Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie potrzebuje informacji ile wchodzi oleju do tego nowego już silnika N47 143KM i jaki najlepiej kupić filtr powietrza.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Niecałe 6 litrów, a filtr powietrza polecam dedykowany wkład K&N lub Pipercrossa , ma prawie wszystkie zalety stożka ( większy przepływ powietrza, delikatnie lepsza reakcja na gaz) bez psucia przepływki, sam mam u siebie w n47 po chipie taki filtr i jestem zadowolony bo moze to tylko ja ale czuję delikatną różnicę a i wymiana raz na 100tys km w miedzy czasie tylko odkurzaczem lub kompresorem przedmuchasz ;)

 

http://www.pipercross.net/panelfilters/product.asp?m1=5&m2=71&app=3420

 

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2942

 

Spisz sobie tylko numery filtra z tych stron i wal np do INTER-CARS powinni Ci ściągnąć w kilka dni ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
filtr powietrza polecam dedykowany wkład K&N lub Pipercrossa

 

co do filtra to się zastanów czy warto przepłacać.

Różnikca jeśli chodzi o moc przy takim ustrojstwie w samochodzie który ma rzędu 200Ps to jest +/- 1Km

(sprawdzane na hamowni) jedynym plusem jest czyszczenie go tak jak pisał kolega.

Ja bym kupił filtr MANN i nie świrował.

 

Co do oleju to założę się że miałeś wcześniej samochód zalany Castrolem 5W40 LL04 i celowałbym raczej w to samo.

Bo jeśli chciałbyś zmienić olej na innej firmy to trzeba pamiętać by także był LL04

Zreszta tematów o oleju chyba jest już kilka na forum,poszukaj.

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
filtr powietrza polecam dedykowany wkład K&N lub Pipercrossa

 

co do filtra to się zastanów czy warto przepłacać.

Różnikca jeśli chodzi o moc przy takim ustrojstwie w samochodzie który ma rzędu 200Ps to jest +/- 1Km

(sprawdzane na hamowni) jedynym plusem jest czyszczenie go tak jak pisał kolega.

Ja bym kupił filtr MANN i nie świrował.

 

Co do oleju to założę się że miałeś wcześniej samochód zalany Castrolem 5W40 LL04 i celowałbym raczej w to samo.

Bo jeśli chciałbyś zmienić olej na innej firmy to trzeba pamiętać by także był LL04

Zreszta tematów o oleju chyba jest już kilka na forum,poszukaj.

 

Ja do siebie kupiłem tani filtr Max Gear i po prostu wymienię go po każdej wymianie oleju.

Oleju wchodzi ci prawdopodobnie 5,2 litra.

W żadnym wypadku nie zalewaj (no może w ostateczności) 5w40, bo ten olej nie jest raczej polecany do twojego silnika.

Jeśli chcesz Castrola to zalej:

Zalecany - Edge Sport 0W-40 lub

Dobry - Edge 5W-30.

 

Ja polecam Shell Ultra Extra 5w30 (Bmw LL04).

 

Ten olej też się nadaje i ma super cenę:

http://allegro.pl/olej-opel-dexos-2-gm-5w30-5l-kurier-14zl-505-01-i1335773791.html

Mój ojciec jeździ na oleju GM 10w40 w Omedźe B 2,2 benz. od kilku lat i nie odbiega on niczym od bardziej renomowanych producentów olei.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zarejestrowani
Opublikowano
filtr powietrza polecam dedykowany wkład K&N lub Pipercrossa

 

co do filtra to się zastanów czy warto przepłacać.

 

Przepłacać ?? W ASO chcięli ode mnie za filtr 260zł netto a pipercrossa kupiłem taniej ! A osiągi uwierz na słowo sąodczuwalne, mniejszy lag wg mnie i autko przy wyzszych prędkościach lepiej się wkręca ( może to tylko mi się wydaje ale po chipie jak wsadziłem ten filtr jest minimalna różnica)

 

A co do oleju to polecam oleje z wyższej półki Liqui Moly, Motul i Millersa !! Swoją drogą polecane gorąco na E90post i bimmersclub.....

