Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czy ktokolwiek zrobił przeróbkę bębnów na tarcze i zaciski z innego samochodu niż bmw?

niestety mam wahacze pod bębny, odpada wersja przerabiania na oryginalne tarczo-bębny

jedynym rozwiązaniem jakie widzę to mod tarczy i zacisków z innego samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Pewnie kolega potrzebuje do driftu by móc szybko blokować koła ręcznym ale nie wie że tarczo-bębny sa równiesz skuteczne a przy okazji jest margines bezpieczeństwa gdy hydraulika siada to zawsze zostaje niezależny ręczny. A jak ręczny jest na zacisku to praktycznie każda awaria hydrauliki skutkuje brakiem hamulca, (wykluczamy tutaj ręczny hydrauliczny).

2. Kolega lubi robić sobie pod górkę.

Opublikowano

proszę czytajcie ze zrozumieniem.

 

a czemu od bmw odpada ?

niestety mam wahacze pod bębny, odpada wersja przerabiania na oryginalne tarczo-bębny

 

1. Pewnie kolega potrzebuje do driftu by móc szybko blokować koła ręcznym ale nie wie że tarczo-bębny sa skuteczne a przy okazji jest margines bezpieczeństwa gdy hydraulika siada to zawsze zostaje niezależny ręczny. A jak ręczny jest na zacisku to praktycznie każda awaria hydrauliki skutkuje brakiem hamulca, (wykluczamy tutaj ręczny hydrauliczny).

2. Kolega lubi robić sobie pod górkę.

 

1. czytaj wyżej.

nie znaczy że ręczny będzie hydrauliczny, nie ma być. są zaciski z ręcznym linkowym, sprężyną. nie chodzi o drift tylko o odprowadzanie ciepła/koszty nowych bębnów w porównaniu do tarcz + zacisków. z tego co mam przeanalizowane, koszty są prawie takie same. co prawda więcej roboty :\

2. szukam odpowiedzi, pod górkę nigdy nie robię.

 

p.s. słownik języka polskiego? >>>równiesz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie sprawa jest prosta. Montujesz wahacze od wersji z tarczo-bębnami. Prosto i tanio. Ew. można kombinowac już z samymi zaciskami. Ale nie wiem po co. Wytłumacz dlaczego jak zamontujesz wahacze od wersji z tarczami?

 

p.s. z matury miałem słaba ocenę z polskiego. :mad2:

Opublikowano

Ok zaciski brembo 4 tloczki plus adaptery ok 1500 zl

caly zawiasz z touringa wiec tarcza i duza glowa 500 zl jest roznica :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

porównywanie budowy statku kosmicznego do wozu drewnianego x XII wieku...

 

wiem ile kosztują wahacze - dobrze liczysz koło 500. dolicz również nowe, sprawne tarcze i klocki .. wyjdzie już dużo więcej.

 

przy tej przeróbce głównym pytaniem jest czy mocowanie adapterów na wahacze dla bębnów jest bezpieczne. przypuszczam ze przy tarczo-bębnach wykonywano wzmocnienie mocowania zacisku.

 

nowe tarcze, klocki i zaciski <600zł

nie mówię tu o 4 tłoczkach, skoro na przodzie mam normalne seryjne pod tarcze wentylowane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się że 500 za wahacze pod tarcze plus nowe tarcze, klocki i szczęki ręcznego są o nie bo tańsze i bezpieczniejsze niż kombinowanie z jakimiś kombinowanymi tarczami. I masz rozwiązanie fabryczne, pewne, bezawaryjne i skuteczne. Po co kombinować jeszcze z tym??? Nie rozumiem ale może mój rozum nie wszystko ogarnia.
Opublikowano

to tak:

wahacze około 100zł/sztuka. powiedzmy ze da się za 300zł znaleźć z zaciskami.

regeneracja zacisków +30zł

tarcze komplet około 230zł

klocki.. jak kto woli 40-300zł

tak więc wychodzi od 600 do 900zł za swap wahaczy.

 

robota przy przekładaniu wahaczy wydaje mi się równie (jak nie bardziej) czasochłonna niż wymierzenie i zrobienie adapterów...

 

wiem że jest to dużo bardziej bezpieczne :) głównie z tego powodu zrobiłem zapytanie do forumowiczów - czy ktoś robił bezpieczną przeróbkę :) ale w innym stylu niż czysty swap

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale i tak musisz wachacze zmienic chocuazby z tego powodu ze przy samych bebnach i tak nie masz otworów na jarzmo zacisku. Wiec operacja zmiany wahaczy i tak cię nie ominie.
Opublikowano
Chodzi właśnie czy da się jakoś to zamocować ... np do 4rech punktów mocujących tylną część bębnów? Czy ten element jest na tyle wytrzymały?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AB11&mospid=47251&btnr=33_0211&hg=33&fg=30

 

Do ABS (tzn. wtedy zawsze śa tarcze z tyłu) są inne Wahacza. Do tarcz te wahacze mająmiejsce na śruby jarzma zacisku. Można próbować cośkombinować ale bezpieczeństwo jest ważniejsze chyba niż parę stówek co???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.