Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam pytanie , jak najłatwiej dobrać można się do dmuchawy/nagrzewnicy w BMW e34 89r. ? Czy da rade jakoś od środka , czy od silnika? Może ktoś ma jakieś foty jak tam się dostać ? Jest tam jakiś przekaźnik , przez który może nie działać nawiew ? Bo coś mi padło i przestał kręcić , mechanik mówił , że trzeba postukać w coś , żeby styki się zeszły , bo one często padają jak jest zimno ? Ile w tym prawdy ?

 

Pozdro

Sebo

Opublikowano
Do dmuchawy dostaniesz się tylko od strony silnika.Bezpiecznik nr 19 odpowiada za dmuchawę wartość prądu 30A.Odkręcisz 5 lub 6 już nie pamiętam śrubek i zdejmiesz blachę z grodzi za silnikiem . Tam zobaczysz górną część nagrzewnicy.Po zdjęciu osłony zobaczysz silnik elektryczny z dwoma wirnikami.
Opublikowano

Ja jestem właśnie na etapie wymiany silnika nawiewu. (W starym padł bezpiecznik termiczny i po obejściu na krótko wytopiło szczotki z plastikowych uchwytów)

Aby dostać się do silnika dmuchawy odkręcasz najpierw osłony wiązki elektrycznej na grodzi silnika. Odciągasz wiązkę i masz 5 śrub rozmiar 7 do odkręcenia.

Po odkręceniu wyciągasz blaszana osłonę. Za nią jest osłona silnika, na trzy wkręty na krzyżak. Ściągasz osłonę i silnik masz na wierzchu.

Na jednej ze szczotek jest bezpiecznik termiczny (chyba o to chodziło mechanikowi który mówił o rozłączających się stykach), przy okazji sprawdź stan szczotek i łożyskowanie.

A nie kręci Ci wcale na żadnym biegu? Jeśli tak to albo padł silnik, albo bezpiecznik nr 19. Jeśli działa np tylko na 4 to inna bajka :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.