 

http://allegro.pl/liqui-moly-longtime-5w30-505-01-bmw-ll04-mb-w-wa-i1305912694.html

 

http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-5w30-5l-504-507-ll04-229-51-i1334977101.html

 

http://www.millersoils.pl/shop/millers-oils-longlife-5w30-p-203.html

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
A osiągi uwierz na słowo sąodczuwalne, mniejszy lag wg mnie i autko przy wyzszych prędkościach lepiej się wkręca ( może to tylko mi się wydaje ale po chipie jak wsadziłem ten filtr jest minimalna różnica

 

no właśnie na słowo nie uwierzę bo mam dowody że jest inaczej...wątek z mojego poprzedniego forum gdzie są fakty

a nie "słowa":

 

Zwykly filtr Vs. Wkładka K&N - Hamownia

http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?t=41956&page=4

 

 

W żadnym wypadku nie zalewaj (no może w ostateczności) 5w40, bo ten olej nie jest raczej polecany do twojego silnika.

 

bzdura !ciekawe na jakiej podstawie tak twierdzisz?choć ja także troszkę przegiąłem bo jednak bardziej odpowiedni jest 5W-30 natomiast 0W-40 jest stosowany na pierwsze zalanie silnika.

 

Troszkę faktów:

 

Rozszyfrujmy te skróty...Liczba „W"

 

0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W...

 

Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W" = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W", tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni.

 

Przy opisie lepkości możemy stwierdzić, czym liczba oznaczająca lepkość jest większa, tym olej jest mniej płynny = bardziej lepki np. 15W, 20W (w ostrą zimę o konsystencji miód, smoła) Poruszenie współpracujących części w silniku np. w -20 jest mocno utrudnione.

 

Silnik tak na to reaguje jak byśmy grali w koszykówkę ubrani w płaszcz i kalosze...

 

 

Druga liczba...po liczbie „W"

 

np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze.

 

Także tu obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy)

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Napisałem że 5w40 Castrola do tego silnika nadaje się co najwyżej średnio. Kiedyś to był z pewnością olej który bardzo często był zalewany do silników BMW, ale te czasy już minęły i jest kilka olei o lepszych parametrach do silników BMW.

Obecnie 95% wybiera się olej o lepkości 0w40, 0w30, a chyba najczęściej 5w30.

Proszę sprawdzić w katalogu Castrola, co oni polecają i 5w40 to będzie raczej rzadko polecany w silnikach do 5 lat.

 

Testowałem kiedyś olej 5w40 w dwóch silnikach; min. w 320d 150km CR i powiem że sprawdzał się on gorzej w porównaniu do 5w30 (oba oleje tego samego producenta). Przy 5w40 było wyraźnie głośniej słychać turbinę - zwłaszcza na zimnym silniku. Rozruch zimą też był trochę cięższy, spalanie również minimalnie wyższe (prawie niezauważalne, ale było większe).

Myślę że 5w30 jest na pewno lepszą opcją dla silników z turbiną, i ta lepkość (5w30) jest ciągle rozwijana technologicznie, 5w40 przechodzi na drugi plan.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

"

bzdura !ciekawe na jakiej podstawie tak twierdzisz?choć ja także troszkę przegiąłem bo jednak bardziej odpowiedni jest 5W-30 natomiast 0W-40 jest stosowany na pierwsze zalanie silnika.

"

 

 

 

Nie rozumiem kolegi, dlaczego 0W-40 jest stosowany na pierwsze zalanie silnika? Ja na takim jezdze od 50,000 i nie ma problemu, a mam juz na liczniku 210,000

  • Zarejestrowani
Opublikowano

 

W żadnym wypadku nie zalewaj (no może w ostateczności) 5w40, bo ten olej nie jest raczej polecany do twojego silnika.

 

 

Ja bardzo przepraszam , ale proszę mi nie wkładać w buzie słów których nie wypowiedziałem/napisałem !

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.