mieć może mieć większe problemy z iskrą ?
Opublikowano
Jeżeli jest tak jak mówisz, to zamień cewki miejscami, są takie same. Może być też problem z nieszczelnym dolotem, ostatnio było na forum, też M73, dyskutowaliśmy z kolegą kilka dni, a okazało się, że zalewało jedną stronę, bo były popękane wężyki odpowietrzenia w dwóch wtryskiwaczach. Po ich wymianie auto jak nowe. Tych wężyków nie ma w M70, w M73 są. Sprawdź czasy wtrysków na kompie albo w teście OBC na ciepłym silniku nie powienian palić więcej niż 2L/H.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Jeżeli cała strona fiksuje, to stawiałbym na lewe powietrze( jeśli się okaże, że cewka jest dobra), musisz sprawdzic jak wyglada "wąż" od przepływki do przepustnicy, morze byc popękany od spodu, może też ciągnąc przy kolektorach. Z tego co pamiętam to oryginalne uszczeki kosztowały 1450 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.